Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Apple TV+ nejspíš přinese i plán s reklamami

5.8.2024, Milan Šurkala, aktualita
Apple TV+ nejspíš přinese i plán s reklamami
U streamovacích služeb se rozmáhá možnost mít o něco levnější plány, které jsou částečně placeny reklamou. Zdá se, že by reklamy mohly v budoucnu pomáhat i streamovací službě Apple TV+, která se potýká s příliš vysokými náklady na produkci obsahu.
Rostoucí počet exkluzivního obsahu na streamovacích službách nese problém toho, že je pro mnohé finančně neúnosné platit větší množství služeb najednou. Firmy tak přišly s řešením, kdy uvedly o něco levnější plány, kde je cena částečně placena i pomocí reklam. To ve výsledku dělá placení většího množství streamovacích služeb najednou o něco schůdnějším. Proslýchá se, že nějaké ty reklamy by se mohly objevit i ve streamovací službě Apple TV+, která poslední dobou bojuje s příliš vysokými náklady na produkci vlastního obsahu. Ty měly od spuštění služby dosáhnout už 20 miliard USD, což je částka, kterou služba podle všeho ještě nevydělala zpět.
 
Zákulisně se mluví o tom, že představitelé Apple TV+ měli jednat s britskou Broadcaster’s Audience Research Board (BARB), která měla poskytnout data o britské uživatelské základně, výsledcích efektivity reklamy a podobně. To má Applu napovědět, jak efektivní by reklama mohla být. Spekuluje se, že by se takový plán mohl objevit nejprve ve Velké Británii a Spojených státech a proslýchá se, že v případě Applu by reklam mělo být minimum. Důležitější by měl být komfort uživatele než příjmy z reklam. To ale současně napovídá tomu, že plán nebude výrazně levnější, pokud vůbec (např.v případě, že jen zabrání dalšímu zdražení, které bude provedeno reklamou).
 
Konkurenčním službám jako Netflix nebo Disney+ se povedlo díky reklamám získat nemalé množství nových uživatelů a dá se předpokládat, že by Apple mohl doufat ve stejný výsledek. Ten prozatím nabízí službu v poměrně velkorysých zkušebních dobách za nákup hardwaru Applu, ale zatím se nezdá, že by se značné množství uživatelů po zkušební době rozhodlo službu předplatit. Vždyť jen iPhonů se ročně prodá přes 200 milionů, ale uživatelská základna Apple TV+ se po všech těch letech odhaduje na pouhých 25 milionů lidí.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.