Ericsson převzal Mediaroom
21.10.2013, Radek Jahoda, aktualita
Microsoft založil Mediaroom jako online IPTV platformu, ale jak se chce více soustředit na jeho herní konzoli Xbox, která je i víceúčelovým multimediálním centrem, rozhodl se přenechat Mediaroom Ericssonu.
Mediaroom zabírá asi 25% celosvětového trhu s IPTV, celkem ho využívá cca 13 mil. domácností v 60 zemích světa. Celkový počet set-top-boxů, které jsou připojeny na Mediaroom, je asi 24 miliónů.
„Tato akvizice ještě více upevňuje naši pozici přímo v srdci tohoto zajímavého a inovativního odvětví,“ uvádí Per Borgklint, senior viceprezident a šéf Business Unit Support Solutions v Ericssonu. „Počet předplatitelů IPTV by měl podle odhadů narůst o 18 % každý rok, v roce 2015 by se měl ustálit na počtu 105 milionů předpaltitelů. Zakomponováním společnosti Mediaroom do našeho portfolia řešení jsme se našim zákazníkům stali nejlepším možným partnerem na jejich cestě k TV multi-screen službám dostupným odkudkoli, stejně tak při optimalizaci přenosu videa v každé síti,“ uzavírá Borgklint.
Na Mediaroom pracovalo v Microsoftu 400 lidí, kteří se nyní přesunou do společnosti Ericsson. Celá organizace Mediaroom zůstane nedotčena, v čele bude stále stát Pete Thompson.
Ericsson si nechat udělat také studii, jakým způsobem přijímají (a jak se budou přijímat) lidé různý obsah. Podle něj roste výrazně podíl streamovaného videa, 63% lidí sleduje streamovaná videa každý týden a roste i zájem o obsah generovaný uživateli - YouTube a podobné kanály sleduje 82% lidí každý měsíc. Roste hlavně počet u starší lidí, kteří tento obsah teprve objevují. Zájem o televizi se přesouvá z filmů a seriálů ke sportovním přenosům a dalším událostem „tady a teď“ a zároveň je diskutují na sociálních sítích. Naopak sledování filmů a seriálů se postupně přesouvá na internet.
Zdroj: Pram, Ericsson
„Tato akvizice ještě více upevňuje naši pozici přímo v srdci tohoto zajímavého a inovativního odvětví,“ uvádí Per Borgklint, senior viceprezident a šéf Business Unit Support Solutions v Ericssonu. „Počet předplatitelů IPTV by měl podle odhadů narůst o 18 % každý rok, v roce 2015 by se měl ustálit na počtu 105 milionů předpaltitelů. Zakomponováním společnosti Mediaroom do našeho portfolia řešení jsme se našim zákazníkům stali nejlepším možným partnerem na jejich cestě k TV multi-screen službám dostupným odkudkoli, stejně tak při optimalizaci přenosu videa v každé síti,“ uzavírá Borgklint.
Na Mediaroom pracovalo v Microsoftu 400 lidí, kteří se nyní přesunou do společnosti Ericsson. Celá organizace Mediaroom zůstane nedotčena, v čele bude stále stát Pete Thompson.
Ericsson si nechat udělat také studii, jakým způsobem přijímají (a jak se budou přijímat) lidé různý obsah. Podle něj roste výrazně podíl streamovaného videa, 63% lidí sleduje streamovaná videa každý týden a roste i zájem o obsah generovaný uživateli - YouTube a podobné kanály sleduje 82% lidí každý měsíc. Roste hlavně počet u starší lidí, kteří tento obsah teprve objevují. Zájem o televizi se přesouvá z filmů a seriálů ke sportovním přenosům a dalším událostem „tady a teď“ a zároveň je diskutují na sociálních sítích. Naopak sledování filmů a seriálů se postupně přesouvá na internet.
Zdroj: Pram, Ericsson