Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
Komentáře od exTNT
A když jsem v kostce totéž shrnul někdy před rokem, tak mně někteří optimisti div nesežrali... Je to pořád jenom o prachách!
Odpovědět0  0
No ale to je přesně vono - zákonodárci se taky daj koupit za prachy, ergo proto je legislativa taková, jaká je... :-)
Odpovědět0  0
Buď si zvětšíš velikost výsledného souboru, případně jeho datový tok (záložka bitrate, hodnoty vpravo) nebo si zmenšíš jeho obrazové rozlišení (záložka Resolution, hodnoty dole uprostřed). Je to popsaný i v návodu...
Odpovědět0  0
To je dost zvláštní, pokud máš v dané kolekci několik vstupních souborů, "Open Cut/Specials" Ti je v náhledovým okně otevřou za sebou, to znamená, že se ten náhled tváří, jako bys stříhal jeden soubor, ale jsou tam všechny. Tzn. pokud se budeš posouvat v náhledu pořád dál, nejdřív stříháš první soubor, pak druhý, pak další atd. Je fakt, že by to bylo přehlednější, kdyby na té časové ose bylo vyznačeno, kde končí jeden a začíná další, ale bohužel není...
Odpovědět0  0
Díky za připomínku, ale tato záležitost opominuta nebyla.
Věnuji se jí v části, kde vysvětluji funkci nástroje Compresibility Check, ovšem nezabývám se výslovně hodnotou v levém horním rohu rámečku Bits/(Pixel*Frame), alebrž hodnotou v prostředním dolním okénku tohoto rámečku, která je naprosto stejně směrodatná, ale lépe "uchopitelná". Toto okénko má totiž tu výhodu, že při vysloveně chybném nastavení parametrů výstupního videa zčervená, proto se mi zdálo vhodnější pro výklad. Hodnoty ve Vámi zmíněném okénku a v tom, které jsem "použil" já, se přitom mění společně, současně se změnou datové velikosti výstupního videa resp. jeho datového toku.
Vámi zmiňovaný výsledek 0,26 resp. 0,27 je uvnitř teoreticky vhodného intervalu, nicméně není to dogma. Pro dosažní takové hodnoty je totiž třeba průměrného variabilního datového toku videa kolem 1500 kbps, což je užitečné pouze u hodně dynamických a graficky náročných filmů, přičemž i tam obvykle stačí méně. Na naprostou většinu filmů stačí datový tok videa kolem 1100 kbps, nejsou ovšem nijak vyjímečné ani filmy, kterým stačí i 900 kbps, vše při obrazovém rozlišení výsledného videa 544 x 400.
Myslím, že si každý, kdo má zájem či potřebu pracovat s GordianKnotem může vyzkoušet, jaké datové toky u MPEG4 vyhovují jeho potřebám a možnostem a ani v návodu jsem netvrdil, že nastavení, které vyhovuje mně, musí vyhovovat všem. Originální návod jsem četl, stejně tak jsem četl i návod na doom9, kde je mj. napsáno, že i jeho autorovi se u konkrétního videa, z jehož komprese bral obrázky pro svůj návod, osvědčila i hodnota 23,7 % (pokud budete chtít, jistě si ten obrázek najdete). Tvrdit že půjde o mizernou kvalitu nelze, pokud nevíte, co konkrétně jsem zpracovával - např. u klasické 2D animace bych bez problémů použil nastavení s hodotou pod 25 %. Například i kompresi seriálu Mezi námi zvířaty, jehož všechny díly jsou zatím ke stažení na www.trinitro.net/Mezi, jsem prováděl do výsledné velikosti 35 resp. 40 MB, což odpovídá datovému toku videa cca 500 - 600 kbps resp. výsledku testu komprimovatelnosti kolem 25 % resp. 0,1 při použití hodnoty, o které hovoříte ve svém komentáři Vy. V tomto případě se jedná o dost statickou 3D animaci a pro tento konkrétní případ jsou hodnoty naprosto dostačující, jak se ostatně můžete na výše uvedené adrese přesvědčit.
Navíc jste bohužel asi špatně pochopil, co hodnoty v rámečku Bits/(Pixel*Frame) znamenají, resp. jaká je jejich souvislost. Takže jen pro pořádek: hodnota vpravo dole je naměřená testem komprimovatelnosti. Pokud se hodnota vlevo nahoře (která se mění se změnou datové velikosti resp. datového toku resp. obrazového rozlišení výsledného videa v MPEG4) bude této hodnotě rovnat, bude v okénku dole uprostřed 100 %, neboli dostal jste se na maximální smysluplný stupeň komprese, kvalitou "shodný" s originálem. Hodnota dole uprostřed tedy znamená procentuální vyjádření poměru mezi hodnotou vpravo dole (která je konstantní pro konkrétní test komprimovatelnosti) a hodnotou vlevo nahoře (která je proměnná v závislosti na nastavení). Tedy jak píšu v návodu, stručně řečeno kvalita výstupního videa (v poměru k maximální smysluplné).
A nakonec k jazykové korektuře - protože většinu svých písemných projevů píšu ve spisovné češtině, dopřál jsem si v případě návodů na PX a GK to potěšení a použil jsem češtinu hovorovou. Myslím, že to komunitě okolo tvfreak nikterak neuškodí a výjimka jako Vy toto pravidlo jenom potvrzuje. Jinak si zatím nikdo nestěžoval. :-)
Pokud máte na mysli spoustu případů splynutí předložek s následujícími slovy. pak můžete (stejně jako jsem bezvýsledně učinil i já) svou reklamaci směřovat na Mika, protože tyto chyby vznikly po jeho zjednodušení mého původního html souboru, který bohužel obsahoval nepovolené html tagy.
Hezký den
TNT
Odpovědět0  0
Jenom k té připomínce od pavlapt: trochu jsme si na to téma psali přes SZ a v GK jde i zpracování videa s jiným obrazovým rozlišením, než je PAL (720x576) nebo oříznutý D1 formát (704x576), používaný v DVB-T.
Tam, kde v návodu píšu o záložce Resolution, konkrétně o těch prvních dvou rámečcích vlevo nahoře, se dají nastavit i jiné formáty a poměry stran vstupního videa. Protože DVB-S nezpracovávám, mám video vždy ve formátu "4:3", z čehož vycházelo to moje doporučení se v těchhle dvou rámečcích nevrtat. Každopádně, pokud máte video v jiném formátu a poměru stran a pokud nebude GK správně rozpoznáno, budete si muset nastavit i tyhle vstupní hodnoty.
Tolik pro upřesnění. :-)
Odpovědět0  0