Nastavení a skušenosti s Canon HV20
[quote=petruskin;149035]Tak jsem se dočkal a hv20 je doma.[/quote]
Vítej do klubu! 8-)
[quote=petruskin;149035]... Zatím se ale peru s pinnaclem stahnu do něj prokládanej obraz výsledek uložím v hd 1080i ale v nastavení je automaticky 25 fps - je to tak správně nebo se to uloží progresivně? ...[/quote]
Neboj, na disk se ti to určitě neuloží progresivně, viz předchozí příspěvek. Uloží se ti to ve standardu HDV 1080-50i, což je prokládaný záznam 25fps (50 půlsnímků) s rozlišením 1440x1080. Jinak ale v Pinnacle nepracuji, takže v tom dalším musí poradit někdo jiný.
Vítej do klubu! 8-)
[quote=petruskin;149035]... Zatím se ale peru s pinnaclem stahnu do něj prokládanej obraz výsledek uložím v hd 1080i ale v nastavení je automaticky 25 fps - je to tak správně nebo se to uloží progresivně? ...[/quote]
Neboj, na disk se ti to určitě neuloží progresivně, viz předchozí příspěvek. Uloží se ti to ve standardu HDV 1080-50i, což je prokládaný záznam 25fps (50 půlsnímků) s rozlišením 1440x1080. Jinak ale v Pinnacle nepracuji, takže v tom dalším musí poradit někdo jiný.
No já mám v nabídce buď HD2 1080i - 1440x1080, NEBO hd 1080i - 1920x1080. Takže volím ten full hd formát nebo raději doporučuješ to nižší rozlišení ?
petruskin: Přiznám se, že nevím, jak v Pinnacle funguje capturing, ale mělo by jít o prosté nakopírování záznamu z pásky na disk, takže nechápu, proč bys tam měl mít volbu 1920x1080. HDV má horizontální rozlišení jen 1440 bodů. Ledaže by to Pinnacle při capturingu rovnou přepočítával, ale to se mi nezdá.
Ozve se nám tady nějaký zkušený Pinnaclista?
Ozve se nám tady nějaký zkušený Pinnaclista?
Jsem to ještě procházel kolem a kolem jestli HV10 nebo HV20. Opravdu jsem zjistil, že příslušenství jako externí mikrofon, světlo či HDMI nebudu akutně potřebovat. Režim 25p to vypadá že bych také moc nepotřeboval, 50i je dostatečně kvalitní pro mé potřeby. Takže mi tu zbývá jediná věc. Cinema režim u HV20 pro navození filmové atmosféry. Koukal jsem na některé ukázky a ten režim udělá scénu více barevnou a jakoby rozmazanou (rozostřenou). Nejsem si jist zda-li je to opravdu vždy použitelné.
Proto se chci ještě zeptat majitelů HV20, používáte někdo tento Cinema look režim a jak jste s ním spokojeni? Je fajn ho mít zaplej např. při točení rodinných oslav, svateb, atp.? Nebo je výhodně ho používat vždy? Opravdu nevím zda-li je to ta pravá ořechová funkce...
Proto se chci ještě zeptat majitelů HV20, používáte někdo tento Cinema look režim a jak jste s ním spokojeni? Je fajn ho mít zaplej např. při točení rodinných oslav, svateb, atp.? Nebo je výhodně ho používat vždy? Opravdu nevím zda-li je to ta pravá ořechová funkce...
ahoj, chtěl bych se zeptat na doporučení na mikrofon (stereo) a stativ (aby bylo možné kameru co nejrychleji nasadit na stativ, sundat ze stativu; teď mám klasiku šroubovací a je to teda opruz :-) ) na HV20.
díky
díky
Pinnacle 11 má v předvolbách skutečně i formáty 1920x1080 50i a 60i, ale podle mne signál z firewire tak sejmout neumí (a HV20 to na něj neumí poslat). Přepočítání při capturingu jsem nezkoušel, upřímně řečeno mne to ani nenapadlo. Šlo by to ale zřejmě sejmout přímo přes HDMI a tady je na to karta: http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/.
Ahoj potřebuju poradit, točím video nastavení auto. Když to pak pustím na LCD (nativní 1080p) přes HDMI tak to z blýzka vypadá jako kdybych měl před kamerou nějakej zaprášenej filtr nebo něco podobnýho. Je to daleko horší než analog z TV???
Těšil jsem se na čistej obraz a nevím co s tím?
Dík za radu
Těšil jsem se na čistej obraz a nevím co s tím?
Dík za radu
To bude automatický gain (zesílení), kdy při náhodném odclonění dojde ke značnému zvýšení šumu. Na CRT obraz ale vždy vypadá lépe, na LCD TV šum mnohem víc "vylézá".
Toč pokud možno na manuální clonu (expozici) a bude to vpořádku (manuální expozice viz manuál). Pokud HV20 umí vypnout "auto gain"? tak ho vypni (to ale asi umět nebude).
Je dobré také nezesvětlovat obraz příliš (tam kde není světlo), lepší je obraz trochu tmavší ale bez šumu. Tu "hranici" přijatelnosti si chce najít - vyzkoušet. Připoj kameru přímo k TV a zkoušej různé zaclonění a obraz přímo sleduj na TV, dokud nenalezneš přijatelný kompromis.
Toč pokud možno na manuální clonu (expozici) a bude to vpořádku (manuální expozice viz manuál). Pokud HV20 umí vypnout "auto gain"? tak ho vypni (to ale asi umět nebude).
Je dobré také nezesvětlovat obraz příliš (tam kde není světlo), lepší je obraz trochu tmavší ale bez šumu. Tu "hranici" přijatelnosti si chce najít - vyzkoušet. Připoj kameru přímo k TV a zkoušej různé zaclonění a obraz přímo sleduj na TV, dokud nenalezneš přijatelný kompromis.
[QUOTE=Saxel;159667]tunelar: Co to je za záběry? Je to točené za denního světla nebo za šera? Ukaž "mrtvolku".[/QUOTE]
Asi budu za pitomce (neplést s Pitomcem), ale co to je mrtvolka? Fotka nebo jeden snímek nebo úplně něco jinýho?
Asi budu za pitomce (neplést s Pitomcem), ale co to je mrtvolka? Fotka nebo jeden snímek nebo úplně něco jinýho?
video snímá 25snímků za sekundu (složených u prokladaného z 50 půlsnímků ve správném pořadí).
Mrtvolka je v tv žargonu jeden "fríznutý" (zastavený, "zmrazený") frame (tedy ten jeden snímek z 25).
Vyrábí se tak, že postavíš kurzou na timeline ve střihovém sw na vybraný snímek, označíš (in, případně in-out) a dáš export jako "still" - jpeg, BMP, TGA (atd, dle možností programu).
Mrtvolka je v tv žargonu jeden "fríznutý" (zastavený, "zmrazený") frame (tedy ten jeden snímek z 25).
Vyrábí se tak, že postavíš kurzou na timeline ve střihovém sw na vybraný snímek, označíš (in, případně in-out) a dáš export jako "still" - jpeg, BMP, TGA (atd, dle možností programu).
Tak jsem našel čas na ukázku těch "dvou ostrostí" (XH-A1), z nichž jedna odpovídá (menšímu) nastavení ostrosti v cine režimu HV20 (SHP -4).
ukázky jsou snímané v HDV, 1080/50i, závěrka 1/120, ND2 (hodně světla), trafo přes polovinu přiblížení.
snímky jsou sejmuté v PowerDVD (tak, jak je vidí divák při prohlížení) pro lepší názornost rovnou do rozměru 1280x720 BMP, pak jsou tam dvě cropnuté části (výřezy z těchto snímků, kde je ostrost lépe vidět).
Nejlíp je změna ostrosti vidět na komíně, na bočních spárách, při rychlém prohazování obou snímků v prohlížeči. Rozdíl není velký, ale ve full HD 1920x1080 je znát (a má i vliv na "viditelnost" šumu).
Mění se následující dva parametry (u XH-A1):
1/ SHP (ostrost) z -4 (méně ostré) na 0 (více ostré)
2/ HDF (frekvence H detailu, má vliv na šum a prokreslenost detailů, ale jiným způsobem než SHP) z MIDDLE (méně ostré) na LOW (více ostré)
- první obrázek je sníman s nastavením SHP -4, HDF M (odpovídá v těchto parametrech cine režimu HV20); druhý obrázek má nastavení "ostré" SHP 0, HDF L, dole v přílohách (BMP) jsou detailní výřezy, na kterých je to lépe vidět.
Ten rozdíl opravdu není velký (například s o něco slepější Sony Z1 by se vůbec v HD neprojevil) ale u těch Canonů je rozdíl poznat (může hrát roli, když chcete za dobrého světla snímat nějaké např. umělecké předměty s mnoha detaily, nebo naopak za horšího světla, pokud chcete použít gain s méně "znatelným" šumem).
Kuk na komín...
ukázky jsou snímané v HDV, 1080/50i, závěrka 1/120, ND2 (hodně světla), trafo přes polovinu přiblížení.
snímky jsou sejmuté v PowerDVD (tak, jak je vidí divák při prohlížení) pro lepší názornost rovnou do rozměru 1280x720 BMP, pak jsou tam dvě cropnuté části (výřezy z těchto snímků, kde je ostrost lépe vidět).
Nejlíp je změna ostrosti vidět na komíně, na bočních spárách, při rychlém prohazování obou snímků v prohlížeči. Rozdíl není velký, ale ve full HD 1920x1080 je znát (a má i vliv na "viditelnost" šumu).
Mění se následující dva parametry (u XH-A1):
1/ SHP (ostrost) z -4 (méně ostré) na 0 (více ostré)
2/ HDF (frekvence H detailu, má vliv na šum a prokreslenost detailů, ale jiným způsobem než SHP) z MIDDLE (méně ostré) na LOW (více ostré)
- první obrázek je sníman s nastavením SHP -4, HDF M (odpovídá v těchto parametrech cine režimu HV20); druhý obrázek má nastavení "ostré" SHP 0, HDF L, dole v přílohách (BMP) jsou detailní výřezy, na kterých je to lépe vidět.
Ten rozdíl opravdu není velký (například s o něco slepější Sony Z1 by se vůbec v HD neprojevil) ale u těch Canonů je rozdíl poznat (může hrát roli, když chcete za dobrého světla snímat nějaké např. umělecké předměty s mnoha detaily, nebo naopak za horšího světla, pokud chcete použít gain s méně "znatelným" šumem).
Kuk na komín...
pro zjednodušení ještě i ty dva výřezy v jpeg.
(sledujte např. "tmavou diagonálu" na boční straně navrchu komína, jak se "zjemní", v prvním obrázku je méně detailů..)
..tuto změnu provádí (krom dalších s vlivem na barvy) i cine režim u HV20 (zmenší ostrost detailů, při snímání v 25p).
(sledujte např. "tmavou diagonálu" na boční straně navrchu komína, jak se "zjemní", v prvním obrázku je méně detailů..)
..tuto změnu provádí (krom dalších s vlivem na barvy) i cine režim u HV20 (zmenší ostrost detailů, při snímání v 25p).
prosím o radu, mám nově hv20 a v záznamu je poměrně slyšet zvuk mechaniky. Jaké s tím máte zkušenosti, popř. nemohu mít někdě něco špatně nastaveno? dík
lada22:
Je to jedna ze slabin této kamery a vlastně asi všech spotřebních páskových kamer. Toho bzučení se zbavíš použitím vhodného externího mikrofonu.
Je to jedna ze slabin této kamery a vlastně asi všech spotřebních páskových kamer. Toho bzučení se zbavíš použitím vhodného externího mikrofonu.
Dobrý je údajne Sennheiser MKE400: [video=vimeo;463187]http://www.vimeo.com/463187[/video]
Já mám ten co je větší než kamera :) Rode Videomic.
Já mám ten co je větší než kamera :) Rode Videomic.
Saxel: dík za odpovědi, zatím jsem zkusil v poloautomatickém módu trochu ztlumit citlivost mikrofonu a je to dobrý, jen když mluvím já za kamerou, tak je to mnohem lépe slyšet než ti před kamerou. Ještě to zítra otestuju. Jinak jsem i přemýšlel, že bych jí vrátil a koupil tu sonku, ale obrázek mí příde tak perfekní, že mám trošku strach, jestli by mi pak ta sonka nepřišla nepatrně horší a nehledal jsem na ní chyby
Jak u HV20 nastavím:
při běžném stahování HDV videa je vše v pohodě ( používám Vegas ) ,ale teď jsem dostal DV kazetky natočené jinou kamerou a potřebuji to přes HV20 stáhnout. Jak to udělat ? Vegas tu kameru nevidí a při přehrávání v kameře se na displeji při pohybu zobrazují kostičky. Co kde nastavit ?
při běžném stahování HDV videa je vše v pohodě ( používám Vegas ) ,ale teď jsem dostal DV kazetky natočené jinou kamerou a potřebuji to přes HV20 stáhnout. Jak to udělat ? Vegas tu kameru nevidí a při přehrávání v kameře se na displeji při pohybu zobrazují kostičky. Co kde nastavit ?
no prepnut vsetko na DV, ale ked uz mas kosticky v kamere, s tym nespravis nic, takze treba zohnat kameru, v ktorej to bolo natocene.
[QUOTE=rjja;189471]myslel jsem že dig. zaznam je stejný pro všechny kamery ( 1 a 0 ) Jak to tedy je ?[/QUOTE]
sak to sa nikto nehada:eek: ale paskova draha, elektronika je kapanek ina pesnicka, prestuduj si daco o tom...
sak to sa nikto nehada:eek: ale paskova draha, elektronika je kapanek ina pesnicka, prestuduj si daco o tom...
[QUOTE=stayman;189475]sak to sa nikto nehada:eek: ale paskova draha, elektronika je kapanek ina pesnicka, prestuduj si daco o tom...[/QUOTE]
radsi snad ne, budu ti věřit.
radsi snad ne, budu ti věřit.
stayman: tak k tomuto mám dotaz. Myslel jsem si, že jednou z výhod páskových kamer je poměrně jednoduchá a bezpečná archivace, tedy ponechání buďto původního nebo již sestříhaného záznamu na pásce a že pak kdykoliv (třeba za 30 let) si to budu moci znovu na již nehrající DVD nahrát. Co ale když už nebudu mít (velmi pravděpodobně) původní kameru? Dík !
[QUOTE=lada22;189484]stayman: tak k tomuto mám dotaz. Myslel jsem si, že jednou z výhod páskových kamer je poměrně jednoduchá a bezpečná archivace, tedy ponechání buďto původního nebo již sestříhaného záznamu na pásce a že pak kdykoliv (třeba za 30 let) si to budu moci znovu na již nehrající DVD nahrát. Co ale když už nebudu mít (velmi pravděpodobně) původní kameru? Dík ![/QUOTE]
no niekedy to je smola, ale ja mam trebars dve HC1 a z Panasonic kamery som nastastie prehral zaznam DV, ale pouze z jednej, tak mi to vysvetli ;)
no niekedy to je smola, ale ja mam trebars dve HC1 a z Panasonic kamery som nastastie prehral zaznam DV, ale pouze z jednej, tak mi to vysvetli ;)
[QUOTE=rjja;189527]jsou to páskové sračky, uz aby byla paměťová kamera 1080/150p do 20 000 kč.[/QUOTE]
Take uz su,ale nie do 20.
Take uz su,ale nie do 20.