Reproduktorové kabely jaké koupit?
Zdravím všechny,
chtěl bych Vás poprosit o radu, mám doma AVR Onkyo TX-SR508 a k tomu reprosoustavu MAGNAT Monitor Supreme Set 800.
Zajímalo by mě jaké repro kabely byste mi doporučili. V obchodě mi doporučovali zakoupit kabely Jamo kabel 2,5mm (10m za 650 kč bez pošty). Já nevím, ale zdá se mi to zbytečně drahé, potřebuju tak 15-16metrů a nechce se mi dát dalších 1000kč za kabeláž.
Tedy o menším průřezu než 2,5 mm asi ani nemá cenu uvažovat že? A co se týče značky? Jak až moc je rozdíl třeba mezi těmi Jamo a nějakém obyč. co se prodává na metráž, má to vůbec cenu řešit?
Pořád se nemůžu rozhodnout, a tak uvítám nějaké další názory. Předem děkuji.
chtěl bych Vás poprosit o radu, mám doma AVR Onkyo TX-SR508 a k tomu reprosoustavu MAGNAT Monitor Supreme Set 800.
Zajímalo by mě jaké repro kabely byste mi doporučili. V obchodě mi doporučovali zakoupit kabely Jamo kabel 2,5mm (10m za 650 kč bez pošty). Já nevím, ale zdá se mi to zbytečně drahé, potřebuju tak 15-16metrů a nechce se mi dát dalších 1000kč za kabeláž.
Tedy o menším průřezu než 2,5 mm asi ani nemá cenu uvažovat že? A co se týče značky? Jak až moc je rozdíl třeba mezi těmi Jamo a nějakém obyč. co se prodává na metráž, má to vůbec cenu řešit?
Pořád se nemůžu rozhodnout, a tak uvítám nějaké další názory. Předem děkuji.
Přesně tak, drahé kabely jsou zbytečné. Stačí bohatě 1,5 mm Třeba tyhle [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[quote=interfernet422;381588]Přesně tak, drahé kabely jsou zbytečné. Stačí bohatě 1,5 mm Třeba tyhle [odkaz, pro zobrazení se přihlaste][/quote]
Co když dotyčný zjistí nevyhovující repro a v budoucnu tyto vymění? Bude kupovat další kabely? Osobně jsem ve svých možnostech volil to lepší za rozumnou cenu.
Co když dotyčný zjistí nevyhovující repro a v budoucnu tyto vymění? Bude kupovat další kabely? Osobně jsem ve svých možnostech volil to lepší za rozumnou cenu.
Podle mě je to jen velký "bussiness". Četl jsem článek, jak v Brněnském HI-FI klubu dělali pokus s hudebníky s absolutním sluchem, jestli poznají rozdíl mezi drahými reprokabely a levnými dvojlinkami a nepoznali. Pokud chceš mít klid v duši, tak kup 2x2,5mm2, například tenhle : [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] . Já tam kdysi koupil koupil zbytek na bubnu HAMMA 2x4mm2 za pár korun metr. Je to kvalitní kabel. Podle mě je důležitý jen průřez a čistota mědi. Čistotu mědi asi nezjistíš no a průřez je asi optimální mezi 2x1,5mm2 - 2x4mm2. Nějaké supertenké káblíky už jsou na poslech znát.
[quote=geronimoh;382041]Podle mě je to jen velký "bussiness". Četl jsem článek, jak v Brněnském HI-FI klubu dělali pokus s hudebníky s absolutním sluchem, jestli poznají rozdíl mezi drahými reprokabely a levnými dvojlinkami a nepoznali. Pokud chceš mít klid v duši, tak kup 2x2,5mm2, například tenhle : [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] . Já tam kdysi koupil koupil zbytek na bubnu HAMMA 2x4mm2 za pár korun metr. Je to kvalitní kabel. Podle mě je důležitý jen průřez a čistota mědi. Čistotu mědi asi nezjistíš no a průřez je asi optimální mezi 2x1,5mm2 - 2x4mm2. Nějaké supertenké káblíky už jsou na poslech znát.[/quote]
Tak nějak jsem si to myslel, nakonec jsem se rozhodl, že koupím 2x 2,5 mm2, zrovna ten co si sem postnul z aukra vypadá dobře, přesně něco takového chci koupit!
Díky všem za své názory!
Tak nějak jsem si to myslel, nakonec jsem se rozhodl, že koupím 2x 2,5 mm2, zrovna ten co si sem postnul z aukra vypadá dobře, přesně něco takového chci koupit!
Díky všem za své názory!
[quote=geronimoh;382041]Podle mě je to jen velký "bussiness". Četl jsem článek, jak v Brněnském HI-FI klubu dělali pokus s hudebníky s absolutním sluchem, jestli poznají rozdíl mezi drahými reprokabely a levnými dvojlinkami a nepoznali. Pokud chceš mít klid v duši, tak kup 2x2,5mm2, například tenhle : [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] . Já tam kdysi koupil koupil zbytek na bubnu HAMMA [COLOR=Red]2x4mm2[/COLOR] za pár korun metr. Je to kvalitní kabel. Podle mě je důležitý jen průřez a čistota mědi. Čistotu mědi asi nezjistíš no a průřez je asi optimální mezi 2x1,5mm2 - 2x4mm2. Nějaké supertenké káblíky už jsou na poslech znát.[/quote]
To s tím budeš svařovat?? :eek: Pokud nemá kilowattový výkon do beden tak stačí bohatě i ten 2×2,5 mm.
To s tím budeš svařovat?? :eek: Pokud nemá kilowattový výkon do beden tak stačí bohatě i ten 2×2,5 mm.
[quote=interfernet422;382126]To s tím budeš svařovat?? :eek: Pokud nemá kilowattový výkon do beden tak stačí bohatě i ten 2×2,5 mm.[/quote]
To vím, ale koupil jsem kdysi zbytek tohoto kabelu HAMA 2x4mm2 na bubnu nějak okolo 10 Kč/metr, no nekup to. Jako elektrikář vím, že čím větší průřez, tím menší odpor ... a s rezervou do budoucna 8-) B-)
To vím, ale koupil jsem kdysi zbytek tohoto kabelu HAMA 2x4mm2 na bubnu nějak okolo 10 Kč/metr, no nekup to. Jako elektrikář vím, že čím větší průřez, tím menší odpor ... a s rezervou do budoucna 8-) B-)
[quote=geronimoh;382041]Podle mě je to jen velký "bussiness". Četl jsem článek, jak v Brněnském HI-FI klubu dělali pokus s hudebníky s absolutním sluchem, jestli poznají rozdíl mezi drahými reprokabely a levnými dvojlinkami a nepoznali.... .[/quote]
Tomu věřím. Já mám, myslím si dobré bedny. Tenkrát se prodávaly bez 100,- Kč za 50 tisíc. Infinity. Mám je připojené tlustými krátkými kabely bi-wiring. CD přehrávač Sony hi-end za 20 tis. se stabilizátorem otáček k zesilovači Sony stejné třídy. Teď proč to píšu. Testoval jsem CD a MP3 (dat. tok 192) a musel jsem se hodně červenat, že nemůžu poznat rozdíl.
Pennywise až to zapojíš, připoj i nějaké obyčejné dráty a schválně vyzkoušej jaký je v těch kabelech rozdíl. Ať ti to někdo přepíná, abys nevěděl přes, které to hraje. Tipuju že na 50% poznáš rozdíl.
Tomu věřím. Já mám, myslím si dobré bedny. Tenkrát se prodávaly bez 100,- Kč za 50 tisíc. Infinity. Mám je připojené tlustými krátkými kabely bi-wiring. CD přehrávač Sony hi-end za 20 tis. se stabilizátorem otáček k zesilovači Sony stejné třídy. Teď proč to píšu. Testoval jsem CD a MP3 (dat. tok 192) a musel jsem se hodně červenat, že nemůžu poznat rozdíl.
Pennywise až to zapojíš, připoj i nějaké obyčejné dráty a schválně vyzkoušej jaký je v těch kabelech rozdíl. Ať ti to někdo přepíná, abys nevěděl přes, které to hraje. Tipuju že na 50% poznáš rozdíl.
Mě se dokonce stalo, že mi stažené CD v mp3 224 kbps znělo líp, než později koupené originál CD. A to jsem oboje pouštěl ze stejného DVD přehrávače.
[quote=Kanape;382586]Tomu věřím. Já mám, myslím si dobré bedny. Tenkrát se prodávaly bez 100,- Kč za 50 tisíc. Infinity. Mám je připojené tlustými krátkými kabely bi-wiring. CD přehrávač Sony hi-end za 20 tis. se stabilizátorem otáček k zesilovači Sony stejné třídy. Teď proč to píšu. Testoval jsem CD a MP3 (dat. tok 192) a musel jsem se hodně červenat, že nemůžu poznat rozdíl.
Pennywise až to zapojíš, připoj i nějaké obyčejné dráty a schválně vyzkoušej jaký je v těch kabelech rozdíl. Ať ti to někdo přepíná, abys nevěděl přes, které to hraje. Tipuju že na 50% poznáš rozdíl.[/quote]
Tak ono taky záleží co to je za nahrávku. Pokud je to nějaká sračka nebo dupárna, tak je mp3 od CD k nerozeznání. Bohužel najít dnes slušně nahranou desku mimo klasiku nebo jazz je dost umění. Rozhodně však netvrď, že třeba takový kvalitně nahraný desky jako třeba Dean Can Dance - Into the Labyrint atd., které se používají s oblibou v testování komponentů nerozeznáš mp3 192kbps od CD? To by si musel být nahluchlý. Mě osobně dlouhodobější poslech mp3 nebo rádia kvůli nižšímu bitrate dost leze na nervy.
Pennywise až to zapojíš, připoj i nějaké obyčejné dráty a schválně vyzkoušej jaký je v těch kabelech rozdíl. Ať ti to někdo přepíná, abys nevěděl přes, které to hraje. Tipuju že na 50% poznáš rozdíl.[/quote]
Tak ono taky záleží co to je za nahrávku. Pokud je to nějaká sračka nebo dupárna, tak je mp3 od CD k nerozeznání. Bohužel najít dnes slušně nahranou desku mimo klasiku nebo jazz je dost umění. Rozhodně však netvrď, že třeba takový kvalitně nahraný desky jako třeba Dean Can Dance - Into the Labyrint atd., které se používají s oblibou v testování komponentů nerozeznáš mp3 192kbps od CD? To by si musel být nahluchlý. Mě osobně dlouhodobější poslech mp3 nebo rádia kvůli nižšímu bitrate dost leze na nervy.
[quote=geronimoh;382587]Mě se dokonce stalo, že mi stažené CD v mp3 224 kbps znělo líp, než později koupené originál CD. A to jsem oboje pouštěl ze stejného DVD přehrávače.[/quote]
tie original kupene CD maju niekedy zalostnu kvalitu, ja som kupil davnejsie CD Metallica, kde na obale bolo uvedene, ze "Specialne vyrobene pre Ceskou republiku a Slovensko" a to je priserne nahrane CD...odvtedy sa takymto "specialitam" zdaleka vyhybam....
tie original kupene CD maju niekedy zalostnu kvalitu, ja som kupil davnejsie CD Metallica, kde na obale bolo uvedene, ze "Specialne vyrobene pre Ceskou republiku a Slovensko" a to je priserne nahrane CD...odvtedy sa takymto "specialitam" zdaleka vyhybam....
Hrubé kvalitní kable ocení jen puristi a ti poslouchají na aparaturách v ceně automobilu střední či vyšší třídy. A samozřejmě hlavně z analogu, žádný digitál. Kvalita nahrávky může být sebelepší, ale je stále omezená nejméně vzorkovacím kmitočtem. Konverze do mp3 pak část informací odstraní. Jak se říká z h*vna bič neupleteš, kde není zvuková informace, tak ji reproduktor nemůže reprodukovat. Teorií na netu by se dalo najít určitě dost. Takže pro přehrávání mp3 pak skutečně stačí tkaničky :)
[quote=interfernet422;382671]Hrubé kvalitní kable ocení jen puristi a ti poslouchají na aparaturách v ceně automobilu střední či vyšší třídy. A samozřejmě hlavně z analogu, žádný digitál. Kvalita nahrávky může být sebelepší, ale je stále omezená nejméně vzorkovacím kmitočtem. Konverze do mp3 pak část informací odstraní. Jak se říká z h*vna bič neupleteš, kde není zvuková informace, tak ji reproduktor nemůže reprodukovat. Teorií na netu by se dalo najít určitě dost. Takže pro přehrávání mp3 pak skutečně stačí tkaničky :)[/quote]
Zatím jsem neměl možnost poslechnout si tak drahou aparaturu. Ovšem v Brněnském HI-FI klubu asi tu možnost měli a nikdo z hudebníků nepoznal rozdíl mezi drahými a velmi levnými kabely k reproduktorům. Zamysli se, co by mohl mít ten dražší kabel oproti levnému (berme stejný průřez) - jedině čistší měď s menším množstvím cizích kovů schopných zmagnetizování. Jenže elektrokabely jsou vyráběny z dost čisté mědi a taky mají nejvyšší výkupní ceny ve sběrných surovinách.
Zatím jsem neměl možnost poslechnout si tak drahou aparaturu. Ovšem v Brněnském HI-FI klubu asi tu možnost měli a nikdo z hudebníků nepoznal rozdíl mezi drahými a velmi levnými kabely k reproduktorům. Zamysli se, co by mohl mít ten dražší kabel oproti levnému (berme stejný průřez) - jedině čistší měď s menším množstvím cizích kovů schopných zmagnetizování. Jenže elektrokabely jsou vyráběny z dost čisté mědi a taky mají nejvyšší výkupní ceny ve sběrných surovinách.
[QUOTE=interfernet422;382671]Hrubé kvalitní kable ocení jen puristi a ti poslouchají na aparaturách v ceně automobilu střední či vyšší třídy.....
urcite, ale hrube kvalitne kable urcite nie su kable 2x2,5mm, to by som povedal je taky normalny zaklad, dat za kable 1000Kc je uplne normalne pri aparature za 20tis....ako si spomenul, "puristi" maju vyhraneny nazor aj na kabelaz a ak mas aparaturu za 300tis-500tis. tak cena kabelaze byva +-10pct z hodnoty komponentov
urcite, ale hrube kvalitne kable urcite nie su kable 2x2,5mm, to by som povedal je taky normalny zaklad, dat za kable 1000Kc je uplne normalne pri aparature za 20tis....ako si spomenul, "puristi" maju vyhraneny nazor aj na kabelaz a ak mas aparaturu za 300tis-500tis. tak cena kabelaze byva +-10pct z hodnoty komponentov
[quote=ka-spel;382633]Tak ono taky záleží co to je za nahrávku. Pokud je to nějaká sračka nebo dupárna, tak je mp3 od CD k nerozeznání. Bohužel najít dnes slušně nahranou desku mimo klasiku nebo jazz je dost umění. Rozhodně však netvrď, že třeba takový kvalitně nahraný desky jako třeba Dean Can Dance - Into the Labyrint atd., které se používají s oblibou v testování komponentů nerozeznáš mp3 192kbps od CD? To by si musel být nahluchlý. Mě osobně dlouhodobější poslech mp3 nebo rádia kvůli nižšímu bitrate dost leze na nervy.[/quote]
Osobně jsem nedohrál ani celou skladbu na mp3 kterou si zákaznik přinesl na porovnvání repro. I on požádal o vypnutí, kvalitní repro prozradily pravdu ( CABASSE 3 500 000 Kč ).Rozhlas zapnutý v autě pro info na silnicích. Vyhovovala mi kvalita koncertů na ČT2 v době analog. vysílání, nyní z ní v digi nenahrávám.
Osobně jsem nedohrál ani celou skladbu na mp3 kterou si zákaznik přinesl na porovnvání repro. I on požádal o vypnutí, kvalitní repro prozradily pravdu ( CABASSE 3 500 000 Kč ).Rozhlas zapnutý v autě pro info na silnicích. Vyhovovala mi kvalita koncertů na ČT2 v době analog. vysílání, nyní z ní v digi nenahrávám.
[QUOTE=geronimoh;382675]Zatím jsem neměl možnost poslechnout si tak drahou aparaturu. Ovšem v Brněnském HI-FI klubu asi tu možnost měli a nikdo z hudebníků nepoznal rozdíl mezi drahými a velmi levnými kabely k reproduktorům...........
zober to ale tak, ze tie super drahe kable mohli byt kludne aj za cenu jednej super telky(3000-5000eur) a tie lacne boli mozno za 500eur...v HiFi klube asi neporovnavali kable 2x1,5mm...
zober to ale tak, ze tie super drahe kable mohli byt kludne aj za cenu jednej super telky(3000-5000eur) a tie lacne boli mozno za 500eur...v HiFi klube asi neporovnavali kable 2x1,5mm...
[quote=tesla15;382678]Osobně jsem nedohrál ani celou skladbu na mp3 kterou si zákaznik přinesl na porovnvání repro. I on požádal o vypnutí, kvalitní repro prozradily pravdu ( CABASSE 3 500 000 Kč ).Rozhlas zapnutý v autě pro info na silnicích. Vyhovovala mi kvalita koncertů na ČT2 v době analog. vysílání, nyní z ní v digi nenahrávám.[/quote]
Pokud takové repro prozradí pravdu o mp3, tak musí prozradit pravdu i o CD discích, které mají hodně slabý zvuk. V přímém porovnání s analogovými satelitními rádii, nebo hudebními stanicemi zní CD disk jako chudý příbuzný.
Pokud takové repro prozradí pravdu o mp3, tak musí prozradit pravdu i o CD discích, které mají hodně slabý zvuk. V přímém porovnání s analogovými satelitními rádii, nebo hudebními stanicemi zní CD disk jako chudý příbuzný.
[quote=milvon;382681][QUOTE=milvon]
zober to ale tak, ze tie super drahe kable mohli byt kludne aj za cenu jednej super telky(3000-5000eur) a tie lacne boli mozno za 500eur...v HiFi klube asi neporovnavali kable 2x1,5mm...[/quote]
Porovnávali různé drahé reprokabely s obyčejnými dvojlinkami se stejným průřezem.
V devadesátých letech si někteří puristé v Brně+ připojovali reproduktory kabely 4x1,5mm2 zapojenými do kříže. Kvalitní kabely se vyplatí například u SCART kabelů, tam je rozdíl mezi obyčejným SCARTem za 50 Kč a kvalitním SCARTem se silnějšími vodiči a kvalitním stíněním ihned viditelný.
zober to ale tak, ze tie super drahe kable mohli byt kludne aj za cenu jednej super telky(3000-5000eur) a tie lacne boli mozno za 500eur...v HiFi klube asi neporovnavali kable 2x1,5mm...[/quote]
Porovnávali různé drahé reprokabely s obyčejnými dvojlinkami se stejným průřezem.
V devadesátých letech si někteří puristé v Brně+ připojovali reproduktory kabely 4x1,5mm2 zapojenými do kříže. Kvalitní kabely se vyplatí například u SCART kabelů, tam je rozdíl mezi obyčejným SCARTem za 50 Kč a kvalitním SCARTem se silnějšími vodiči a kvalitním stíněním ihned viditelný.
[quote=geronimoh;382684][quote=milvon;382681]
Porovnávali různé drahé reprokabely s obyčejnými dvojlinkami se stejným průřezem.
V devadesátých letech si někteří puristé v Brně+ připojovali reproduktory kabely 4x1,5mm2 zapojenými do kříže. Kvalitní kabely se vyplatí například u SCART kabelů, tam je rozdíl mezi obyčejným SCARTem za 50 Kč a kvalitním SCARTem se silnějšími vodiči a kvalitním stíněním ihned viditelný.[/quote]
presne tak, kvalitny kabel bol aj kabel od miesacky zapojeny ako pises do kriza...a u toho SCART kablu je pekne vidiet, ze nie je kabel ako kabel...na obraze sa da ukazat vplyv kvality kabla na kvalitu obrazu,zvuku, ale aj sucasne sa ukaze,kde konci rozoznavacia schopnost vacsiny ludi...potom uz nasleduju u videa tkzv. Orlie oko a u audia je to tkzv. Netopier...:)
Porovnávali různé drahé reprokabely s obyčejnými dvojlinkami se stejným průřezem.
V devadesátých letech si někteří puristé v Brně+ připojovali reproduktory kabely 4x1,5mm2 zapojenými do kříže. Kvalitní kabely se vyplatí například u SCART kabelů, tam je rozdíl mezi obyčejným SCARTem za 50 Kč a kvalitním SCARTem se silnějšími vodiči a kvalitním stíněním ihned viditelný.[/quote]
presne tak, kvalitny kabel bol aj kabel od miesacky zapojeny ako pises do kriza...a u toho SCART kablu je pekne vidiet, ze nie je kabel ako kabel...na obraze sa da ukazat vplyv kvality kabla na kvalitu obrazu,zvuku, ale aj sucasne sa ukaze,kde konci rozoznavacia schopnost vacsiny ludi...potom uz nasleduju u videa tkzv. Orlie oko a u audia je to tkzv. Netopier...:)
[quote=geronimoh;382675]Zamysli se, co by mohl mít ten dražší kabel oproti levnému[/quote]
Nepotřebuji se zamýšlet, sice slyším, ale už to není jako zamlada, priority jsou jinde. Mi pro pocit stačí levné 2×1,5 mm na připojení bakelitových bedniček.
[quote=milvon;382677]
urcite, ale hrube kvalitne kable urcite nie su kable 2x2,5mm, to by som povedal je taky normalny zaklad, dat za kable 1000Kc je uplne normalne pri aparature za 20tis....ako si spomenul, "puristi" maju vyhraneny nazor aj na kabelaz a ak mas aparaturu za 300tis-500tis. tak cena kabelaze byva +-10pct z hodnoty komponentov[/quote]
S nikým se nehádám, jen jsem dal k dobru jednu skutečnost (to nemůže nikdo popřít, že puristi existují, já k nim nepatřím) Ať si dá každý za kousek mědi kolik uzná za vhodné, když mu to udělá dobře.
[quote=tesla15;382678]Osobně jsem nedohrál ani celou skladbu na mp3 kterou si zákaznik přinesl na porovnvání repro. I on požádal o vypnutí, kvalitní repro prozradily pravdu ( CABASSE 3 500 000 Kč ).Rozhlas zapnutý v autě pro info na silnicích. Vyhovovala mi kvalita koncertů na ČT2 v době analog. vysílání, nyní z ní v digi nenahrávám.[/quote]
Gratuluji ke skvělému uchu i v tvém úžasném věku! Já jsem zatím repro v této ceně viděl jen na obrázku, poslouchat je nechci, jednak bych to asi neocenil, a pokud jo, tak bych si nadělal plané chutě.
[quote=geronimoh;382675]Zatím jsem neměl možnost poslechnout si tak drahou aparaturu. Ovšem v Brněnském HI-FI klubu asi tu možnost měli a nikdo z hudebníků nepoznal rozdíl mezi drahými a velmi levnými kabely k reproduktorům...........[/quote]
Tak to je zajímavý námět k zamyšlení, jak je to možné? Byli ti hudebníci hluší? Nebo skutečně ten rozdíl nebyl patrný?
[quote=geronimoh;382684]
Porovnávali různé drahé reprokabely s obyčejnými dvojlinkami se stejným průřezem.
V devadesátých letech si někteří puristé v Brně+ připojovali reproduktory kabely 4x1,5mm2 zapojenými do kříže. Kvalitní kabely se vyplatí například u SCART kabelů, tam je rozdíl mezi obyčejným SCARTem za 50 Kč a kvalitním SCARTem se silnějšími vodiči a kvalitním stíněním ihned viditelný.[/quote]
Jasně, SCARTem jde obraz a jeho zpryznění je viditelné pro většinu lidí, na rozdíl od poslechu.
Nepotřebuji se zamýšlet, sice slyším, ale už to není jako zamlada, priority jsou jinde. Mi pro pocit stačí levné 2×1,5 mm na připojení bakelitových bedniček.
[quote=milvon;382677]
urcite, ale hrube kvalitne kable urcite nie su kable 2x2,5mm, to by som povedal je taky normalny zaklad, dat za kable 1000Kc je uplne normalne pri aparature za 20tis....ako si spomenul, "puristi" maju vyhraneny nazor aj na kabelaz a ak mas aparaturu za 300tis-500tis. tak cena kabelaze byva +-10pct z hodnoty komponentov[/quote]
S nikým se nehádám, jen jsem dal k dobru jednu skutečnost (to nemůže nikdo popřít, že puristi existují, já k nim nepatřím) Ať si dá každý za kousek mědi kolik uzná za vhodné, když mu to udělá dobře.
[quote=tesla15;382678]Osobně jsem nedohrál ani celou skladbu na mp3 kterou si zákaznik přinesl na porovnvání repro. I on požádal o vypnutí, kvalitní repro prozradily pravdu ( CABASSE 3 500 000 Kč ).Rozhlas zapnutý v autě pro info na silnicích. Vyhovovala mi kvalita koncertů na ČT2 v době analog. vysílání, nyní z ní v digi nenahrávám.[/quote]
Gratuluji ke skvělému uchu i v tvém úžasném věku! Já jsem zatím repro v této ceně viděl jen na obrázku, poslouchat je nechci, jednak bych to asi neocenil, a pokud jo, tak bych si nadělal plané chutě.
[quote=geronimoh;382675]Zatím jsem neměl možnost poslechnout si tak drahou aparaturu. Ovšem v Brněnském HI-FI klubu asi tu možnost měli a nikdo z hudebníků nepoznal rozdíl mezi drahými a velmi levnými kabely k reproduktorům...........[/quote]
Tak to je zajímavý námět k zamyšlení, jak je to možné? Byli ti hudebníci hluší? Nebo skutečně ten rozdíl nebyl patrný?
[quote=geronimoh;382684]
Porovnávali různé drahé reprokabely s obyčejnými dvojlinkami se stejným průřezem.
V devadesátých letech si někteří puristé v Brně+ připojovali reproduktory kabely 4x1,5mm2 zapojenými do kříže. Kvalitní kabely se vyplatí například u SCART kabelů, tam je rozdíl mezi obyčejným SCARTem za 50 Kč a kvalitním SCARTem se silnějšími vodiči a kvalitním stíněním ihned viditelný.[/quote]
Jasně, SCARTem jde obraz a jeho zpryznění je viditelné pro většinu lidí, na rozdíl od poslechu.
interfernet422: Při pokusu v Brněnském HI-FI klubu vybírali jako testery hudebníky s takzvaným absolutním sluchem a při slepém testu peostě neslyšeli rozdíl. Jistě že purista si řekne, co kdyby a koupí drahé kabely k reproduktorům, ale otázka je, jestli to má vliv na zvuk, nebo to jen dobře vypadá.
Geronimo, náčelníku, nemusíš to tu už potřetí opakovat, já ti věřím, taky jsem o podobném testu už kdysi dávno slyšel a nic ti nerozporuju, tak se se mnou o tom nemusíš hádat :D
Největší šílenci si stejně koupí UPT kabel za $500 - http://apcmag.com/denon_creates_500_ethernetcableforsuckers.htm
Link přímo na web denonu nefunguje... http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp
Největší šílenci si stejně koupí UPT kabel za $500 - http://apcmag.com/denon_creates_500_ethernetcableforsuckers.htm
Link přímo na web denonu nefunguje... http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3429.asp
[quote=interfernet422;382711]Geronimo, náčelníku, nemusíš to tu už potřetí opakovat, já ti věřím, taky jsem o podobném testu už kdysi dávno slyšel a nic ti nerozporuju, tak se se mnou o tom nemusíš hádat :D....
[/quote]
Nebral jsem to jako hádku :)
[/quote]
Nebral jsem to jako hádku :)
[quote=ka-spel;382633]Tak ono taky záleží co to je za nahrávku. Pokud je to nějaká sračka nebo dupárna, tak je mp3 od CD k nerozeznání. Bohužel najít dnes slušně nahranou desku mimo klasiku nebo jazz je dost umění. Rozhodně však netvrď, že třeba takový kvalitně nahraný desky jako třeba Dean Can Dance - Into the Labyrint atd., které se používají s oblibou v testování komponentů nerozeznáš mp3 192kbps od CD? To by si musel být nahluchlý. Mě osobně dlouhodobější poslech mp3 nebo rádia kvůli nižšímu bitrate dost leze na nervy.[/quote]
Máš pravdu, když říkáš, že najít slušně nahranou desku je umění, tak to proč to pak hrotit nějakou aparaturou za stotisíce. Nesháním desky jen proto, že jsou dobře nahrané, ale kvůli obsahu. Nějaké duc-duc jde mimo mne. Ale jen přidám story z mého života. Měl jsem možnost se prohrabávat asi ve 14 kufrech nabitých CD i deskami. Hodně jsem jich stáhnul do MP3 a uložil na 32GB flashku. Pár jsem jich vypálil na cédéčka a dal svému kamarádovi, ať si je může pouštět v autě s tím, že v CD changeru bude mít 7x víc hudby a nemusí se mu tam povalovat tolik obalů. Kámoš prohlásil, že MP3 neposlouchá, kvůli nízké kvalitě. Má auto za 1,4mega s myslím dobrým audio, ale na moje bedny to nemá. No a tak vznikl mnou vzpomínatý test. Vzal jsem ho domů a vsadil se s ním, že nepozná rozdíl mezi originálním CD a MP3 na velkých bednách. No on prohrál. Pokud člověk není trénovaný co jak má posluchat, nemusí poznat rozdíl, nebo správně určit, která ukázka je ta pravá, která by měla být lepší.
Máš pravdu, když říkáš, že najít slušně nahranou desku je umění, tak to proč to pak hrotit nějakou aparaturou za stotisíce. Nesháním desky jen proto, že jsou dobře nahrané, ale kvůli obsahu. Nějaké duc-duc jde mimo mne. Ale jen přidám story z mého života. Měl jsem možnost se prohrabávat asi ve 14 kufrech nabitých CD i deskami. Hodně jsem jich stáhnul do MP3 a uložil na 32GB flashku. Pár jsem jich vypálil na cédéčka a dal svému kamarádovi, ať si je může pouštět v autě s tím, že v CD changeru bude mít 7x víc hudby a nemusí se mu tam povalovat tolik obalů. Kámoš prohlásil, že MP3 neposlouchá, kvůli nízké kvalitě. Má auto za 1,4mega s myslím dobrým audio, ale na moje bedny to nemá. No a tak vznikl mnou vzpomínatý test. Vzal jsem ho domů a vsadil se s ním, že nepozná rozdíl mezi originálním CD a MP3 na velkých bednách. No on prohrál. Pokud člověk není trénovaný co jak má posluchat, nemusí poznat rozdíl, nebo správně určit, která ukázka je ta pravá, která by měla být lepší.
Porovnávání je věc ošemetná. Pokud jsou rozdíly malé, lze je identifikovat při rychlém přepinání, ale stačí mezi vzorky udělat 5 minutovou pauzu a téměř nikdo nepozná rozdíl.
[quote=geronimoh;382675]Zatím jsem neměl možnost poslechnout si tak drahou aparaturu. Ovšem v Brněnském HI-FI klubu asi tu možnost měli a nikdo z hudebníků nepoznal rozdíl mezi drahými a velmi levnými kabely k reproduktorům. Zamysli se, co by mohl mít ten dražší kabel oproti levnému (berme stejný průřez) - jedině čistší měď s menším množstvím cizích kovů schopných zmagnetizování. Jenže elektrokabely jsou vyráběny z dost čisté mědi a taky mají nejvyšší výkupní ceny ve sběrných surovinách.[/quote]
Já třeba používám bi-wiring repro kabely home made "míchačkové" alá Sýkora ze Sterea o průřezu 6 mm. Rozhodně tisíce nestály, ale konstrukcí jsou festovní. Základem jakýsi vícevláknový pořádně stíněný kabel původně používaný v telekomunikacích. Dávat tísíce za placebo efekt Krautwire v dřevěném futrále bych se vyprdl.
Já třeba používám bi-wiring repro kabely home made "míchačkové" alá Sýkora ze Sterea o průřezu 6 mm. Rozhodně tisíce nestály, ale konstrukcí jsou festovní. Základem jakýsi vícevláknový pořádně stíněný kabel původně používaný v telekomunikacích. Dávat tísíce za placebo efekt Krautwire v dřevěném futrále bych se vyprdl.
[QUOTE=mirekv;382868]Porovnávání je věc ošemetná. Pokud jsou rozdíly malé, lze je identifikovat při rychlém přepinání, ale stačí mezi vzorky udělat 5 minutovou pauzu a téměř nikdo nepozná rozdíl.[/QUOTE
Tak tyto repro 100% poznám ač nahluchlý i za zdí. Samo přehrávám SACD a koncerty BravaHDTV. Vynil hlavně o Vánocích pro své kouzlo. CD přehrávač jsem měl již v 80 letech ( stál 1 100 DM, bez DO. Určitě nahrávky z oné doby jsou kvalitnější, ovšem cena se blížila 30 DM. Nejprve se mi líbilo ticho mezi skladbami. Během krátké doby hlavně při vážné hudbě jsem zjistil že to zvukově není ono. / zesil. MARANTZ 4 400 2x125 W nebo 4x50W,,,, repro též MARANT 4 pásmové přední 300 W, 4 pásmové zadní 250 W. Slabinou byly kabely, ty jsem nedovezl a v ČSSR prakticky neexistovaly. Bylo to zcela jiné fandovství /. Kosočtverečná anténa cca 30m na zahradě mi zajišťovala kvalitní FM příjem rakouských programů. Vaše thémata mne nutí zavzpomínat. Nemějte mi to za zlé. Zdravím M. Dv.
Tak tyto repro 100% poznám ač nahluchlý i za zdí. Samo přehrávám SACD a koncerty BravaHDTV. Vynil hlavně o Vánocích pro své kouzlo. CD přehrávač jsem měl již v 80 letech ( stál 1 100 DM, bez DO. Určitě nahrávky z oné doby jsou kvalitnější, ovšem cena se blížila 30 DM. Nejprve se mi líbilo ticho mezi skladbami. Během krátké doby hlavně při vážné hudbě jsem zjistil že to zvukově není ono. / zesil. MARANTZ 4 400 2x125 W nebo 4x50W,,,, repro též MARANT 4 pásmové přední 300 W, 4 pásmové zadní 250 W. Slabinou byly kabely, ty jsem nedovezl a v ČSSR prakticky neexistovaly. Bylo to zcela jiné fandovství /. Kosočtverečná anténa cca 30m na zahradě mi zajišťovala kvalitní FM příjem rakouských programů. Vaše thémata mne nutí zavzpomínat. Nemějte mi to za zlé. Zdravím M. Dv.
Já fandím každému nadšenci, který se snaží svému koníčku všestranně poskytnout všechno potřebné. My chlapi jsme takoví hračičkové, kteří se snaží přesvědčit nejdřív sami sebe, že mají to nejlepší a tetelí se štěstím, když jim to ještě někdo druhý pochválí. Proto někdy naše manželky pro naše záliby nemají pochopení, protože to někdy bývá za hranou reality. Příklad: nedokázal jsem pochopit, jak může poslouchat jen monofonní rádio či CD. Ale pak jsem si uvědomil, že já sice mám bedny jako kráva velké, ale stejně nemám čas sedět mezi nimi.
Když si pročitám zdejší erudované příspěvky, které jistě vycházejí z letité praxe, uvědomuji si, že se zase jedná o další formu fandovství, protože u mého 5.1 systému jsou tenounké dvoulinky a bohatě mi to stačí. Když si sladím přední a zadní repráky, tak stejně nakonec sedím někde jinde.
A ještě jedna věc, průměrný zdravý mladý člověk slyší max. okolo 18kHz, takže z praktického hlediska na klasické "obývákové" vzdálenosti ta dvoulinka stačí. A pokud si nechci nechat vybušit mozek z hlavy, stačí i ta poměrně slabá. Ale HiFi fanda si jistě rád udělá radost kabely třeba zlatými. :-) Ale proč ne, dnes jsem v TV viděl jednoho ...., který psal svým plyšovým medvídkům rodokmeny a vozil je na výlety. Hold proti gustu, žádný dišputát. :D
Když si pročitám zdejší erudované příspěvky, které jistě vycházejí z letité praxe, uvědomuji si, že se zase jedná o další formu fandovství, protože u mého 5.1 systému jsou tenounké dvoulinky a bohatě mi to stačí. Když si sladím přední a zadní repráky, tak stejně nakonec sedím někde jinde.
A ještě jedna věc, průměrný zdravý mladý člověk slyší max. okolo 18kHz, takže z praktického hlediska na klasické "obývákové" vzdálenosti ta dvoulinka stačí. A pokud si nechci nechat vybušit mozek z hlavy, stačí i ta poměrně slabá. Ale HiFi fanda si jistě rád udělá radost kabely třeba zlatými. :-) Ale proč ne, dnes jsem v TV viděl jednoho ...., který psal svým plyšovým medvídkům rodokmeny a vozil je na výlety. Hold proti gustu, žádný dišputát. :D
tu predsa vobec nejde o frekvencie .. veci ako sirka bazy ? predo-zadny priestor ? to vam nieco hovori ?
[quote=Pytkin;382978]tu predsa vobec nejde o frekvencie .. veci ako sirka bazy ? predo-zadny priestor ? to vam nieco hovori ?[/quote]
Kvalitu zvuku bych dal v pořadí: akustika místnosti a kvalita záznamu. Repro, nejde jen o výkon a přenášenou frekvenci ale ( bohužel ) málokdy uváďené zkreslení, bývá vyšší v nízkých frekvencích. Dále snímací zařízení a zesilovač. Po nich nastupují kabely. U lepších kompletů ( viz CABASSE ) pro každý repro samostatně elekt. výhybka. Souhlasím, kvalitní stereo je poslech kvalitnější i oproti 5,1 ale za cenu podstatně vyšší. Vše v klidu odzkoušeno.
Kvalitu zvuku bych dal v pořadí: akustika místnosti a kvalita záznamu. Repro, nejde jen o výkon a přenášenou frekvenci ale ( bohužel ) málokdy uváďené zkreslení, bývá vyšší v nízkých frekvencích. Dále snímací zařízení a zesilovač. Po nich nastupují kabely. U lepších kompletů ( viz CABASSE ) pro každý repro samostatně elekt. výhybka. Souhlasím, kvalitní stereo je poslech kvalitnější i oproti 5,1 ale za cenu podstatně vyšší. Vše v klidu odzkoušeno.
iste .. samozrejme nutna podmienka je kvalitny zaznam .. cim je lepsia nahravka , tym viac pocut rozdiely medzi dobrym aparatom a zlym aparatom .. Akustika je vacsinou dana a malokto ju nejak moze riesit .. ale dost zavisi od vsetlych komponentov , ako to cele potom hraje .. a vobec nejde len o frekvencie ..
Jo a nesuhlasim ze kvalitne stereo je lepsie ako 5.1 .. Pre mna je slusne 5.1 vzdy vacsi zazitok z priestoroveho zvuku , ako super truper hifi stereo ..
Jo a nesuhlasim ze kvalitne stereo je lepsie ako 5.1 .. Pre mna je slusne 5.1 vzdy vacsi zazitok z priestoroveho zvuku , ako super truper hifi stereo ..
[quote=geronimoh;382682]Pokud takové repro prozradí pravdu o mp3, tak musí prozradit pravdu i o CD discích, které mají hodně slabý zvuk. V přímém porovnání s analogovými satelitními rádii, nebo hudebními stanicemi zní CD disk jako chudý příbuzný.[/quote]
Neviem ci to myslis vazne, alebo je to ironia (dnes mi to este takto z rana nepali).
Ale co myslis, z akeho zdroja tie "analogove satelitne radia" a "hudobne stanice" hraju ?
AudioCD ma zvuk taky, aky dobry je zvukar. A mnohi by ste sa divili, ako dobre znie "dobre nahrate" CD (aj pri priamom porovnani so SACD alebo DVD-A) na spickovej aparature.
[quote=Pytkin;382987]
Jo a nesuhlasim ze kvalitne stereo je lepsie ako 5.1 .. Pre mna je slusne 5.1 vzdy vacsi zazitok z priestoroveho zvuku[/quote]
Tu prichadza ale na rad otazka, co znamena slusne 5.1, pretoze toto plati len pri porovnani plnohodnotnych superov. Pokial zacnes porovnavat "priestor" a zvuk plastovch AIO krabiciek alebo zvuk lacnych bedni so skutocnym stereom, tak stereo ich prevalcuje v kazdom pripade. (sami to vravia navstevy, ktore to u mna pocuju a porovnavaju s tym, co maju sami doma). Obzvlast pri konkretnych zanroch filmov, kde 90% informacii lezie z centra.
Neviem ci to myslis vazne, alebo je to ironia (dnes mi to este takto z rana nepali).
Ale co myslis, z akeho zdroja tie "analogove satelitne radia" a "hudobne stanice" hraju ?
AudioCD ma zvuk taky, aky dobry je zvukar. A mnohi by ste sa divili, ako dobre znie "dobre nahrate" CD (aj pri priamom porovnani so SACD alebo DVD-A) na spickovej aparature.
[quote=Pytkin;382987]
Jo a nesuhlasim ze kvalitne stereo je lepsie ako 5.1 .. Pre mna je slusne 5.1 vzdy vacsi zazitok z priestoroveho zvuku[/quote]
Tu prichadza ale na rad otazka, co znamena slusne 5.1, pretoze toto plati len pri porovnani plnohodnotnych superov. Pokial zacnes porovnavat "priestor" a zvuk plastovch AIO krabiciek alebo zvuk lacnych bedni so skutocnym stereom, tak stereo ich prevalcuje v kazdom pripade. (sami to vravia navstevy, ktore to u mna pocuju a porovnavaju s tym, co maju sami doma). Obzvlast pri konkretnych zanroch filmov, kde 90% informacii lezie z centra.
[quote=Pytkin;382987]
Jo a nesuhlasim ze kvalitne stereo je lepsie ako 5.1 .. Pre mna je slusne 5.1 vzdy vacsi zazitok z priestoroveho zvuku , ako super truper hifi stereo ..[/quote]
tak to celkom nerozumiem ako si to myslel, ono na efekt 5.1 je mozno fajn, ale nema to s realitou nic spolocne, to by museli byt koncerty robene tak, ze obecenstvo je "obkolesene" kapelou,orchestrom, atd...klasicke stereo ma najblizsie k realnej podobe zobrazenia hudby, ci uz pravo-lave, alebo predo-zadne....
Jo a nesuhlasim ze kvalitne stereo je lepsie ako 5.1 .. Pre mna je slusne 5.1 vzdy vacsi zazitok z priestoroveho zvuku , ako super truper hifi stereo ..[/quote]
tak to celkom nerozumiem ako si to myslel, ono na efekt 5.1 je mozno fajn, ale nema to s realitou nic spolocne, to by museli byt koncerty robene tak, ze obecenstvo je "obkolesene" kapelou,orchestrom, atd...klasicke stereo ma najblizsie k realnej podobe zobrazenia hudby, ci uz pravo-lave, alebo predo-zadne....
[quote=vivid.sk;382990]Neviem ci to myslis vazne, alebo je to ironia (dnes mi to este takto z rana nepali).
Ale co myslis, z akeho zdroja tie "analogove satelitne radia" a "hudobne stanice" hraju ?
AudioCD ma zvuk taky, aky dobry je zvukar. A mnohi by ste sa divili, ako dobre znie "dobre nahrate" CD (aj pri priamom porovnani so SACD alebo DVD-A) na spickovej aparature.
[/quote]
Myslím to naprosto vážně a asi jsem to měl upřesnit, ne s dnešními analogovými satelitními rádii, které už neposlouchám, ale ve srovnání s některými analogovými satelitními rádii a hudebními sat.TV kanály z devadesátých let. U těch analogových hudebních TV kanálů zvuk určitě nepouštěli z CD disků a u některých rádií asi také ne. V některých filmech z prostředí radiostanic je vidět nějaký mě neznámý typ kazet, ze kterých pouští hudbu. V dnešní době už jo asi pouští z PC. V devadesátých letech jsem z některých německých analogových sat.rádií nahrával na HI-FI VHS videorekordér a zvuk byl prostě mnohem lepší, než stejné skladby z CD. To stejné u hudebních klipů z analogových TV stanic, pokud nebyl zvuk záměrně slabý, aby donutili posluchače koupit CD. V devadesátých letech se o nedostatečné kapacitě CD audio disků veselo psalo, že zvuk je silně komprimován a v dnešní době se o tom vesele mlčí. Kdyby byl zvuk na CD tak dobrý, nebylo by třeba SACD a DVD-Audio, a puristé by už nekupovali gramodesky. Já vím jen co slyším a kupodivu to stejné slyší i mí známí a CD moc nefandíme. Je to tožij jen skvělý marketingový tah v nejvhodnější dobu, bohužel s nedokonalým výrobkem. Jak ukazuje dnešní doba, masová většina vystačí s mp3.
Ale co myslis, z akeho zdroja tie "analogove satelitne radia" a "hudobne stanice" hraju ?
AudioCD ma zvuk taky, aky dobry je zvukar. A mnohi by ste sa divili, ako dobre znie "dobre nahrate" CD (aj pri priamom porovnani so SACD alebo DVD-A) na spickovej aparature.
[/quote]
Myslím to naprosto vážně a asi jsem to měl upřesnit, ne s dnešními analogovými satelitními rádii, které už neposlouchám, ale ve srovnání s některými analogovými satelitními rádii a hudebními sat.TV kanály z devadesátých let. U těch analogových hudebních TV kanálů zvuk určitě nepouštěli z CD disků a u některých rádií asi také ne. V některých filmech z prostředí radiostanic je vidět nějaký mě neznámý typ kazet, ze kterých pouští hudbu. V dnešní době už jo asi pouští z PC. V devadesátých letech jsem z některých německých analogových sat.rádií nahrával na HI-FI VHS videorekordér a zvuk byl prostě mnohem lepší, než stejné skladby z CD. To stejné u hudebních klipů z analogových TV stanic, pokud nebyl zvuk záměrně slabý, aby donutili posluchače koupit CD. V devadesátých letech se o nedostatečné kapacitě CD audio disků veselo psalo, že zvuk je silně komprimován a v dnešní době se o tom vesele mlčí. Kdyby byl zvuk na CD tak dobrý, nebylo by třeba SACD a DVD-Audio, a puristé by už nekupovali gramodesky. Já vím jen co slyším a kupodivu to stejné slyší i mí známí a CD moc nefandíme. Je to tožij jen skvělý marketingový tah v nejvhodnější dobu, bohužel s nedokonalým výrobkem. Jak ukazuje dnešní doba, masová většina vystačí s mp3.
V devadesátých letech jsem z některých německých analogových sat.rádií nahrával na HI-FI VHS videorekordér a zvuk byl prostě mnohem lepší, než stejné skladby z CD.
To nieje pravda (alebo nie uplna, respektive hovori to len o tom, ze na CD boli namastrovane ZLE). V prvom rade v tej dobe si malokto mohol dovolit taku kvalitu (kvalitne hifi stalo v pomere k zarobkom v CSSR neskutocne peniaze, a nemal si to ako zohnat). Takze uz na tomto porovnani to cele pada.V druhom rade, ani kvalita zaznamu nebola taka, ake su dnes moznosti. Treba vsak pripomenut to najdolezitejsie. Netreba porovnavat mainstream (=hudobny odpad), ale vypocut si nieco z vydavatelstiev, ktore nahravaniu rozumeju (Chesky records (moje oblubene), Stockfisch records, Telarc, Linn records, pripadne dalsie). Myslim, ze aj "obycajne CD" hra v tychto pripadoch ako z praku. Schvalne, skus si to niekedy vypocut a porovnat s DVD-A (na normalnych bedniach, alebo sluchatkach). Nie je to ziadna tragedia.
To nieje pravda (alebo nie uplna, respektive hovori to len o tom, ze na CD boli namastrovane ZLE). V prvom rade v tej dobe si malokto mohol dovolit taku kvalitu (kvalitne hifi stalo v pomere k zarobkom v CSSR neskutocne peniaze, a nemal si to ako zohnat). Takze uz na tomto porovnani to cele pada.V druhom rade, ani kvalita zaznamu nebola taka, ake su dnes moznosti. Treba vsak pripomenut to najdolezitejsie. Netreba porovnavat mainstream (=hudobny odpad), ale vypocut si nieco z vydavatelstiev, ktore nahravaniu rozumeju (Chesky records (moje oblubene), Stockfisch records, Telarc, Linn records, pripadne dalsie). Myslim, ze aj "obycajne CD" hra v tychto pripadoch ako z praku. Schvalne, skus si to niekedy vypocut a porovnat s DVD-A (na normalnych bedniach, alebo sluchatkach). Nie je to ziadna tragedia.
[quote=Ivo Mašek;382994]Nejblíže mělo kvadro. jenže to se už dost let nepoužívá a ten systém defacto umřel[/quote]
Vlastním několik desek kvadro, jak jsem psal MARANTZ 4 X 50W, a 4 repro MARANTZ. Nabídka desek malá. Jeden z důvodů zániku kvadro - posluchačům to nevyhovovalo říkajíc - nejsme zvyklí sedět v orchestru. Toto naopak hudebníkům nevadilo. MARANTZ uměl převádět do dolby B.
Vlastním několik desek kvadro, jak jsem psal MARANTZ 4 X 50W, a 4 repro MARANTZ. Nabídka desek malá. Jeden z důvodů zániku kvadro - posluchačům to nevyhovovalo říkajíc - nejsme zvyklí sedět v orchestru. Toto naopak hudebníkům nevadilo. MARANTZ uměl převádět do dolby B.
vivid.sk: hádat se s tebou nebudu. Podle slepých testů většina lidí nepozná rozdíl mezi CD-DA a mp3 s dat.tokem od 256 kbps. Myslím si, že kdybych jim pustil nějakou VHS kazetu s kvalitním zvukem z analogového sat.vysílání, nestačili by se divit. V devadesátých letech jsem sice neměl puristickou aparaturu, ale HI-FI z komponentů v ceně okolo 100 tis., což jsem pořídil z diet šoféra v mezinárodní dopravě. Pro mě je důležité, že u zvuku na CD mi chybí plnost zvuku, dynamika, prostě něco tomu chybí. Z dob nedávno minulých by CD-DA zvukově neobstálo ve srovnání například se zvukem hudebních stanic TMF a TMF9, které mívaly v letech okolo roku 2001,2002 v DVB-S zvuk mpeg s datovým tokem 320 kbps. Čím to je, jestli malou bitovou hloubkou, nebo něčím jiným, po tom nebudu pátrat.
[quote=vivid.sk;383003]
To nieje pravda (alebo nie uplna, respektive hovori to len o tom, ze na CD boli namastrovane ZLE). V prvom rade v tej dobe si malokto mohol dovolit taku kvalitu (kvalitne hifi stalo v pomere k zarobkom v CSSR neskutocne peniaze, a nemal si to ako zohnat). Takze uz na tomto porovnani to cele pada.V druhom rade, ani kvalita zaznamu nebola taka, ake su dnes moznosti. Treba vsak pripomenut to najdolezitejsie. Netreba porovnavat mainstream (=hudobny odpad), ale vypocut si nieco z vydavatelstiev, ktore nahravaniu rozumeju (Chesky records (moje oblubene), Stockfisch records, Telarc, Linn records, pripadne dalsie). Myslim, ze aj "obycajne CD" hra v tychto pripadoch ako z praku. Schvalne, skus si to niekedy vypocut a porovnat s DVD-A (na normalnych bedniach, alebo sluchatkach). Nie je to ziadna tragedia.[/quote]
mam trosku iny nazor na Hi-Fi v 80 rokoch, nakolko nebol az taky problem zohnat aku taku aparaturu(samozrejme,bolo to aj finacne narocne) napriklad aj Tesla Litovel vyrabala(a myslim, ze stale vyraba) dobre kvalitne gramafony, taky kotucovy magnetofon B 116 mal velmi slusnu uroven, plus nieco sa dalo kupit v Tuzexe(pre mladsich- specialny obchod zo zahranicmym tovarom,kde sa kupovalo za valuty,resp.bony-specialna poukazka), dalej kvalita zaznamu v 80-rokoch bola na rovnakej urovni ako dnes,(dokonca aj vyssia, nakolko dnes si spravit nahravacie studio moze takmer kazdy) digitalizacia signalu neprinasa vyssiu kvalitu, ale sirsie moznosti spracovania zvuku...problem v tom case bol skor v ponuke nosicov (LP,CD) nakolko domace vydavatelstva mali obmedzenu moznost vydavania titulov zahranicnych interpretov...podla mojho nazoru, ak by kvalita aparatur zostala na urovni 80 rokov, tak dnes pocuvame neskutocne viac kvalitne oproti tomu co je povacsine dnes k dispozicii...suhlasim, ze velmi zalezi aj od vydavatelsvta a dobre nahrane CD vie spravit radost...
To nieje pravda (alebo nie uplna, respektive hovori to len o tom, ze na CD boli namastrovane ZLE). V prvom rade v tej dobe si malokto mohol dovolit taku kvalitu (kvalitne hifi stalo v pomere k zarobkom v CSSR neskutocne peniaze, a nemal si to ako zohnat). Takze uz na tomto porovnani to cele pada.V druhom rade, ani kvalita zaznamu nebola taka, ake su dnes moznosti. Treba vsak pripomenut to najdolezitejsie. Netreba porovnavat mainstream (=hudobny odpad), ale vypocut si nieco z vydavatelstiev, ktore nahravaniu rozumeju (Chesky records (moje oblubene), Stockfisch records, Telarc, Linn records, pripadne dalsie). Myslim, ze aj "obycajne CD" hra v tychto pripadoch ako z praku. Schvalne, skus si to niekedy vypocut a porovnat s DVD-A (na normalnych bedniach, alebo sluchatkach). Nie je to ziadna tragedia.[/quote]
mam trosku iny nazor na Hi-Fi v 80 rokoch, nakolko nebol az taky problem zohnat aku taku aparaturu(samozrejme,bolo to aj finacne narocne) napriklad aj Tesla Litovel vyrabala(a myslim, ze stale vyraba) dobre kvalitne gramafony, taky kotucovy magnetofon B 116 mal velmi slusnu uroven, plus nieco sa dalo kupit v Tuzexe(pre mladsich- specialny obchod zo zahranicmym tovarom,kde sa kupovalo za valuty,resp.bony-specialna poukazka), dalej kvalita zaznamu v 80-rokoch bola na rovnakej urovni ako dnes,(dokonca aj vyssia, nakolko dnes si spravit nahravacie studio moze takmer kazdy) digitalizacia signalu neprinasa vyssiu kvalitu, ale sirsie moznosti spracovania zvuku...problem v tom case bol skor v ponuke nosicov (LP,CD) nakolko domace vydavatelstva mali obmedzenu moznost vydavania titulov zahranicnych interpretov...podla mojho nazoru, ak by kvalita aparatur zostala na urovni 80 rokov, tak dnes pocuvame neskutocne viac kvalitne oproti tomu co je povacsine dnes k dispozicii...suhlasim, ze velmi zalezi aj od vydavatelsvta a dobre nahrane CD vie spravit radost...
Tak jsem rád za nostalgii Tesla 15 i fandofství Bastlirovi. My kteří jsme si nemohli dříve koupit pořádné HiFi a to ne kvůli penězům, tomu rozumíme. Baslili jsme si zesilovacě, bedny a já už před 30 lety si postavil bedny i s elektronickými vyhýbkami a zabudovanými zesilovači a tajně je testoval v mrtvé komoře va Val. Mezu. A pořád tomu fandím. Mám dceru v Německu a tam je také jeden bývalý fanda, který si z toho udělal obrovský byznis. Vyrábí repro bedny, které v Německu vítězily v různých testech. Má snad jen dva lidi, ale špičková firma, mu vyrábí bedny, kupuje špičkové reproduktory, u kterých zvyšuje citlivost přídavnými magnety a vyrábí k tomu výhybky. Jde za nekomromisním zvukem a době kdy jsem tam byl, expedoval do Ruska dvě repro bedny v hodnotě cca 1.000.000 EUR.
Tak toto na mě pustil: Foto je z jeho předváděčky, bedny krmí elektronkovými zesilovači, mají citlivost asi 96 db, k tomu asi 10 kg těžký gramofon a ty kabely k bednám jsou opravdu tlusté. Tak tam jsem také poznal co je dobrý zvuk, aniž bych to musel s něčím porovnávat.
Tak toto na mě pustil: Foto je z jeho předváděčky, bedny krmí elektronkovými zesilovači, mají citlivost asi 96 db, k tomu asi 10 kg těžký gramofon a ty kabely k bednám jsou opravdu tlusté. Tak tam jsem také poznal co je dobrý zvuk, aniž bych to musel s něčím porovnávat.
[quote=vivid.sk;382990]
Tu prichadza ale na rad otazka, co znamena slusne 5.1, pretoze toto plati len pri porovnani plnohodnotnych superov. Pokial zacnes porovnavat "priestor" a zvuk plastovch AIO krabiciek alebo zvuk lacnych bedni so skutocnym stereom, tak stereo ich prevalcuje v kazdom pripade. (sami to vravia navstevy, ktore to u mna pocuju a porovnavaju s tym, co maju sami doma). Obzvlast pri konkretnych zanroch filmov, kde 90% informacii lezie z centra.[/quote]
no pre mna aj zle 5.1 je lepsie ako dobre stereo ..
Tu prichadza ale na rad otazka, co znamena slusne 5.1, pretoze toto plati len pri porovnani plnohodnotnych superov. Pokial zacnes porovnavat "priestor" a zvuk plastovch AIO krabiciek alebo zvuk lacnych bedni so skutocnym stereom, tak stereo ich prevalcuje v kazdom pripade. (sami to vravia navstevy, ktore to u mna pocuju a porovnavaju s tym, co maju sami doma). Obzvlast pri konkretnych zanroch filmov, kde 90% informacii lezie z centra.[/quote]
no pre mna aj zle 5.1 je lepsie ako dobre stereo ..
[quote=milvon;382991]tak to celkom nerozumiem ako si to myslel, ono na efekt 5.1 je mozno fajn, ale nema to s realitou nic spolocne, to by museli byt koncerty robene tak, ze obecenstvo je "obkolesene" kapelou,orchestrom, atd...klasicke stereo ma najblizsie k realnej podobe zobrazenia hudby, ci uz pravo-lave, alebo predo-zadne....[/quote]
ja som hovoril o filmoch . nie o pocuvani hudby ..
ja som hovoril o filmoch . nie o pocuvani hudby ..
[quote=Pytkin;383024]no pre mna aj zle 5.1 je lepsie ako dobre stereo ..[/quote]
Můj názor:
Na filmy je samozřejmě lepší prostorový zvuk
Na live hudbu také
Hudba (ne live) zní některá lépe ve stereu a některá lépe prostorově
Můj názor:
Na filmy je samozřejmě lepší prostorový zvuk
Na live hudbu také
Hudba (ne live) zní některá lépe ve stereu a některá lépe prostorově
[quote=milvon;383013]mam trosku iny nazor na Hi-Fi v 80 rokoch, nakolko nebol az taky problem zohnat aku taku aparaturu(samozrejme,bolo to aj finacne narocne) napriklad aj Tesla Litovel vyrabala(a myslim, ze stale vyraba) dobre kvalitne gramafony, taky kotucovy magnetofon B 116 mal velmi slusnu uroven, plus nieco sa dalo kupit v Tuzexe(pre mladsich- specialny obchod zo zahranicmym tovarom,kde sa kupovalo za valuty,resp.bony-specialna poukazka), dalej kvalita zaznamu v 80-rokoch bola na rovnakej urovni ako dnes,(dokonca aj vyssia, nakolko dnes si spravit nahravacie studio moze takmer kazdy) digitalizacia signalu neprinasa vyssiu kvalitu, ale sirsie moznosti spracovania zvuku...problem v tom case bol skor v ponuke nosicov (LP,CD) nakolko domace vydavatelstva mali obmedzenu moznost vydavania titulov zahranicnych interpretov...podla mojho nazoru, ak by kvalita aparatur zostala na urovni 80 rokov, tak dnes pocuvame neskutocne viac kvalitne oproti tomu co je povacsine dnes k dispozicii...suhlasim, ze velmi zalezi aj od vydavatelsvta a dobre nahrane CD vie spravit radost...[/quote]
Stručně řečeno: záznam i na nejvyšší úrovni promne na CD je jako dobrá závodní jídelna. Stejný záznam na vinyl je pro mne nedělní oběd od manželky. To, že někdo zkazí i to nejlepší je jiná záležitost. Vzpomínám kdy nahrávka musela být několikrát opakována ke spokojenosti lidí provádějící záznam. Nyní stačí digitalizace a vše " opraveno ". Osmdesátá léta byl i nedostatek desek, půjčovali jsme si mezi ssebou, já kopíroval nejprve na GRUNDIG TK 46, měl jsem dva, u druhého zvýšil nahrávání na 38. Později přibyl nejvyšší třída UHER. Nejvíce záznamu s ohledem na poměr ceny / výkon na video S VHS. I na něm jsem zjistil rozdíl v nahrávce S / LP.
Stručně řečeno: záznam i na nejvyšší úrovni promne na CD je jako dobrá závodní jídelna. Stejný záznam na vinyl je pro mne nedělní oběd od manželky. To, že někdo zkazí i to nejlepší je jiná záležitost. Vzpomínám kdy nahrávka musela být několikrát opakována ke spokojenosti lidí provádějící záznam. Nyní stačí digitalizace a vše " opraveno ". Osmdesátá léta byl i nedostatek desek, půjčovali jsme si mezi ssebou, já kopíroval nejprve na GRUNDIG TK 46, měl jsem dva, u druhého zvýšil nahrávání na 38. Později přibyl nejvyšší třída UHER. Nejvíce záznamu s ohledem na poměr ceny / výkon na video S VHS. I na něm jsem zjistil rozdíl v nahrávce S / LP.
[quote=tesla15;383036]Stručně řečeno: záznam i na nejvyšší úrovni pro mne na CD je jako dobrá závodní jídelna. Stejný záznam na vinyl je pro mne nedělní oběd od manželky....[/quote]
Výstižné ...:)
Výstižné ...:)
[quote=Pytkin;383025]ja som hovoril o filmoch . nie o pocuvani hudby ..[/quote]
ok, jasne, pri filmoch je 5.1 zaujimavejsie...nerozumeli sme si, respektive ja viacej pocuvam hudbu ako filmy, tak som to vnimal inac...:)
ok, jasne, pri filmoch je 5.1 zaujimavejsie...nerozumeli sme si, respektive ja viacej pocuvam hudbu ako filmy, tak som to vnimal inac...:)
tesla15> len neviem co by su povedal na ten vinyl dnes, ked ti poviem, ze zdroj toho vsetkeho je digitalny PCM signal (napriklad PCM/wav -to je v specifikacii firiem, ktore platne vyrabaju)
Pri platni mas ako bonus to, ze je tam iste skreslenie, ktore ako vieme, sa ludom sa paci. Podobne elektronky. Takze nebavme sa o nejakej vernosti, ale o tom, co sa ti paci / nepaci.
Takze voci gustu .....
A co sa tyka zaznamu na CD, ked uz sa k tomu treba vracat, rad by som vas pozval (ak by bola moznost) na posluchovy test na kvalitnej aparature (bavme sa o referencnej triede), a som zvedavy, kto a ake rozdiely by zbadal (DVD-A vs downsampling z toho isteho zdroja na CD rozlisenie). Ja netvrdim, ze rozdiely niesu, ale vy sa bavite o tom, akoby bolo CD na pod urovnou nejakej magnetickej pasky (kde magneticka hlava isla tak do 16khz).
To, ze sa moznost rozsahu AudioCD nevyuziva a nahravky sa zamernie kurvia (kompresia), to uz je ale ina tema na novy thread.
P.S. aky dynamicky rozsah ma taka paska alebo platna, ked je to CD take zle? (odpovedzte si sami)
[quote=milvon;383013]mam trosku iny nazor na Hi-Fi v 80 rokoch, nakolko nebol az taky problem zohnat aku taku aparaturu(samozrejme,bolo to aj finacne narocne) [/quote]
Ano, to som mal na mysli. Ked si porovnas mesacny plat spred 20-30 rokov a teraz, tak dnes je hifi dostupnejsi konicek.
Co je vsak dolezitejsie, ani ten, ktor nechce utratit vela (povedzme 3.000 - 5.000 euro), je na tom lepsie, pretoze dnes sa da za tieto peniaze kupit slusna zostava (obzvlast pri nakupe z druhej ruky).
Pri platni mas ako bonus to, ze je tam iste skreslenie, ktore ako vieme, sa ludom sa paci. Podobne elektronky. Takze nebavme sa o nejakej vernosti, ale o tom, co sa ti paci / nepaci.
Takze voci gustu .....
A co sa tyka zaznamu na CD, ked uz sa k tomu treba vracat, rad by som vas pozval (ak by bola moznost) na posluchovy test na kvalitnej aparature (bavme sa o referencnej triede), a som zvedavy, kto a ake rozdiely by zbadal (DVD-A vs downsampling z toho isteho zdroja na CD rozlisenie). Ja netvrdim, ze rozdiely niesu, ale vy sa bavite o tom, akoby bolo CD na pod urovnou nejakej magnetickej pasky (kde magneticka hlava isla tak do 16khz).
To, ze sa moznost rozsahu AudioCD nevyuziva a nahravky sa zamernie kurvia (kompresia), to uz je ale ina tema na novy thread.
P.S. aky dynamicky rozsah ma taka paska alebo platna, ked je to CD take zle? (odpovedzte si sami)
[quote=milvon;383013]mam trosku iny nazor na Hi-Fi v 80 rokoch, nakolko nebol az taky problem zohnat aku taku aparaturu(samozrejme,bolo to aj finacne narocne) [/quote]
Ano, to som mal na mysli. Ked si porovnas mesacny plat spred 20-30 rokov a teraz, tak dnes je hifi dostupnejsi konicek.
Co je vsak dolezitejsie, ani ten, ktor nechce utratit vela (povedzme 3.000 - 5.000 euro), je na tom lepsie, pretoze dnes sa da za tieto peniaze kupit slusna zostava (obzvlast pri nakupe z druhej ruky).
A nakoniec, tu su nejake oficialne informacie (wiki), ak by bolo AudioCD naozaj tak zle, bolo by to mozne?
To, ze sa to niekomu nemusi pacit, chapem. Mne sa taktiez nepaci skreslenie elektroniek (ktore je meratelne a pocutelne) a niekomu sa to paci, pretoze to je pre ucho prijemnejsie a zvuk posobi analogovejsie.
[quote]
Audible differences compared to PCM/CD
In the audiophile community, the sound from the SACD format is thought to be significantly better compared to older format Red Book CD recordings.[37] However, In September 2007, the Audio Engineering Society published the results of a year-long trial in which a range of subjects including professional recording engineers were asked to discern the difference between SACD and compact disc audio (44.1 kHz/16 bit) under double blind test conditions. Out of 554 trials, there were 276 correct answers, a 49.8% success rate corresponding almost exactly to the 50% that would have been expected by chance guessing alone.[38] The authors commented:[INDENT] Now, it is very difficult to use negative results to prove the inaudibility of any given phenomenon or process. There is always the remote possibility that a different system or more finely attuned pair of ears would reveal a difference. But we have gathered enough data, using sufficiently varied and capable systems and listeners, to state that the burden of proof has now shifted. Further claims that careful 16/44.1 encoding audibly degrades high resolution signals must be supported by properly controlled double-blind tests.[39][40]
[/INDENT]This conclusion is contentious among a large segment of audio engineers who work with high resolution material and many within the audiophile community.[41] Some have questioned the basic methodology and the equipment used in the AES study.[42]
Double-blind listening tests in 2004 between DSD and 24-bit, 176.4 kHz PCM recordings reported that among test subjects no significant differences could be heard.[43] DSD advocates and equipment manufacturers continue to assert an improvement in sound quality above PCM 24-bit 176.4 kHz.[44] Despite both formats' extended frequency responses, it has been shown people cannot distinguish audio with information above 21 kHz from audio without such high-frequency content.[45]
[/quote]
To, ze sa to niekomu nemusi pacit, chapem. Mne sa taktiez nepaci skreslenie elektroniek (ktore je meratelne a pocutelne) a niekomu sa to paci, pretoze to je pre ucho prijemnejsie a zvuk posobi analogovejsie.
[quote]
Audible differences compared to PCM/CD
In the audiophile community, the sound from the SACD format is thought to be significantly better compared to older format Red Book CD recordings.[37] However, In September 2007, the Audio Engineering Society published the results of a year-long trial in which a range of subjects including professional recording engineers were asked to discern the difference between SACD and compact disc audio (44.1 kHz/16 bit) under double blind test conditions. Out of 554 trials, there were 276 correct answers, a 49.8% success rate corresponding almost exactly to the 50% that would have been expected by chance guessing alone.[38] The authors commented:[INDENT] Now, it is very difficult to use negative results to prove the inaudibility of any given phenomenon or process. There is always the remote possibility that a different system or more finely attuned pair of ears would reveal a difference. But we have gathered enough data, using sufficiently varied and capable systems and listeners, to state that the burden of proof has now shifted. Further claims that careful 16/44.1 encoding audibly degrades high resolution signals must be supported by properly controlled double-blind tests.[39][40]
[/INDENT]This conclusion is contentious among a large segment of audio engineers who work with high resolution material and many within the audiophile community.[41] Some have questioned the basic methodology and the equipment used in the AES study.[42]
Double-blind listening tests in 2004 between DSD and 24-bit, 176.4 kHz PCM recordings reported that among test subjects no significant differences could be heard.[43] DSD advocates and equipment manufacturers continue to assert an improvement in sound quality above PCM 24-bit 176.4 kHz.[44] Despite both formats' extended frequency responses, it has been shown people cannot distinguish audio with information above 21 kHz from audio without such high-frequency content.[45]
[/quote]