23.976 vs 24p
Drive jsem mel 32" 16:9 CRT od Philipse, se kterym sem byl naprosto spokojen. Koukal jsem na filmy pres prehravac eGreat v rezimu 720p/60 a televize to nejak zobrazila. Pote jsem si poridil plazmu a zacal sem se snazit o co nejkvalitnejsi zobrazeni zejmena 720p a 1080p filmu, tj. vetsinou bluray ripu. Pokusim se zde rozebrat problem rozdilnych snimkovych frekvenci a moznostech jak na TV zobrazit film bez trhani. Zcela vynecham problematiku prokladani a budu tedy pouze uvazovat ze z prehravace leze progresivni obraz, tedy plne kompletni snimky. Dale zcela pominu televizni porady atd, jedna se tedy pouze o filmech. A uz vubec nebudu uvazovat ruzne technologie, ktere snimky dopocitavaji a tedy vymysli neco co ve filmu nikdy nebylo.
24p - filmovy format
Tento format vznikl kolem roku 1920. V te dobe byl film dost drahy, proto se pocet snimku za sekundu drzel takto nizko. 24 snimku za sekundu byla nejnizsi rychlost filmoveho pasu, pri kterem na nej slo v rozumne kvalite zaznamenat zvuk. Setrvacnosti nam tato rychlost vydrzela do dnesnich dnu, naprosta vetsina filmu je natacena prave v 24p. Analogova kina kazdy snimek zobrazila 2x, aby se zamezilo nadmernemu blikani.
50p - PAL
PAL vnikl v Evrope v padesatych letech pri zavadeni barevneho vysilani. Prenasi (zjednodusene receno) 50 obrazku za sekundu. Televizni kamery funguji s touto frekvenci, pokud se tedy divate na evropsky sport, evropske televizni noviny atd, divate se na obraz v 50 fps. Jak ale zobrazit film, ktery ma 24 obrazku za sekundu v evropske televizi? Existuji 2 zpusoby:
- prvni moznosti je zobrazit kazdy snimek 2x a kazdou sekundu jeden snimek zopakovat (tedy zobrazit ho 4x). To do obrazu zavadi opravdu hodne rusive trhani, tento zpusob se tedy pouziva pouze pri realtime prehravani, tj. v pokud nelze pouzit nasledujici metodu.
- druhou moznosti je film o 4% zrychlit. Tim se dostavame na rychlost 25 obrazku za sekundu, takzvany PAL speedup. Film se zkrati a audiostopa se zrychli. Diky tomu ma v evrope vse vyssi ton zvuku. Ze je to sakra znat si muzete poslechnout zde http://sandbox.slysoft.com/palspeedup/index.html Cetl sem na internetu i pripady lidi, kteri kdyz byly na dovolene v USA, tak jim prave znelky dost nesedely :) Dale sem cetl i nazor, ze toto zrychleni kvuli zmenenemu nacasovani dokaze pokazit komedie. Kazdopadne obraz je naprosto plynuly, vsechny filmy co jdou v TV v evrope jsou takto zrychlene.
60p - NTSC
Americka verze televizniho vysilani. 60 obrazku za sekundu (resp. 59.94, viz dale), tedy analogie s PALem. Pokud chci zobrazit film s frekvenci 24 obrazku za sekundu, vejdou se mi do 60ti pomoci postupu, ktery se nazyva 3:2 pulldown. Prvni snimek zobrazim 3x, druhy 2x, treti 3x, cvrty 2x atd. Rychlost filmu zustane zachovana, jaky to ma vliv na plynuly pohyb je ale jasne. Trha to jak ....
Cetl jsem nazor, ze americani jsou zvykli na takovyto obraz koukat cely zivot a proto jim to zase tolik nevadi. Pro evropana ale vetsinou nejde o nic prijemneho.
Filmy na DVD jsou v drtive vetsine bud PAL nebo NTSC, tedy uz u nich pouzit PAL speedup nebo 3:2 pulldown. Cela tato problematika tedy bude zajimat pouze lidi, kteri se chteji koukat na bluray filmy, pripadne na jejich ripy vetsinou v mkv kontaineru. Obycejne se multimedialni prehravace (pripadne prehravace v TV) dohodnou s TV na 1080/60p rezimu, pouziva se tedy 3:2 pulldown. Pokud by se dohodli na 1080/50p, tak PAL speedup nelze z pochopitelnych duvodu pri prehravani v realnem case pouzit a pouziti metody, kdy se jeden ze snimku opakuje kazdou sekundu zavadi do filmu opravdu rusive trhani.
23.976p
A ted prijde to zajimave :) Docela dlouho mi trvalo, nez sem se docetl, jak se prislo na tuhle strasnou hodnotu, v ktere vychazi 99% filmu na bluray. Je to kvuli kompatibilite s NTSC. NTSC totiz neni presne 60 snimku za sekundu ale 60 * (1000/1001). V roce 1953 pri zavadeni barvy do NTSC mely tehdejsi televize problem s ruseni signalu prenasejicim barvu a signalem prenasejicim zvuk. Tak se vzal 60 Hz obraz a o jednu tisicinu se zpomalil. Bohuzel na tento "laciny trik" dojizdime dodnes.
Film se totiz pred prevedenim na bluray (pripadne pred odvysilanim do TV v USA) zpomali take o jednu tisicinu, na 23,976023976024..... snimku za sekundu. Diky tomu je pak kompatibilni po pouziti 3:2 pulldownu se soucasnou implementaci NTSC, tedy 59.98 a nejake drobne obrazku za sekundu.
24p bug
Protoze jedna tisina je male cislo, 23.976 a 24p se moc neodlisuje. Diky tomu vznikl 24p bug. Moderni televize maji podporu 24p formatu, tedy dokazi z bluray prehravace prijmout obraz ve formatu 1080/24p. Pokud obsahuji funkci jako je CinemaSmooth (Samsung), Real Cinema (LG), Smooth Film (Panasonic) tak obraz ve 24 snimcich prijmou a zaroven takto zobrazi. Vetsinou se pouziva 4:4 pulldown, tedy kazdy snimek se zobrazi 4x pri frekvenci 96Hz. Protoze je ale kazdy snimek na obrazovce stejne dlouho, nazavadi tento postup do obrazu zadne trhani. Problem je ale ve zdroji signalu. Napr. vsechny prehravace s Realtek cipem v rezimu 24p skutecne do televize posilaji 24 obrazku za sekundu. Protoze je ale film o fous pomalejsi (23,976), musi za kazdych 1/(24.000-23.976) = 41.666 sekund jeden obrazek zopakovat, aby se nerozjizdel obraz se zvukem. A ano, je to videt, osobne sem si toho vsiml nekolikrat za film. Resenim je mit zdroj signalu, ktery dokaze co nejpresneji nastavit 23.976.... Hz. Napr. AMD Radeon to dokaze s presnosti na 2 tisiciny, takze k trhnuti dojde jednou za 1/(23.978-23.976) = 500 sekund = 8 minut a 20 sekund. Moje HD5770 je zrovna dobry kousek, 23.97xx ma velmi presne, k trhnuti by melo dle filtru MadVR dojit jednou za 3-4 hodiny. A na tak dlouhe filmy se nekoukam :). nVidia by na tom mela byt take velice dobre, Intel ma moznost 23.97xx rezimu pouze s vypnutym UAC. V nastaveni obrazovky se prave rezim 23.976 a 24 rozlisuji jako 23 a 24Hz.
Dale by na tom mely byt dobre prehravace se Sigma cipsetem. Vice informaci najdete zde http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1333324
Resenim by bylo film opet zrychlit na presnych 24, problem je ale se zvukem. Resampling v realnem case lze rozumne pouzit pouze u LPCM zvuku, vetsina filmu ma ale DTS/AC3 stream, kde to ponekud obtizne, resp. v realnem case nerealizovatelne.
24p - filmovy format
Tento format vznikl kolem roku 1920. V te dobe byl film dost drahy, proto se pocet snimku za sekundu drzel takto nizko. 24 snimku za sekundu byla nejnizsi rychlost filmoveho pasu, pri kterem na nej slo v rozumne kvalite zaznamenat zvuk. Setrvacnosti nam tato rychlost vydrzela do dnesnich dnu, naprosta vetsina filmu je natacena prave v 24p. Analogova kina kazdy snimek zobrazila 2x, aby se zamezilo nadmernemu blikani.
50p - PAL
PAL vnikl v Evrope v padesatych letech pri zavadeni barevneho vysilani. Prenasi (zjednodusene receno) 50 obrazku za sekundu. Televizni kamery funguji s touto frekvenci, pokud se tedy divate na evropsky sport, evropske televizni noviny atd, divate se na obraz v 50 fps. Jak ale zobrazit film, ktery ma 24 obrazku za sekundu v evropske televizi? Existuji 2 zpusoby:
- prvni moznosti je zobrazit kazdy snimek 2x a kazdou sekundu jeden snimek zopakovat (tedy zobrazit ho 4x). To do obrazu zavadi opravdu hodne rusive trhani, tento zpusob se tedy pouziva pouze pri realtime prehravani, tj. v pokud nelze pouzit nasledujici metodu.
- druhou moznosti je film o 4% zrychlit. Tim se dostavame na rychlost 25 obrazku za sekundu, takzvany PAL speedup. Film se zkrati a audiostopa se zrychli. Diky tomu ma v evrope vse vyssi ton zvuku. Ze je to sakra znat si muzete poslechnout zde http://sandbox.slysoft.com/palspeedup/index.html Cetl sem na internetu i pripady lidi, kteri kdyz byly na dovolene v USA, tak jim prave znelky dost nesedely :) Dale sem cetl i nazor, ze toto zrychleni kvuli zmenenemu nacasovani dokaze pokazit komedie. Kazdopadne obraz je naprosto plynuly, vsechny filmy co jdou v TV v evrope jsou takto zrychlene.
60p - NTSC
Americka verze televizniho vysilani. 60 obrazku za sekundu (resp. 59.94, viz dale), tedy analogie s PALem. Pokud chci zobrazit film s frekvenci 24 obrazku za sekundu, vejdou se mi do 60ti pomoci postupu, ktery se nazyva 3:2 pulldown. Prvni snimek zobrazim 3x, druhy 2x, treti 3x, cvrty 2x atd. Rychlost filmu zustane zachovana, jaky to ma vliv na plynuly pohyb je ale jasne. Trha to jak ....
Cetl jsem nazor, ze americani jsou zvykli na takovyto obraz koukat cely zivot a proto jim to zase tolik nevadi. Pro evropana ale vetsinou nejde o nic prijemneho.
Filmy na DVD jsou v drtive vetsine bud PAL nebo NTSC, tedy uz u nich pouzit PAL speedup nebo 3:2 pulldown. Cela tato problematika tedy bude zajimat pouze lidi, kteri se chteji koukat na bluray filmy, pripadne na jejich ripy vetsinou v mkv kontaineru. Obycejne se multimedialni prehravace (pripadne prehravace v TV) dohodnou s TV na 1080/60p rezimu, pouziva se tedy 3:2 pulldown. Pokud by se dohodli na 1080/50p, tak PAL speedup nelze z pochopitelnych duvodu pri prehravani v realnem case pouzit a pouziti metody, kdy se jeden ze snimku opakuje kazdou sekundu zavadi do filmu opravdu rusive trhani.
23.976p
A ted prijde to zajimave :) Docela dlouho mi trvalo, nez sem se docetl, jak se prislo na tuhle strasnou hodnotu, v ktere vychazi 99% filmu na bluray. Je to kvuli kompatibilite s NTSC. NTSC totiz neni presne 60 snimku za sekundu ale 60 * (1000/1001). V roce 1953 pri zavadeni barvy do NTSC mely tehdejsi televize problem s ruseni signalu prenasejicim barvu a signalem prenasejicim zvuk. Tak se vzal 60 Hz obraz a o jednu tisicinu se zpomalil. Bohuzel na tento "laciny trik" dojizdime dodnes.
Film se totiz pred prevedenim na bluray (pripadne pred odvysilanim do TV v USA) zpomali take o jednu tisicinu, na 23,976023976024..... snimku za sekundu. Diky tomu je pak kompatibilni po pouziti 3:2 pulldownu se soucasnou implementaci NTSC, tedy 59.98 a nejake drobne obrazku za sekundu.
24p bug
Protoze jedna tisina je male cislo, 23.976 a 24p se moc neodlisuje. Diky tomu vznikl 24p bug. Moderni televize maji podporu 24p formatu, tedy dokazi z bluray prehravace prijmout obraz ve formatu 1080/24p. Pokud obsahuji funkci jako je CinemaSmooth (Samsung), Real Cinema (LG), Smooth Film (Panasonic) tak obraz ve 24 snimcich prijmou a zaroven takto zobrazi. Vetsinou se pouziva 4:4 pulldown, tedy kazdy snimek se zobrazi 4x pri frekvenci 96Hz. Protoze je ale kazdy snimek na obrazovce stejne dlouho, nazavadi tento postup do obrazu zadne trhani. Problem je ale ve zdroji signalu. Napr. vsechny prehravace s Realtek cipem v rezimu 24p skutecne do televize posilaji 24 obrazku za sekundu. Protoze je ale film o fous pomalejsi (23,976), musi za kazdych 1/(24.000-23.976) = 41.666 sekund jeden obrazek zopakovat, aby se nerozjizdel obraz se zvukem. A ano, je to videt, osobne sem si toho vsiml nekolikrat za film. Resenim je mit zdroj signalu, ktery dokaze co nejpresneji nastavit 23.976.... Hz. Napr. AMD Radeon to dokaze s presnosti na 2 tisiciny, takze k trhnuti dojde jednou za 1/(23.978-23.976) = 500 sekund = 8 minut a 20 sekund. Moje HD5770 je zrovna dobry kousek, 23.97xx ma velmi presne, k trhnuti by melo dle filtru MadVR dojit jednou za 3-4 hodiny. A na tak dlouhe filmy se nekoukam :). nVidia by na tom mela byt take velice dobre, Intel ma moznost 23.97xx rezimu pouze s vypnutym UAC. V nastaveni obrazovky se prave rezim 23.976 a 24 rozlisuji jako 23 a 24Hz.
Dale by na tom mely byt dobre prehravace se Sigma cipsetem. Vice informaci najdete zde http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1333324
Resenim by bylo film opet zrychlit na presnych 24, problem je ale se zvukem. Resampling v realnem case lze rozumne pouzit pouze u LPCM zvuku, vetsina filmu ma ale DTS/AC3 stream, kde to ponekud obtizne, resp. v realnem case nerealizovatelne.
[quote=Calebcz;393321]A uz vubec nebudu uvazovat ruzne technologie, ktere snimky dopocitavaji a tedy vymysli neco co ve filmu nikdy nebylo.
[/quote]
Aspon pre mna: chvalabohu, ze take technologie v TV su. Aj na film chcem pozerat v plynulych obrazoch tak, ako realne pozeram okolo seba.
[/quote]
Aspon pre mna: chvalabohu, ze take technologie v TV su. Aj na film chcem pozerat v plynulych obrazoch tak, ako realne pozeram okolo seba.
erik> keby tvorcovia chceli aby film vyzeral tak ako vravis, tak by ho tocili na 50p kamery.
Nastuduj, co znamena film look, pochopis, ze to nieje len len historicky dovod.
Nastuduj, co znamena film look, pochopis, ze to nieje len len historicky dovod.
[quote=Calebcz;393321]Resenim by bylo film opet zrychlit na presnych 24, problem je ale se zvukem. Resampling v realnem case lze rozumne pouzit pouze u LPCM zvuku, vetsina filmu ma ale DTS/AC3 stream, kde to ponekud obtizne, resp. v realnem case nerealizovatelne.[/quote]
Díky za příspěvek, ale tomuhle nerozumím - v čem je problém. V reálném čase stejně nic neběží, všude je díky postprocessingu nějaké zpoždění. Vlastní film se také nejprve musí dekódovat, tak v čem je problém dekódovat i zvuk, udělat resampling a pak znovu případně enkódovat? Výkon? Ztráta kvality?
Díky za příspěvek, ale tomuhle nerozumím - v čem je problém. V reálném čase stejně nic neběží, všude je díky postprocessingu nějaké zpoždění. Vlastní film se také nejprve musí dekódovat, tak v čem je problém dekódovat i zvuk, udělat resampling a pak znovu případně enkódovat? Výkon? Ztráta kvality?
udělat resampling a pak znovu případně enkódovat?
Ano, strata kvality. Viem o jednom sw, ktory to takto riesi (Reclock) pouziva encode do AC3.
DTS s 1.5Mbit dekodovat na AC3, sa mi zda celkom masochizmus. (uz len z puristickeho hladiska, bez ohladu do akej miery pocut rozdiel. Potom je naozaj lepsie posielat cez HDMI 6xPCM)
Ano, strata kvality. Viem o jednom sw, ktory to takto riesi (Reclock) pouziva encode do AC3.
DTS s 1.5Mbit dekodovat na AC3, sa mi zda celkom masochizmus. (uz len z puristickeho hladiska, bez ohladu do akej miery pocut rozdiel. Potom je naozaj lepsie posielat cez HDMI 6xPCM)
Presne tak, problem je spis SW stranka. Dnesni CPU realtime zvladnou lecos, mnoho zvukovek v ovladacich dokaze realtime kodovat prostorovy zvuk do AC3/DTS, ale problem je jak jista ztrata kvality, tak dalsi komplikace jako napr. synchronizace obrazu se zvukem.
Ztratove formaty totiz nepracuji s jednotlivymi samply, ale s framy. A napr. u MP3 takovyto frame (tj. nedelitelna jednotka) trva minimalne 26ms. Ostatni ztratove formaty budou fungovat podobne.
Obecne je tedy jednodusi vynutit framerate 23.976 nez se snazit realtime konvertovat resamplovany zvuk do ztratoveho formatu.
LPCM (tedy bezeztratovy format) je sice reseni, ale lze nejakym beznym SW poslat pres HDMI prave onen 6xPCM? Tedy napr. realtime dekodovat DTS, resamplovat a pak zabalit treba do DTS-HD Master Audio?
Ztratove formaty totiz nepracuji s jednotlivymi samply, ale s framy. A napr. u MP3 takovyto frame (tj. nedelitelna jednotka) trva minimalne 26ms. Ostatni ztratove formaty budou fungovat podobne.
Obecne je tedy jednodusi vynutit framerate 23.976 nez se snazit realtime konvertovat resamplovany zvuk do ztratoveho formatu.
LPCM (tedy bezeztratovy format) je sice reseni, ale lze nejakym beznym SW poslat pres HDMI prave onen 6xPCM? Tedy napr. realtime dekodovat DTS, resamplovat a pak zabalit treba do DTS-HD Master Audio?
[quote=vivid.sk;393361]DTS s 1.5Mbit dekodovat na AC3, sa mi zda celkom masochizmus. (uz len z puristickeho hladiska, bez ohladu do akej miery pocut rozdiel.[/quote]A že je ten rozdíl sakra slyšet.
[quote=Calebcz;393368]... treba do DTS-HD Master Audio?[/quote]
a naco je nutne to balit do DTS MA? Sak HDMI ma kapacitu na to, aby bolo posielane 8xLPCM, uz od zakladnej verzie 1.0
a naco je nutne to balit do DTS MA? Sak HDMI ma kapacitu na to, aby bolo posielane 8xLPCM, uz od zakladnej verzie 1.0
Aha, takto do hloubky jsem HDMI nezkoumal, nevim jak by se zarizeni na druhe strane popralo prave s multichannel LPCM. Otazkou stale zustava zda existuje Directshow renderer/filter/whatever, ktery to dokaze do HDMI natlacit (resampling zajisti reclock).
Tak jako tak je v pripade pouziti PC jednodussi nastavit 23.976+-autobus refresh rate.
Tak jako tak je v pripade pouziti PC jednodussi nastavit 23.976+-autobus refresh rate.
Zariadenia obvykle nemaju problem s multikanalovym LPCM (su to aj prve AVR s HDMI bez HD dekoderov). Podmienka je prave HDMI vstup.
Co sa tyka vystupu, bude treba graficku kartu, ktora toto podporuje (nestaci klasicky SPDIF, tam je PCM obmedzene na stereo). Predpokladam ale, ze dnesne karty s tymto nemaju problem - najdes v specifikacii, napriklad pre ATI 54xx
Integrated HD audio controller
Co sa tyka vystupu, bude treba graficku kartu, ktora toto podporuje (nestaci klasicky SPDIF, tam je PCM obmedzene na stereo). Predpokladam ale, ze dnesne karty s tymto nemaju problem - najdes v specifikacii, napriklad pre ATI 54xx
Integrated HD audio controller
- Output protected high bit rate 7.1 channel surround sound over HDMI with no additional cables required
[quote=Calebcz;393321]
- prvni moznosti je zobrazit kazdy snimek 2x a kazdou sekundu jeden snimek zopakovat (tedy zobrazit ho 4x). To do obrazu zavadi opravdu hodne rusive trhani, tento zpusob se tedy pouziva pouze pri realtime prehravani, tj. v pokud nelze pouzit nasledujici metodu.
[/quote]
zabudol si este na 24@25 .. cize si vyrobis polsnimky .. obraz ma rovnaku dlzku ako povodny , ale bezi na 50i , cize je kompatibilny s PALom .. na zivo to vie robit FinalCut napriklad ..
[quote=Calebcz;393321]
- druhou moznosti je film o 4% zrychlit. Tim se dostavame na rychlost 25 obrazku za sekundu, takzvany PAL speedup. Film se zkrati a audiostopa se zrychli. Diky tomu ma v evrope vse vyssi ton zvuku.
[/quote]
tu je ale tiez moznost timestretchovat zvuk .. cize sa zvuk zrychli ale ladenie ostane .. akurat sa to asi nikomu robit nechce.. jednoduchsie je na WC generatore stlacit +4% ..
- prvni moznosti je zobrazit kazdy snimek 2x a kazdou sekundu jeden snimek zopakovat (tedy zobrazit ho 4x). To do obrazu zavadi opravdu hodne rusive trhani, tento zpusob se tedy pouziva pouze pri realtime prehravani, tj. v pokud nelze pouzit nasledujici metodu.
[/quote]
zabudol si este na 24@25 .. cize si vyrobis polsnimky .. obraz ma rovnaku dlzku ako povodny , ale bezi na 50i , cize je kompatibilny s PALom .. na zivo to vie robit FinalCut napriklad ..
[quote=Calebcz;393321]
- druhou moznosti je film o 4% zrychlit. Tim se dostavame na rychlost 25 obrazku za sekundu, takzvany PAL speedup. Film se zkrati a audiostopa se zrychli. Diky tomu ma v evrope vse vyssi ton zvuku.
[/quote]
tu je ale tiez moznost timestretchovat zvuk .. cize sa zvuk zrychli ale ladenie ostane .. akurat sa to asi nikomu robit nechce.. jednoduchsie je na WC generatore stlacit +4% ..
Ano, ono toho je vice, 60i se musi dat prehrat v 50i televizi atd, ale jak sem psal v uvodu, z duvodu jednoduchosti jsem prokladani zcela vypustil. Navic nektere televizi muzou mit problem spravne detekovat co do nich leze a pak deinterlacing pak vypada jak vypada - spatne. Zkratka v pripade, ktery sem popsal z prehravace leze vzdy progresivni obraz.
Timestretchovat zvuk lze, ale to je podle meje to jednoduse realizovatelne az dnes pri digitalnim zpracovani zvuku. Navic i kvalitni timestretch do zvuku zavadi zkresleni. Na druhou stranu, ted sem si zkusil timestretch na 96% v sound forge a znelo to v poradku, takze asi opravdu pujde o lenost :)
Timestretchovat zvuk lze, ale to je podle meje to jednoduse realizovatelne az dnes pri digitalnim zpracovani zvuku. Navic i kvalitni timestretch do zvuku zavadi zkresleni. Na druhou stranu, ted sem si zkusil timestretch na 96% v sound forge a znelo to v poradku, takze asi opravdu pujde o lenost :)
[quote=vivid.sk;393353]erik> keby tvorcovia chceli aby film vyzeral tak ako vravis, tak by ho tocili na 50p kamery.
Nastuduj, co znamena film look, pochopis, ze to nieje len len historicky dovod.[/quote]
Ved OK...ja som len konstatoval, ze chvalabohu ze existuju v telkach technologie na vylepsenie plynulosti obrazu. Mna nezaujima, ze preco je film tak, alebo inak...mna zaujima plynuly pohyb v telke
Nastuduj, co znamena film look, pochopis, ze to nieje len len historicky dovod.[/quote]
Ved OK...ja som len konstatoval, ze chvalabohu ze existuju v telkach technologie na vylepsenie plynulosti obrazu. Mna nezaujima, ze preco je film tak, alebo inak...mna zaujima plynuly pohyb v telke
Blu-ray disky jsou kvůli věrnosti filmové předloze zakódovány v režimu 24 obrázků za vteřinu. HD DVD je také 24p, ale používá časování 60i. První přehrávače režim 24p neuměly, ale vycházelo se z toho, že bude časem možno použít 24 snímků za vteřinu a věrně zobrazit film tak, jak byl skutečně natočen. 24 snímků za vteřinu se označuje 24p, tedy zobrazení celých 24 snímků za vteřinu. Na začátku tedy měly všechny HD přehrávače výstup obrazu s frekvencí 60 Hz. Pro USA a Kanadu celkem bez problému, ale v Evropě je kvůli 50 Hz obraz asynchronní. Prosté zrychlení, jako u DVD tady už nepřichází v úvahu. Proto výrobci přišli s režimem 24p. Podmínkou pro režim 24p je 120Hz televize po Ameriku, nebo 100Hz televize pro Evropu. Kdyby se totiž použila standardní 60Hz nebo 50Hz televize, nedá se zobrazit plynulých 24 snímků za vteřinu. U 120 Hz televize se musí každý z 24 snímků zopakovat 5×, u 100Hz televize se to dá řešit změnou frekvence panelu na 96Hz - musí to umět, to snížení frekvence, případně každý šestý snímek zopakovat dvakrát, aby se to vešlo do 100 Hz. Sice se to tedy také trochu rozcuká, není to ale tak výrazné jako při původním pulldownu.
Ale ..... i když máte obrazovku s podporou 24p, musíte mít k tomu i vhodný HD přehrávač. Zde 24p také podporují jen novější přehrávače. Pro přehrávač to znamená brát digitálně snímky z disku, případně zahazovat ty zdvojené a rekonstruovat skutečný záznam 24 snímků za vteřinu. Není v tom žádné počítání, vše na disku je 1:1. Přehrávač potom přes HDMI pošle obraz rychlostí 24 sn/vt. Nepošle ho rychlostí 100 nebo 120 sn/vt, protože HDMI nemá takovou kapacitu, aby zvládlo prohnat o tolik vyšší datový tok. Televize se s přehrávačem přes HDMI domluví, že 24p oba umí a přehrávač to zapne. Televize pak z přijímaných snímků rekonstruuje filmový obraz. Protože se každý snímek opakuje na televizi aspoň pětkrát, má televize dost času vypočítat rozdíly mezi jednotlivými snímky. Moderní televize (defacto všechny dnešní TV) dopočítávají rozdílové mezisnímky, které vkládají mezi skutečné videosnímky. Pohyb na obrazovce je pak plynulejší.
Existují i 50Hz Blu-ray a HD DVD disky, kde se vlastně jedná o evropské tituly, které byly původně natočené pro televizi, a jsou tudíž natočeny rychlostí 25 snímků za vteřinu.
Ale ..... i když máte obrazovku s podporou 24p, musíte mít k tomu i vhodný HD přehrávač. Zde 24p také podporují jen novější přehrávače. Pro přehrávač to znamená brát digitálně snímky z disku, případně zahazovat ty zdvojené a rekonstruovat skutečný záznam 24 snímků za vteřinu. Není v tom žádné počítání, vše na disku je 1:1. Přehrávač potom přes HDMI pošle obraz rychlostí 24 sn/vt. Nepošle ho rychlostí 100 nebo 120 sn/vt, protože HDMI nemá takovou kapacitu, aby zvládlo prohnat o tolik vyšší datový tok. Televize se s přehrávačem přes HDMI domluví, že 24p oba umí a přehrávač to zapne. Televize pak z přijímaných snímků rekonstruuje filmový obraz. Protože se každý snímek opakuje na televizi aspoň pětkrát, má televize dost času vypočítat rozdíly mezi jednotlivými snímky. Moderní televize (defacto všechny dnešní TV) dopočítávají rozdílové mezisnímky, které vkládají mezi skutečné videosnímky. Pohyb na obrazovce je pak plynulejší.
Existují i 50Hz Blu-ray a HD DVD disky, kde se vlastně jedná o evropské tituly, které byly původně natočené pro televizi, a jsou tudíž natočeny rychlostí 25 snímků za vteřinu.
Mozno to neplati vseobecne, ale podla mna sa vsetky LCD robia primarne ako 60, 120, 240Hz a europa ma tych 50, 100, 200Hz naviac. Vyrobcovia to pouzivaju ako argument pre navysenie europskych cien.
Na pozeranie 24p filmov je lepsie kupit min. 100/120Hz telku a tym sa vyhnut 3:2 pulldown. Iba ak by 50Hz televizor podporoval aj 48Hz.
48,72,96Hz sa pouziva primarne na plazmach, pre ktore je 120Hz uz prilis vysoka obnovovacia frekvencia a je vyuzivana iba v aktivnom 3D.
Na pozeranie 24p filmov je lepsie kupit min. 100/120Hz telku a tym sa vyhnut 3:2 pulldown. Iba ak by 50Hz televizor podporoval aj 48Hz.
48,72,96Hz sa pouziva primarne na plazmach, pre ktore je 120Hz uz prilis vysoka obnovovacia frekvencia a je vyuzivana iba v aktivnom 3D.
[quote=Ivo Mašek;393411]Blu-ray disky jsou kvůli věrnosti filmové předloze zakódovány v režimu 24 obrázků za vteřinu. [/quote]To bohuzel neni pravda. Blu-ray disky jsou kvuli kompatibilite s NTSC kodovany prave rychlosti 23.976 a nejake drobne obrazku za sekundu. Kvuli tomu jsem zakladal cely tento thread, protoze donedavna jsem o 24p bugu nemel ani tuseni.
To jak se TV popere s 24p signalem je uz otazka interniho zpracovani, dulezite pouze je, aby kazdy snimek zustal na obrazovce stejne dlouho, tj. zda se pouzije 72/96/120 (pripadne jejich hodnoty snizene o adekvatni pocet tisicin) uz je celkem jedno.
To jak se TV popere s 24p signalem je uz otazka interniho zpracovani, dulezite pouze je, aby kazdy snimek zustal na obrazovce stejne dlouho, tj. zda se pouzije 72/96/120 (pripadne jejich hodnoty snizene o adekvatni pocet tisicin) uz je celkem jedno.
Ta čísla se neuvádí na setiny, či tisíciny míst. Z praktických důvodů. (já si ani ta přesná čísla na tisíciny míst nepamatuji). Podstatné je, že dnešní přehrávače i TV se s tím umí solidně poprat.
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
Ono, ta diskuze je spíše akademická (alespoň takhle já to beru)
Jinak o nějakém 24p-bugu jsem tedy nevěděl ani já
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
Ono, ta diskuze je spíše akademická (alespoň takhle já to beru)
Jinak o nějakém 24p-bugu jsem tedy nevěděl ani já
Já mám takovou zkušenost, že když TV nebo přehrávač neumí 24p, tak dám 60 Hz a jedu 3:2puldown. Americké skákání se dá vydržet. Ale pozor - signál musí být prokládaný (třeba 1080i). Když dám "p" tak ten puldown nefunguje a skáče to "jak sviňa". Dokážete tento efekt vysvětlit?
Obraz standardu 1080p může být zobrazován rychlostí 24, 25 nebo 30 snímků za vteřinu. 50, nebo 60 snímků zatím ne. Ačkoli při používání kodeků H.264 by to snad jít mělo (??)
[quote=Ivo Mašek;393435]Ta čísla se neuvádí na setiny, či tisíciny míst. Z praktických důvodů. (já si ani ta přesná čísla na tisíciny míst nepamatuji). Podstatné je, že dnešní přehrávače i TV se s tím umí solidně poprat.
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
Ono, ta diskuze je spíše akademická (alespoň takhle já to beru)
Jinak o nějakém 24p-bugu jsem tedy nevěděl ani já[/quote]Tvuj prehravac nemusi 24p bug obsahovat, je mozne ze do televize cpe prave 23.976. Jde to pozorovat napr. na zaverecnych titulkach, pokud kazdou 41vni sekundu zaskubnou, tak dany prehravac 24p bug obsahuje.
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
Ono, ta diskuze je spíše akademická (alespoň takhle já to beru)
Jinak o nějakém 24p-bugu jsem tedy nevěděl ani já[/quote]Tvuj prehravac nemusi 24p bug obsahovat, je mozne ze do televize cpe prave 23.976. Jde to pozorovat napr. na zaverecnych titulkach, pokud kazdou 41vni sekundu zaskubnou, tak dany prehravac 24p bug obsahuje.
[quote=Ivo Mašek;393435]
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
[/quote]
[quote=visper;393436]Já mám takovou zkušenost, že když TV nebo přehrávač neumí 24p, tak dám 60 Hz a jedu 3:2puldown. Americké skákání se dá vydržet. [/quote]
Každý jsme holt jinak citliví. Někdo "nesnese" ;) nehomogenní podsvícení či "šedou černou" , jiný 3:2puldown ...
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
[/quote]
[quote=visper;393436]Já mám takovou zkušenost, že když TV nebo přehrávač neumí 24p, tak dám 60 Hz a jedu 3:2puldown. Americké skákání se dá vydržet. [/quote]
Každý jsme holt jinak citliví. Někdo "nesnese" ;) nehomogenní podsvícení či "šedou černou" , jiný 3:2puldown ...
Ani material 60p nie je problem.
V lavom hornom rohu obrazka je statistika madVR renderera, pomocou ktorej sa da celkom dobre odhalit problemova cast retazca na PC. Aktualny refresh grafiky, aktualny pocet dropnutych snimkov a pod.
V lavom hornom rohu obrazka je statistika madVR renderera, pomocou ktorej sa da celkom dobre odhalit problemova cast retazca na PC. Aktualny refresh grafiky, aktualny pocet dropnutych snimkov a pod.
Já si myslím, že je nás zde hodně, co vlastníme Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy a fullHD televizor. ještě jsem tu nikdy nepostřehl žádné stížnosti na to, že by se tu někomu cukal film, že by ho měl neplynulý. Dnešní zařízení se s tím opravdu umí poprat.
Jinak, pokud černá není úplně černá - tak to je mě tak nějak fuk :-D (bydlím v oblasti, kde se pohybují skoro černí - a to už mi fuk ovšem není B-) )
Jinak, pokud černá není úplně černá - tak to je mě tak nějak fuk :-D (bydlím v oblasti, kde se pohybují skoro černí - a to už mi fuk ovšem není B-) )
[quote=lerby;393457]Ani material 60p nie je problem.
V lavom hornom rohu obrazka je statistika madVR renderera, pomocou ktorej sa da celkom dobre odhalit problemova cast retazca. Aktualny refresh grafiky, aktualny pocet dropnutych snimkov a pod.[/quote]
Mpeg_4 / H.264 by to měl umět zvládnout
V lavom hornom rohu obrazka je statistika madVR renderera, pomocou ktorej sa da celkom dobre odhalit problemova cast retazca. Aktualny refresh grafiky, aktualny pocet dropnutych snimkov a pod.[/quote]
Mpeg_4 / H.264 by to měl umět zvládnout
[quote=Ivo Mašek;393458]ještě jsem tu nikdy nepostřehl žádné stížnosti na to, že by se tu někomu cukal film, že by ho měl neplynulý. Dnešní zařízení se s tím opravdu umí poprat.
[/quote]
Třeba David Mackenzie z hdtvtest.co.uk byl ještě loni v létě jiného názoru (prosím nekamenovat ;), jen tu cituji, sám jsem to neposuzoval ):
"...Samsung ... some mild motion judder to contend with when watching 24p film material..."
oproti třeba
"...Sony ... deliver judder-free motion at all times (that rules the Samsung D8000 out)..."
či
"...Panasonic ...24p film content is output at a smooth and flicker-free 96hz, without any motion judder..."
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue55d8000-ue46d8000-201105131065.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl-40hx723-kdl40hx723-201108201357.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p65vt30b-p65vt30-201201141611.htm?page=Performance
[/quote]
Třeba David Mackenzie z hdtvtest.co.uk byl ještě loni v létě jiného názoru (prosím nekamenovat ;), jen tu cituji, sám jsem to neposuzoval ):
"...Samsung ... some mild motion judder to contend with when watching 24p film material..."
oproti třeba
"...Sony ... deliver judder-free motion at all times (that rules the Samsung D8000 out)..."
či
"...Panasonic ...24p film content is output at a smooth and flicker-free 96hz, without any motion judder..."
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue55d8000-ue46d8000-201105131065.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl-40hx723-kdl40hx723-201108201357.htm
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p65vt30b-p65vt30-201201141611.htm?page=Performance
Hm, zajímavé. No já mu to neberu. Spíše musím pokárat učitelský sbor za to, že nás kdysi učitelé učili, že nejlepší zrak mají dravci, jako orel, sokol, káně, a tak podobně.
[quote=JM_;393463]...[/quote]
Tyka sa to ale konkretnych modelov. Mam pocit, ze do posrali v poslednom roku, ked 24p zobrazuju pri 60Hz (cize je aplikovany pulldown). A to je nanic.
Pri starsich modeloch mas pekne uvedene:
[quote]
...the Samsung LE40B650 HDTV handled 1080p/24 video signal from the Sony PS3 smoothly without any hint of telecine judder.
[/quote]
Toto sa tyka aj modelov rady C, ale uz pri mnohych (dokonca aj najvyssich) D modeloch bol spominany judder.
Tyka sa to ale konkretnych modelov. Mam pocit, ze do posrali v poslednom roku, ked 24p zobrazuju pri 60Hz (cize je aplikovany pulldown). A to je nanic.
Pri starsich modeloch mas pekne uvedene:
[quote]
...the Samsung LE40B650 HDTV handled 1080p/24 video signal from the Sony PS3 smoothly without any hint of telecine judder.
[/quote]
Toto sa tyka aj modelov rady C, ale uz pri mnohych (dokonca aj najvyssich) D modeloch bol spominany judder.
Tady doporučuji na testy stáhnout monoskop s kyvadlem 23,976, 24 a 25 fps.
http://www.cypheros.de/dvb_e.html
http://www.cypheros.de/dvb_e.html
Ja jsem prave zaskubnuti s prehravacem eGreat pozoroval (realtek cipset), proto jsem to zacal resit. MadVR je na toto genialni, protoze i spocita, za jak dlouho k zaskubnuti dojde :)
[quote=erik555;393410]Ved OK...ja som len konstatoval, ze chvalabohu ze existuju v telkach technologie na vylepsenie plynulosti obrazu. Mna nezaujima, ze preco je film tak, alebo inak...mna zaujima plynuly pohyb v telke[/quote]
no ale tieto technologie v televizoroch na vylepsenie plynulosti obrazu , musis hned po rozbaleni a prvom zapnuti televizoru vypnut .. lebo ked si pustis film , tak mas pocit , ze pozeras televiznu inscenaciu a nie film .. takze vsetky tieto "vylepsovacie" systemy su absolutne k hovnu ..
no ale tieto technologie v televizoroch na vylepsenie plynulosti obrazu , musis hned po rozbaleni a prvom zapnuti televizoru vypnut .. lebo ked si pustis film , tak mas pocit , ze pozeras televiznu inscenaciu a nie film .. takze vsetky tieto "vylepsovacie" systemy su absolutne k hovnu ..
[quote=Ivo Mašek;393435]
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
Ono, ta diskuze je spíše akademická (alespoň takhle já to beru)
Jinak o nějakém 24p-bugu jsem tedy nevěděl ani já[/quote]
to cukanie ale nevidi kazdy .. ja napriklad som si nevsimol ze by plazma blikala , ale cukanie obrazu mi vadi hrozne ..
Vlastním Blu-ray přehrávač, blu-ray filmy, fullHD televizi, a opravdu nepociťuji nějaké záškuby, cukání a pod.
Ono, ta diskuze je spíše akademická (alespoň takhle já to beru)
Jinak o nějakém 24p-bugu jsem tedy nevěděl ani já[/quote]
to cukanie ale nevidi kazdy .. ja napriklad som si nevsimol ze by plazma blikala , ale cukanie obrazu mi vadi hrozne ..
[quote=Ivo Mašek;393439]Obraz standardu 1080p může být zobrazován rychlostí 24, 25 nebo 30 snímků za vteřinu. 50, nebo 60 snímků zatím ne. Ačkoli při používání kodeků H.264 by to snad jít mělo (??)[/quote]
na prehravaci si predsa nastavim 1080p 23.976,24,25,50,59.9, 60 .. a vsetko frci ako ma ..
na prehravaci si predsa nastavim 1080p 23.976,24,25,50,59.9, 60 .. a vsetko frci ako ma ..
[quote=Pytkin;393492]...[/quote]
Ale nie, Erik ma rad telenovely, pretoze to ma rad tak, ako to je v realnom zivote :D :D :D
[quote=Pytkin;393494]na prehravaci si predsa nastavim 1080p 23.976,24,25,50,59.9, 60 .. a vsetko frci ako ma ..[/quote]
Dobry prehravac musi toto nastavovat automaticky, podla fps prehravaneho filmu. V opacnom pripade to je nepouzitelne.
Ale nie, Erik ma rad telenovely, pretoze to ma rad tak, ako to je v realnom zivote :D :D :D
[quote=Pytkin;393494]na prehravaci si predsa nastavim 1080p 23.976,24,25,50,59.9, 60 .. a vsetko frci ako ma ..[/quote]
Dobry prehravac musi toto nastavovat automaticky, podla fps prehravaneho filmu. V opacnom pripade to je nepouzitelne.
Každý přehrávač to neumí a některé TV taky ne. Taky jsou případy, že HDMI na TV se sice chytne na 24p ale vnitřně dělá pulldown, protože to neumí panel. Stáhněte si ty monoskopy s kyvadlem, tam je to vidět hned.
[quote=vivid.sk;393499]Ale nie, Erik ma rad telenovely, pretoze to ma rad tak, ako to je v realnom zivote :D :D :D
[/quote]
Telenovely? To je co?
[/quote]
Telenovely? To je co?
[quote=Pytkin;393492]no ale tieto technologie v televizoroch na vylepsenie plynulosti obrazu , musis hned po rozbaleni a prvom zapnuti televizoru vypnut .. lebo ked si pustis film , tak mas pocit , ze pozeras televiznu inscenaciu a nie film .. takze vsetky tieto "vylepsovacie" systemy su absolutne k hovnu ..[/quote]
Este to! Ked ich vypnem, tak prave vtedy mam roztrasene hovno na obraze :D
Este to! Ked ich vypnem, tak prave vtedy mam roztrasene hovno na obraze :D
Hadate se uplne zbytecne, protoze bez ohledu jak je to spravne (a spravne to je bez jakychkoliv dopocitavadel), vzdycky nekomu bude vyhovovat neprirozene plynuly obraz s artefakty. Zkuste si napr. podivat na nejaky prirodopisny film kde pres oblohu leti ptaci a kamera se pomalu pohybuje v opacnem smeru. Vetsina dopocitavacich algoritmu si na tom vylame zuby. Tohle je spis na samostane tema, zde sem chtel diskutovat spise o tom, jak spravne zobrazit tech malo obrazku za sekundu, ktere ve filmech mame.
[quote=Calebcz;393521]Tohle je spis na samostane tema, zde sem chtel diskutovat spise o tom, jak spravne zobrazit tech malo obrazku za sekundu, ktere ve filmech mame.[/quote]
Asi budes musiet kvoli filmom navstevovat iba kina :) Ja som v nom nebol vela rokov, tak neviem, ako je to v kinach s digitalizovanymi filmamy :D
Asi budes musiet kvoli filmom navstevovat iba kina :) Ja som v nom nebol vela rokov, tak neviem, ako je to v kinach s digitalizovanymi filmamy :D
Muzes usetrit za listek, protoze na velkem platne subjektivne trhaji jeste vice nez na doma na TV :)
Kazdopadne to tak je spravne.
Zcela urcite spravne to neni v 60Hz pri pouziti 3:2 pulldownu, napr. i muj otec, zcela nedotceny jakoukoliv technickou znalosti teto problematiky pri navsteve a par demonstracich rozeznal 60p od 24p rezimu. 60p mu proste vic skubalo. Na druhou stranu nezastiram, ze kdybych mu zapnul nejake IFC, tak by byl nejspokojenejsi.
Kazdopadne to tak je spravne.
Zcela urcite spravne to neni v 60Hz pri pouziti 3:2 pulldownu, napr. i muj otec, zcela nedotceny jakoukoliv technickou znalosti teto problematiky pri navsteve a par demonstracich rozeznal 60p od 24p rezimu. 60p mu proste vic skubalo. Na druhou stranu nezastiram, ze kdybych mu zapnul nejake IFC, tak by byl nejspokojenejsi.
[quote=erik555;393523]Asi budes musiet kvoli filmom navstevovat iba kina :) Ja som v nom nebol vela rokov, tak neviem, ako je to v kinach s digitalizovanymi filmamy :D[/quote]Dřív jsem v kině žádné trhání tak nějak nevnímal, teď už ho vnímám bezpečně. Každopádně i obraz byl dřív stravitelnější, když to dneska člověk srovná s tím BR, MKV materiálem, je to bída....
[quote=erik555;393517]Telenovely? To je co?[/quote]
Nevies co je telenovela? Obraz, ktory produkuju MFCI algoritmy (pri zapnuti na max. efektivnost) sa v technickych kruhoch nazyva "soap opera effect".
Ako to funguje u samsungov pri zvoleni Custom Mode:
[SPOILER]
Motion Resolution
Normally when reviewing Samsung LCD-based displays, we’ve got into the habit of selecting the “Custom” [Motion Plus] mode, which allows [Blur Reduction] to be set to “10″ (or another similarly high setting) and [Judder Reduction] to be set to 0. The point of this is to maximise the TV’s motion clarity, without introducing any frame interpolation into the image (frame interpolation is what causes the “soap opera effect”, where 24fps film material appears with hyper-smooth, video-like motion). As it happens, Samsung has a [Motion Plus] mode called “Clear” which should be selected instead on the D8000. Although you’d think that “Clear” (which also uses values of 10 and 0) and “Custom” (with the same 10 and 0 values set) would give the same performance, we found that the “Custom” mode caused some stuttering during footage which contained a mix of high-motion (video) and low-motion (film) material. The “Clear” mode was free of any such quirks.
[/SPOILER]
Nevies co je telenovela? Obraz, ktory produkuju MFCI algoritmy (pri zapnuti na max. efektivnost) sa v technickych kruhoch nazyva "soap opera effect".
Ako to funguje u samsungov pri zvoleni Custom Mode:
[SPOILER]
Motion Resolution
Normally when reviewing Samsung LCD-based displays, we’ve got into the habit of selecting the “Custom” [Motion Plus] mode, which allows [Blur Reduction] to be set to “10″ (or another similarly high setting) and [Judder Reduction] to be set to 0. The point of this is to maximise the TV’s motion clarity, without introducing any frame interpolation into the image (frame interpolation is what causes the “soap opera effect”, where 24fps film material appears with hyper-smooth, video-like motion). As it happens, Samsung has a [Motion Plus] mode called “Clear” which should be selected instead on the D8000. Although you’d think that “Clear” (which also uses values of 10 and 0) and “Custom” (with the same 10 and 0 values set) would give the same performance, we found that the “Custom” mode caused some stuttering during footage which contained a mix of high-motion (video) and low-motion (film) material. The “Clear” mode was free of any such quirks.
[/SPOILER]
Samozrejme, ze som to myslel ironicky :) Obraz filmu ako pri pozerani telenovely? Vsak ja s tym problem nemam...
P.S. ale telenovely nepozeram :)
P.S. ale telenovely nepozeram :)
[quote=vivid.sk;393499]
Dobry prehravac musi toto nastavovat automaticky, podla fps prehravaneho filmu. V opacnom pripade to je nepouzitelne.[/quote]
ale joooo .. ale takych je velmi malo ..
tu ale neslo o to , ci sa to deje automaticky alebo manualne .. ale proste o to, ze to bezne funguje ..
Dobry prehravac musi toto nastavovat automaticky, podla fps prehravaneho filmu. V opacnom pripade to je nepouzitelne.[/quote]
ale joooo .. ale takych je velmi malo ..
tu ale neslo o to , ci sa to deje automaticky alebo manualne .. ale proste o to, ze to bezne funguje ..
[quote=erik555;393518]Este to! Ked ich vypnem, tak prave vtedy mam roztrasene hovno na obraze :D[/quote]
nuz .. kazdy mame ine oci .. dokonca niektory aj ruzove okuliare ..
nuz .. kazdy mame ine oci .. dokonca niektory aj ruzove okuliare ..
Někdy si říkám: "Nevědomost je blažená". Čím míň toho lidi vědí, tím více jsou spokojení a vůbec nevnímají nějaká cukání, blikání, šmouhy, ....... :-D (40 let jsme čuměli na CRT, a že ty první modelové řady byly teda díla, a nikdo ani nepíp a všichni byli spokojení - protože nic nevěděli a nevědi na co se mají zaměřit a specielně sledovat. ............ nebo ne?B-))
Proto je vetsina lidi co si koupila novou velkou placku spokojena a nic neresi.
Cim vice se clovek o danou vec zajima, tim vice se zuzuje vyber a nakonec zjisti, ze onen "vysneny" model v podstate ani neexistuje a vzdy je to otazka kompromisu.
Cim vice se clovek o danou vec zajima, tim vice se zuzuje vyber a nakonec zjisti, ze onen "vysneny" model v podstate ani neexistuje a vzdy je to otazka kompromisu.
[quote=Pytkin;393569]nuz .. kazdy mame ine oci .. dokonca niektory aj ruzove okuliare ..[/quote]
Aby som to upresnil. Ja sa viem porerat na film aj tak ako je...ale ked mi vyrobcovia dali do televizorov technologiu na plynulejsi obraz, tak som s tym spokojnejsi. Ked som to mal v prvom TV (Digital Natural Motion v CRT Philips 16:9), tak som si povedal, ze uz nikdy nechcem TV bez tychto technologii. Nastastie, kazda znacka to uz ma vo svojich telkacoch. To nie je o ruzovych okuliaroch...
P.S. ty mas v beznom zivote v ociach JUDDER? Tak potom mas naozaj ine oci :D
Aby som to upresnil. Ja sa viem porerat na film aj tak ako je...ale ked mi vyrobcovia dali do televizorov technologiu na plynulejsi obraz, tak som s tym spokojnejsi. Ked som to mal v prvom TV (Digital Natural Motion v CRT Philips 16:9), tak som si povedal, ze uz nikdy nechcem TV bez tychto technologii. Nastastie, kazda znacka to uz ma vo svojich telkacoch. To nie je o ruzovych okuliaroch...
P.S. ty mas v beznom zivote v ociach JUDDER? Tak potom mas naozaj ine oci :D