Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Poplatek za opotřebení - vrácení zboží

MrPierc (131)|4.10.2012 20:17
Pomalu mi dochází trpělivost s nákupem na internetu. Nejsem pravidelný vraceč a téměř s každou elektronikou nějak vyjdu, ale někdy se stane, že s výrobkem nejsem vůbec spokojen a do 14ti dnů zboží vrátím. Za poslední 2 roky jsem vrátil 3 výrobky.

1) Ve firmě Alza jsem vrátil 4 dny starou TV Samsung a oni mi oznámili, že byl poškrábaný stojan (opravdu nebyl a TV byla ještě polepená igelitem). TV stála 15 tisíc a oni požadovali 3000 Kč za škrábanec (20%) = přestal jsem nakupovat v Alze
2) Ve firmě Czech Computer jsem koupil sluchátka Logitech F540 - opět požadovali poplatek, protože byly vidět stopy používání = mínus 200 Kč
3) Ve firmě Czech Computer jsem před nedávnem vrátil gamepad Logitech F710 - dnes mi oznámili:

Dobrý den,
píši Vám ohledně Vámi vráceného zboží.
Zboží k nám dorazilo, bohužel je bez obalu, jsou použité baterie a je mírně poškrábané.
Z tohoto důvodu jsme nuceni Vám strhnout poplatek za opotřebení, ve výši 199 Kč, což je 20% z celkové částky produktu.
V případě, že nebudete s poplatkem souhlasit, budu nucena Vám zboží zaslat zpět.
Děkujeme Vám za pochopení a za vyjádření.

V případě dalších dotazů či jiných přání nás neváhejte kontaktovat.
S přáním krásného dne ...

******************************************************************************

Přitom jsem měl gamepad 4 dny, nepoškrábané a baterky jsem musel použít, když gamepad je na baterky :-).
A zboží s obalem se nedalo vrátit, protože gamepad byl zataven v tom tvrdém profilovaném plastu, který musíte ostříhat okolo, aby jste mohli gamepad vyndat.

Prostě se to stalo standardem, aby si společnosti pokryli poštovné? Já to nechápu a už mi to začíná vadit. Samozřejmě jsem to snížení částky odsouhlasil, protože na to spěchám.
Vím, že je nejlepší to vrátit na pobočce, ale v Hradci Králové pobočku CZC nemá.

Máte stejné zkušenosti? Akceptujete jejich požadavky nebo se perete vždy o své plné navrácení částky? Nebo jen u velkých částek?
vivid.sk (11472)|4.10.2012 20:32
Skrabance sa daju lahko dokazat, ak tovar vracias osobne. V pripade, ze nemaju pravdu, urcite by som sa hadal, obzvlast ak ide o par tisic.
V dalsich pripadoch, ak posielas postou, zial nemas sancu dokazat, ze tovar dorazil neposkriabany (kludne to mozu poskriabat nechtiac alebo naschval) a je to stanie proti vetru.
Co sa tyka rozbaleneho zataveneho obalu, to nieje argument a neobstoji. Vyrobok si predsa musel nejako rozbalit (moj kolega takto reklamoval tyzden staru mys, ktora mu nesadla a nebol s tym problem (hej.sk), bez diskusie vratili plnu ciastku). Baterky ti kludne mozu strhnut, pripadne im pri zaslani naspat posles nove/zabalene a povodne si nechas.


Na druhej strane, obchodnik uz rozbaleny a pouzity tovar nemoze predat za plnu sumu (nikto to nekupi), ale musi znizit cenu a predava ako [odkaz, pro zobrazení se přihlaste], pripadne tovar vystavi. Malokedy ide tovar zabalit tak, aby nebolo vidno, ze to niekto predtym nepouzival.
KamilZ (10277)|4.10.2012 20:50
[QUOTE]Zákon 40/1964, Občanský zákoník, § 53:
(7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.
(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
[/QUOTE]

MrPierc: Co by jsi chtěl? Aby obchodník na svůj vrub nesl kompletně všechny náklady? Ty mu vrátíš zboží a on s tím má samozřejmě náklady, typicky
- zaměstnává mu ti lidi při důkladné kontrole a přebírce zboží (jen kontrola v jakém je to stavu a že je tam kompletně vše nebude sranda)
- v 99% to musí znovu zabalit a stejně už to nezabalí originálně
- většinou to (serióznější) neprodá za stejnou cenu, ale nižší

Takže je plně v právu a buď rád, že to jsou jen ty dvě stovky. Budu za blba, ale ačkoli neprovozuji eshop a jsem jen zákazník tak mi ani nejde na rozum, jak mohla EU nařídit, že Ti obchodník musí vrátit i poštovné při odeslání směrem t Tobě. To poštovné skutečně bylo využito, přeprava proběhla a tím pádem Ti to musí obchodník z vlastní kapsy zasponzorovat, což podle mě není správné. A to ani neuvažuji různé vykuky, co se snaží vrátit jiné zboží apod.
MrPierc (131)|4.10.2012 22:49
[QUOTE=KamilZ;427417]MrPierc: Co by jsi chtěl?[/QUOTE] Já to chápu, jen mi vadí to, jak si vymýšlejí vady, aby jim to pokrylo náklady. Pokud mají pravdu, mlčím, ale pokud si vymyslí škrábanec, tak mě to štve. Četl jsem spoustu negativních zkušeností, tak se chci dopídit jak na to reagují ostatní kupující. A prosím nepranýřovat hned kvůli dotazu :-)
Pave1 (4279)|9.10.2012 16:50
Jsem ze staré školy a svým způsobem obchodníky chápu, protože existuje mnoho lidí, kteří si šetří vlastní náklady při výběru zboží a namísto toho, aby si zajeli zboží na vlastní náklady vyzkoušet, tak pak rozbalené zboží vrací.

Takže se snažím nezneužívat této situace a osobně obětuji čas a jedu si zboží vybrat a vyzkoušet do klasické prodejny. Dvakrát to platí pro výběr dražšího zboží, na nějaké "vracení ze zákona" tady nerad spoléhám, nerad diskutuju. Samozřejmě platí i ten pohled, že čistě internetové obchody mají nižší náklady, než klasické obchody s možností vyzkoušení zboží. Buď by to měli zohlednit v ceně (být levnější než klasický obchod), nebo vyměňovat bez poplatků (pokud jsou dražší). Pokud je zboží ale levnější, pak se nedivím, že se snaží bránit těm výměnám. Rozbalené zboží musí prodat se slevou.
geronimoh (2327)|9.10.2012 19:20
MrPierc :

Obchodníkům se možnost vrátit zboží do 14 dnů nelíbí, takže se brání. Samozřejmě by se neměli bránit tím, že tě obviní z poškrábání zboží. Solidní prodejce by vrácené zboží neměl prodávat jako zcela nové, ale jako rozbalené se sníženou cenou. Pracuji v kamenné prodejně s elektroinstalačním materiálem a i u nám se lidé snaží vrátit materiál, který jim zbyl, nebotvrdí, že zboží nefunguje a jedna paní chtěla dokonce reklamovat prasklou žárovku, kterou dostala zdarma ke svítidlu a neplatila za ni a samozřejmě na ni neměla doklad. nebo se nám snaží vrátit materiál koupený jinde atd.
Vzpomínám na boj o zákazníka v USA, kde obchodní řetězec WAL-MART umožňoval vrátit zboží bez udání důvodu asi do 3 měsíců. Češi mu říkali největší půjčovna na světě. Vrácené zboží pak prodávali jako "rozbalené" = slevněné ve zvláštní sekci. I tak prosperovali, ale vše má zřejmě své meze a pokud by toho začali tamější zákazníci zneužívat ve velkém, tak by to nemohli provozovat.

viz : http://ekonomika.idnes.cz/lide-si-udelali-z-e-shopu-bezplatne-pujcovny-sezonniho-zbozi-p5x-/ekoakcie.aspx?c=A110701_203846_ekoakcie_brm