Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

TechniSat TechniCorder ISIO STC

Dagy2 (3153)|19.2.2021 15:42
STC zvládá 6 nahrávok súčasne a siedmu môžeš pozerať z disku, nahrávky na interný HDD. Toto funguje a mám to odskúšané. Otázkou je rýchlosť zápisu na tvoj NAS a tvojou sieťou, dúfam že to nemáš pripojené cez WiFi, to by asi fakt nešlo.

v minulom bydlisku som mal v káblovke DVB-C spolu s DVB-T a DVB-S navrch. Ale ani jeden káblový zdroj nebol kodovaný, takže problém s nahrávkou som nikdy nemal. Mám pocit že k DVB-C som niekde niečo čítal. Teraz mám len DVB-T z vlastnej antény a DVB-S.
Máš posledný software? V predposlednom napríklad nefungovalo dobre od určitej doby nahrávanie na TP kde je u SL CT1/2.
Je v tom kablovom Muxe ešte nejaká iná stanica a tá ide v poriadku?
digitivi (215)|19.2.2021 21:46
@ales2
Neobjavi sa ti pri prehrani nahrateho suboru dole v liste CRM alebo CMR? Nepouzivas nahodou CAM modul CI+?
ales2 (38)|20.2.2021 04:18
CRM se tam u jedné nahrávky objevilo, ale pak u dalších nahrávek z toho kanálu už nebylo. CI+ to mam dojem dle toho co vidím v ISIO je. Co je to CRM? Zkoušel jsem to googlit, ale nic relevantního v souvislosti s TV vysíláním jsem nenašel.

No nicméně teď jsem zkusil udělat zkušební nahrávku. Je to pořád stejné. Nahrávalo se jen z jednoho tohoto konkrétního kanálu, žádné další nahrávání neběželo. CRM tam taky není.
V komunikaci s NAS taky problém nevidím. Síť je gigabitová, NAS dostatečně rychlý - 4 paralelní nahrávání to v pohodě zvládne (minulou So jsem např. nahrával např. 3 nahrávky současně). A navíc jak jsem psal - s žádným jiným kanálem problém není a ještě na začátku července nebyl ani s tímto.
ales2 (38)|20.2.2021 04:38
Teď jsem schválně zkoušel z Proma Cool HD nahrávat na interní HDD a je to stejné.
CRM se mi tam nakonec objevilo. Ale to nejspíše souvisí s něčím jiným. Z nějakého důvodu, když udělám z kódovaného kanálu 2 nahrávky hned za sebou, tak pak se tam v popisu objeví poznámka "Právo užívání vyprší v ...." - teď jsem si všiml, že se tam pak to CRM objeví. Nicméně to je jiný problém - takové nahrávky se normálně realizují, tj. záznam tam je a jdou přehrávat (ale jen do toho uvedeného data), nejdou ale exportovat ven z ISIO.
ales2 (38)|20.2.2021 04:48
Jinak ohledně stanic co jsou spolu s Prima Cool HD. Je tam ještě např. Nova Cinema HD a tu jsem zrovna těď zkoušel nahrávat a bez problémů.
ales2 (38)|23.2.2021 04:14
Tak to začíná být čím dál tím větší záhada. Zjistil jsem, že UPC stále ještě Prima Cool vysílá ještě v SD formátu, a navíc ještě nekódovaně (obecně nekódované jsou všechny hlavní kanály jako Nova, Prima, atd. v SD, kódované jsou jen jejich HD verze). Zkusil jsem udělat nahrávání a výsledek byl to samé jako u HD verze. Přičemž tahle SD verze je šířena na jiné frekvenci než HD verze kanálu.
Takže s kódováním to nijak nesouvisí. Napadlo mě, jestli to nějak nesouvisí s kodekem. Ale jednak proč když jde kanál normálně přes ISIO sledovat, tak proč by nešel obraz nahrát. A navíc předpokládám, že kodek je u DVB-C UPC u všech kanálů stejný.
Nějak tomu čím dál tím míň rozumím co a proč se děje.
mabur (31)|2.3.2021 15:29
Zkus porovnat parametry zmíněné Novy a Primy, třeba něco bude patrné. Možná by pomohlo vymazání a nová instalace Primy. Setting z doby, kdy ti nahrávání fungovalo, nemáš uložený?
ales2 (38)|2.3.2021 23:23
Zkusím tu reinstalaci. Ještě zkusím tvrdý reset - nejsem si jist, jestli jsem ho v průběhu od doby co to blbne dělal nebo nedělal.
To je podle mého pořád stejný setting. Max. se změnilo, že UPC vyřadilo SD verze některých kanálů, jako Eurosport 1 a 2, atd.
digitivi (215)|3.3.2021 08:17
Skús vytiahnuť ci modul a ak je Prima cool nwkodovana, skús urobiť záznam na disk.
Dagy2 (3153)|4.3.2021 22:54
pomohlo čo hovorí digitivi? Ide Prima bez karty? ak áno vyber všetky karty z prijímača a skús nahrávku.

ak nepomohlo nahrávať bez kariet, skúsme teda reset:
A/ skontroluj či máš posledný FW v prijímači 3560c
B/ urob zálohu programov na HDD/USB menu-servisni nastaveni-backup seeting to file-select lists and timers to backup
C/ urob zálohu celého settingu na HDD/USB menu-servisni nastaveni-backup all settings

D/ flash reset, NIE TOVARNE NASTAVENIA, popis máš tu v tipoch
E/ prejdi autoinstall - preskáč čo nie je potrebné, nalaď len Primu na kábli
F/ vyber kartu ak je to teda FTA, nahraj niečo či sa zmení chovanie nahrávky

G/ ak je to v poriadku, naláduj z back-upu zálohu programov
H/ urob donastavenie ostatných funkcií prijímača
I/ znova urob test nahrávky ak je v poriadku, urob si back-up settingov, máš teraz fresh inštaláciu

ak to v G/ nebolo v poriadku budeme bádať inde.
ales2 (38)|5.3.2021 15:39
Nezkoušel jsem zatím nic, nebyl čas. FW je tam 100% nějaký starý, poslední roky jsem to vůbec neaktualizoval.
Nejprve zkusím vyndat karty a tvrdý reset. Pak případně další věci.
ales2 (38)|8.3.2021 04:50
Vyřešeno vymazáním obou kanálů (jak SD, tak HD verze) a opětovným naladění. Tvrdý reset ani vyndání dekódovacích modulů nepomohlo. Co se přesně stalo netuším, ale hlavně že už to funguje. Díky za rady.
Dagy2 (3153)|10.3.2021 18:32
tak super že to ide.
Díky za správu.

---------- Doplněno v 18:32 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 18:32 ----------

tak super že to ide.
Díky za správu.
Ferin (198)|27.5.2021 12:15
Zdravím,

v poslední době jsem si všiml docela zásadního problému s TS Doktorem, který nevím, jak odstranit.
Velice často mi to totiž - u "poškozených" nahrávek, jiný neprojíždím - samovolně ustříhává konce (i docela velký části). Všiml jsem si toho až nedávno, u verze 3/3.1. Možná se to ale stalo už někdy dřív u verze 2.
Hlavně u nahrávek z kabelovky, teď to udělalo ale i u satelitní.
Nevíte někdo, jak to řešit? Automatický střih mám přitom deaktivován (aspoň teda mám za to, že tomu tak je).
rabauken (128)|4.11.2021 19:19
Ahoj, potřeboval bych poradit. Vždycky jsem měl na telefonu aplikaci My TechniSat App. Ta fungovala bez problémů. Po určité době se to nějak samo změnilo na TechniSat Connect. Ta taky do nedávna fungovala normálně.
Ale asi už nevím jak dlouho se mi děje to, že když se na TV dívám na nějaký program, a chci se na něj dívat také zároveň na telefonu, tak mi na telefonu nejde zvuk...
Nevíte, čím to je? Když si na telefonu pustím jiný program, než který běží v TV, tak zvuk normálně jede...
Díky za odezvu
Dagy2 (3153)|22.11.2021 00:34
Hm. Moc to nepoužívam, ale všetko funguje dobre. Používam na Android 8.1 Blackberry.
Ferin (198)|17.1.2022 11:46
Zdravím,

asi dvakrát se mi teď v posledních dnech stalo, že přístroj hučel, i když byl (delší dobu) vyplý. Tušíte proč?
Dagy2 (3153)|22.1.2022 13:22
a čo v ňom hučalo? ventilátor, zabudovaný HDD v šuplíku?
Ferin (198)|24.1.2022 11:19
To jsem blížeji neidentifikoval, měl jsem naspěch.
Dagy2 (3153)|26.1.2022 23:04
hm, tak jo :)
mne začalo minulý týždeň strašne bzučať v stojatej lampe vedľa sedačky. Vždy keď svieti vonku slnko. Tak som si priniesol avomet že na to pozriem a to sa na slnku zobudila taká obrovská mucha a lieta v tienidle. No.
Ferin (198)|28.1.2022 11:06
Popravdě, měl jsem za to, že to byl disk.
Dagy2 (3153)|30.1.2022 07:17
Kedy môže hučať HDD v Technicorderu
- beží sťahovanie EPG. v tomto prípade by na displeji malo svietiť v prvom momente niečo ako že prijímač hľadá software (on to robí vždy na začiatku EPG download, že prebehne všetky možné update SW, ISIPRO, WEB-zoznamy a aj keď je automatický download vypnutý táto funkcia prebehne vždy) a potom je tam text "SFI stahování". Mohlo sa stať že sťahovanie práve skončilo a ešte ukladal dáta.
- beží dodatočné dekodovanie. Ale zase samozrejme na displeji má svietiť "PVR-dekodovanie" a %.

Ale je mi jasné, že by si si text na displeji určite všimol. Takže zostáva nejaký zakopaný pes.
- skontroluj čas EPG sťahovania a porovnaj či to mohlo byť v podobnom čase kedy si počul hukot
- skontroluj ako máš nastavené vypínanie HDD, ja používam 2min takže HDD beží u mňa len v prípade nahrávky alebo prehrávania.

Ale samozrejme aj Technisat po dlhodobom užívaní - u mňa je to tak 1x za dva roky - začne robiť psie kusy, tzn. nejaká funkcia nefunguje úplne na 100%. Napríklad zostane bežať HDD alebo naposledy prestal ukladať EPG po nahratí - to je tak dva mesiace dozadu. Zistil som to tak, že začali byť niektoré stanice po zapnutí bez EPG, samozrejme pro prepnutí sa EPG dotiahlo. vo výpise som zistil, že posledné EPG je zapísané pred piatimi dňami.
Urobil som reset na továrne nastavenia a zo zálohy, ktorú som urobil naposledy po resete ako čerstvý refresh nahral nastavenia späť. Operácia na ca 3 minúty a zase ide všetko OK.

a mouchu vyhodila manželka ven do větru již předevčírem. Jsem se jenom divil tomu tichu :)
Ferin (198)|31.1.2022 11:58
;-)

Díky za tipy. Displej byl právěže prázdný. Tipuju to na ty psí kusy. A ohledně toho EPG jsem si toho všiml taky.
Ferin (198)|4.2.2022 16:50
Tak ještě jednou zdravím, tentokrát s daleko větší zapeklitostí. :-(
DSM svýho Synology (DS416play) jsem přehrál na verzi 7. Bohužel to nadělalo docela paseku, mj. (teď asi především) se z STC nedostanu na NAS (kde mám uloženy de facto všechny nahrávky a kam přetahuju čerstvý nahrávky (i z důvodu plného interního disku). NAS v seznamu v STC vidím, nicméně to vždy po mě chce zadání jména a hesla, což nefunguje. Po hodinách marných pokusů mě napadlo, že by problém mohl být zakopaný v tom "bugu", jehož řešení zde bylo publikováno (svého času jsem to na NASu opravoval - nebo se o to alespoň z nějakého důvodu bezúspěšně pokoušel, to si teď už přesně nepamatuji) a jehož oprava se novou verzí DSM opět vrátila do výchozího stavu (nebo důsledky neopraveného stavu se jí ještě zhoršily).
(Zajímavé ale je, že stejně tak (chce též zadat jméno a heslo) se chová i noťas, jen s tím rozdílem, že tam v Síti ani NAS nevidím (pouze složku Filmy, kterou mám připlou k Rychlýmu startu), ještě zajímavější pak, že stolní počítač NAS vidí a bez problémů se do něj i dostane)
Zkoušel jsem tedy onen publikovaný opravný postup, nicméně se zasekávám hned v zárodku, pač Putty mi po zadání hesla nakonec vždy zahlásí "Access denied". Domnívám se, že důvod by mohl být v tom, že Synology root nepovoluje. Na internetu sice kolují "pokoutné" návody, jak to obejít a root umožnit, nicméně do toho jsem si zatím netroufl (minimálně do doby, než budu mít jistoru, že pes je zakopán zde).

Byl bych velice vděčný, kdyby mi zde byl někdo schopen pomoci, pač jinak to doma ve zdraví dlouho nevydržím ;-) , pač:
- děcka mají na NASu veškerý pohádky,
- manželka na něm má filmy pro pamětníky, seriály apod.
- a já nemám pokoj, dokud takovéto problémy nevyřeším. ;-)
Dagy2 (3153)|5.2.2022 13:52
no so Synology ti nepomôžem.
Ale určite by som skopíroval všetko zo synology za čo ti hrozí trest smrti na záložný USB HDD a vyskúšal pripojiť k STC. To bude na 120% funkčné.
Nechaj rodinu nech sa vrtajú takto v svojich nahrávkach a ty môžeš slobodne zničiť synology až do úplnej nefunkčnosti. Z tohto dôvodu, keď moderátor na vedľajšom fóre pri prvom dotaze vždy položí otázku "a poslední software tam máš", vždy píšem - never touch running system.
downgrade sa ti už asi nepodarí. podobný problém bol po zmene Windows NT za Windows 7 keď komunikácia pre prihlásenie vždy hlásila access denied. Možno niečo ako nezrovnalosti v ASCII tabuľke?
Máš prístup na NAS chránený heslom?
Ferin (198)|6.2.2022 14:15
No, taky si teď říkám, proč jsem na to hrabal. ALe chtěl jsem tím vyřešit nefunkční (polofunkční) synchronizaci s mobilem atd. A taky to na mě pořád vyskakovalo.
Heslem normálně chráněný mám (admin, externí přístup atd.), z STC a z domácí sítě ho to po mě ale v podstatě nikdy nechtělo.