Nějaký "globální" fungující systém cílených reklam je podle mě ještě hodně daleko. Ono to v principu vypadá hrozně jednoduše, ale není. Pokud se vezme jako příklad třeba "Atlas hub" (Facebook), tak to nefunguje ani na něm - a přitom je to uzavřený systém, který má o uživatelích informací dost a má vlastní reklamní systém, takže má k tomu všechny předpoklady - a přesto zřejmě žádné cílené reklamy nejsou používány. Například pokud jeden uživatel uvedete jako bydliště České Budějovice a druhý Ústí nad Labem, stejně budou oba obtěžováni naprostými reklamními nesmysly - třeba reklamami na návštěvu hospody ve Zlíně. Takže to nefunguje ani v takovýchto úplně jednoduchých závislostech - natož aby to fungovalo podle nějakého systému, který sleduje chování uživatele.
"Reklamní byznys" zřejmě naráží na problém s penězi. Opravdu velké peníze má jen omezený počet zadavatelů reklamy - například mobilní operátoři, výrobci/distributoři léčiv, kosmetiky, pracích prášků a podobného chemického šmejdu. Pokud se nepletu, tak například v ČR z veškerých peněz utracených za reklamu utrácí nějakých 90 procent asi 10 zadavatelů (firem). Předpokládám, že ČR není výjimka. Tito největší zadavatelé reklamy jsou zřejmě konzervativní, sázejí na plošné masírování a nechce se jim investovat do rozjezdu neověřeného byznysu.
Druhý "subjekt", který má peníze a zájem na plošném sledování, je "Velký bratr". Ten peníze získává snadno od daňových poplatníků ve formě všemožných daní pod pohrůžkou trestního postihu - tyto násilně odebrané peníze následně používá proti samotným daňovým poplatníkům.
Můj předpoklad je, že v budoucnu vznikne jedna velká databáze informací o Ovčanech, kterou bude využívat jak "Velký bratr", tak reklamní průmysl - samozřejmě pod hesly "kdo nedělá nic nezákonného, nemusí se ničeho obávat" a "cílená reklama je pro vaše dobro".
Odpovědět0 0