Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
Komentáře od Martin Vítek
....že by síla davu..??
Odpovědět0  0
Takto se na tyto výrobky nejde dívat.... je to jako v jakémkoliv oboru. Hodinky Raymond Weil za 20.000 Kč jsou výborné, kvalitní a spolehlivé. IWC Schaffhausen za několik stovek tisíc ale čas nebudou ukazovat přesněji, že..?? Přesto takový model existuje stejně jako poměrně přesně definovaný trh, na kterém je o takové kousky zájem. A tak to je i s televizory Loewe. Loewe je zkrátka luxusní zboží podobně jako elektrospotřebiče Miele, kabelky Hermes nebo foťáky Leica.

Jen mě zarazilo... Loewe vstupuje na CZ trh. Předpokládám, že je myšlena oficiální pobočka firmy. TV Loewe se v CZ prodávají již zhruba od roku 1995, možná i 1994.
Odpovědět0  0
...ano, RnDr Bohumil Sýkora je pojem.
Mě osobně mrzí, že není více slyšet o zesilovačích pana Brassanyho... DPA od pana Dudka jsou fajn, hlavně pokud se jedná o bipolary, ale Brassanyho zesíky jsou dál...
Odpovědět0  0
Proč se vůbec nedivím...?? :­-­) Dynadio patří mezi mé nejoblíbenější. Na stejné příčce jsou reprosoustavy Xavian ­(a nejen pro osobní vztah s jejich tvůrcem­) a pak US šílenost Martin Logan. ML však začínají na částkách, které jsou pro běžnou CZ rodinu poněkud zdrcující a starší model je obtížné sehnat. V US je sice lze sehnat zo dobrou cenu, ale vzhledem k jejich rozměrům jsou z valné většiny ­"pick up only­"... ale popravdě, i kdyby byl prodejce ochoten takovou krabici poslat ze států do CZ, cena dopravy by asi totálně potřela výhodu nižší ceny...

Electrocompaniet je výborné zesilovače, ale podobně jako repro Dynaudio mají měkčí, teplejší charakter a do zatlumené místnosti už může zvuk této kombinace působit poněkud zastřeně... naopak do moderních, strohých, minimalistických interiérů je to skvělá volba.
Odpovědět0  0
....no právě, pamatuji si, jak jsem se před 16 lety ocitl v jednom pražském poslechovém studiu. Tenkrát jsem měl doma ES sestavu od Sony. Trojkovou řadu CD, pětkovou řadu tuneru a moji hlavní pýchou, chloubou byl digitální předzesilovač TA­-E 2000 ESD. Zesilovač jsem měl ruskou kopii Nakamichi a reprobedny jsem pořídil ARS 850 ­(kdo nezná, jedná se o největší model uzavřených, třípásmových soustav s papírovými měniči a příjemným zvukem, ale do panelákového obýváku cca 22 m2 byly více než předimenzované ­- pro představu, průměr basového měniče byl něco přes 30 cm ­- http:­/­/www.repromania.net­/tesla­/tesla­-reprosoustavy­-ars­-850­/tesla­-reprosoustavy­-ars­-850.php­) z bazaru za 2500 Kč. Takže cenový nepoměr jako blázen, ale v tu dobu mi to přišlo zcela v pořádku.
Po několika málo okamžicích, kdy se ve studiu rozehrály Dynadio Contour 1.3, napájené zesilovačem a cd přehrávačem Audiolab ­(sestava cenově srovnatelná s tím, co jsem měl doma­), jsem měl ne sto, ale dvěstě chutí po návratu domů celou svoji sestavu vyhodit z okna... byl to pro mě takový otřes, který měl pak za následek otevření takového podobného studia v Liberci.

Takové zážitky jsou nezaplatitelné... ale nebuďte na omylu, takové šoky lze zažít i ve výrazně nižších cenových relacích. Sám jsem byl nadšený, když se nám ve studiu sešel nejnižší zesilovač a cd přehrávač od značky Marantz a nejnižší model základní řady reprosoustav Xavian, model Suona... a dalo by se pokračovat dál...
Odpovědět1  0
Díky za odkaz na přednášku, rád si jí poslechnu... jen. čas :­-­) klasika...
5 let jsem provozoval poslechové audio studio v Liberci a díky tomu jsem si měl možnost něco poslechnout a měl jsem možnost nakouknout pod pokličku vzniku reprosoustav Xavian... s panem Barlettou jsme v kontaktu dál, ale už v jiné rovině...
Odpovědět0  0
A také na tom, jak slušný je konstruktér, pokud je to prasátko, tak může použít ty nej díky a stejně neudělá dobrou soustavu... ale to je nekonečná debata...

...pokud se bavíme o standardních sestavách, co se dají pořídit v super­(hyper, mega, giga :­-D ­) marketu, tak je to skoro jedno...

ALe u opradu solidních reprosoustav, které mají sloužit k opravdu kvalitní reprodukci, tak tam ani přesně vypsané parametry nerozhodnou. Je to možná šílená představa, ale ta čísla nedokáží až tak přesně vyjádřit zvukový projev. Dvě reprosoustavy osazené stejnými měniči nebudou hrát stejně... sám jste zmínil výhybku, to je jasně, dále je potřeba započíst chování zesilovače... protože počítat s ideáoním zesilovačem je jedna věc, ale realita je jiná. Takže nalézt optimální kombinaci zesilovače a reprosoustav je spíše věcí trpělivostí a důvěry ve vlastní uši a pocit, než podlehnutí jak PR ­(důvěryhodným :­-­) ­) faktům tak zkušeností p­(r­)odavače.
A to už se dostáváme úplně někam jinam.. bohužel... či bohudík..?? Představy lidí o kvalitní reprodukci jsou bohužel zkreslené zaručeně skvělými parametry plasto­-hifi­-věže za 7000 Kč... :­-­)

Na druhou stranu je to docela fajn koníček objíždě polechová studia a hledat tu pravou sestavu, která se mi bude líbit...

Hmm.. a to se ani nezmínil vliv akustiky místnosti, ve které se bude sestava poslouchat... :­-)
Odpovědět1  0
"To, že jsou reproduktory s vyšší citlivostí dražší než ty méně citlivé, je samozřejmé, také se tak dá provést základní dělení mezi ­­"šuntem­­" a kvalitou. U profesionálních PA systémů jsou dnes běžně používány reproduktoy s citlivostí 100­­-107 dB­"

....potíž je ale i v tom, že soustavy pro ­"profi­" ozvučování hal a exteriérů jsou přeci jen jiné než reproduktory, které mají sloužit pro domácí reprodukci ­"konzerv­" ...takže skutečně bych netvrdil, že citlivost reproduktorů vypovídá o jejich kvalitě a ceně... tedy že vyšší citlivost znamená vyšší kvalitu i vyšší cenu...
Odpovědět0  0
....na druhou stranu ale nízká citlovost reproduktoru neznamená, že je to levný, nekvalitní reproduktor.. viz nabídka společností Scan­-Speak či Vifa...
Odpovědět0  0
...jsou důležité a podepíši se pod to, že mnoho komerčních výrobců zneužívá jejich šikovné a neúplné uvádění k přilákání a ­(omlouvám se za výraz­) oblbnutí zákazníka... je to smutné, ale je to bohužel klasický přístup...
Parametry mohou lecos napovědět, nicméně ač kompletně uvedené, stejně nepopíší to, jaký zvuk se po zapojení reprosoustav z měníčů ozve. Obecně jsou reprosoustavy s vyšší citlivostí jasnější, s otevřeným zvukem, soustavy s nižší či nízkou citlivostí ­(což nemusí být chyba, ale někdy i záměr jak pomoci drobným chybám některých reproduktorů k co nejlepšímu průběhu frekvenční i impedanční charakteristyky­) pak mívají spíše tlumenější střední a vyšší frekvence a dávají více vyniknout barvě akustických nástrojů...
Odpovědět0  0
...ještě snad k formátům... flac je neodiskutovatelný, někdo by mohl nymítat, že v té nejkvalitnější podobě zkomrpimuje původní datový objem zhruba na 50 %. Hodně zajímavým formátem je i mpc, který se za flacem drží vcelku statečně a dokáže ještě více ušetřit místo na disku. V obou případech je bohužel škoda, že ani jeden z nich nepodporují oblíbené přehrávače iPod. Ano, jsou jiní výrobci, ale jen některé z nabízených přehrávačů, které nabízejí tyto formáty, mají zároveň vyřešen výstup tak kvalitně, jako právě iPody.
Odpovědět0  0
Ono to je s těma Portama asi tak nějak uprostřed... za tu cenu ­(obzvláště tu dnešní­) nabízí příjemný zvuk hlavně pro ty, kteří mají rádi větší objem basů... ale na středech je to trochu horší... nějaký čas byly v nabídce Kossů sluchátka Porta Pro 2000 a ty bych označil jako levný Hihg­-End, celkově otevřenější, kultivovanější basy, které nezastíraly střední pásmo a byly tak patrné i poměrně nízká pásma a středy, které byly otevřené a čistější, než u základního modelu P­-Pro. Nicméně, proti skutečně dobře hrajícím sluchátkům působí ta od Kossl poněkud měkce, zastřeně. Uzavřel bych to tak, že Porta Pro jsou výtečným kompromisem mezi cenou, zvukem a doživotní zárukou.
Odpovědět0  0
...STAX má v nabídce i model, který si s sebou můžete vzít ven. Jsou tedy o něco vtší, než klasické pecky, ale stále je to akceptovatelný rozměr. Můžete i zvolit, zda je budete nosit jako pecky nebo k nim připojíte náhlavní most. Mají však jeden a půl háčku... první háček je v tom, že kromě přehrávače budete muset s sebou nosit i krabičku s budícími obvody a bateriemi, která ale naštěstí není nijak extrémně velká, a tím polovičním háčkem je cena... na sluchátka na ven je cena kolem 15 000 Kč poměrně dost vysoká ­(i když ta nejlepší ­"pecková­" elektrodynamická sluchátka také překonávají hranici 10 000 Kč­), nicméně na elektrostatická sluchátka STAX je to cena velmi, velmi příznivá.
http:­/­/www.audiomap.de­/news­/media­/1­/20051122­-stax_sr001mk2.jpg
Odpovědět0  0