Particle Illusion v3.0 - Tutorial 3
20.2.2006, lada, návod
V předchozím tutoriálu jsme probírali některé vlastnosti emitorů, které jsou dostupné v okně hierarchie. Zatím jsme zcela přeskočili vlastnosti typů částic, takže se na ně pojďme podívat. Abychom se jimi mohli zabývat, musíme otevřít dialog vlastností emitoru emitter properties.
Kapitoly článku:
Nové typy částic
Víme už, jak upravovat stávající typy částic. Co když ale potřebujeme vytvořit v emitoru nový typ částice nebo vymazat typ částice z emitoru? Musíme se podívat do okna hierarchie v dialogu vlastností:
Toto je tlačítko New Particle Type-Nový typ částice. Slouží k vložení nového (standardního) typu částice do emitoru nebo ke zkopírování stávajícího typu částice. tento typ částice zkopíruje a vloží do emitoru. Nový typ částice bude pojmenován stejně jako ten původní. Pokud při kliknutí na tlačítko není žádný typ částice vybrán, vytvoří se standardní typ částice. Nebude mít žádnou barvu. Použijte první tvar částice v knihovně a proveďte alespoň pár základních nastavení vlastností.
Jakmile emitor obsahuje více než jeden typ částice, zviditelní se při výběru typu částice v okně hierarchie tlačítko Delete Particle Type-Vymazat typ částice.
Tlačítko Delete-Vymazat je není aktivní, pokud emitor obsahuje jen jeden typ částice.
Asi si vzpomenete, že ve sruhém tutoriálu jsme měli nma scéně více emitorů a chtěli jsme změnit pořadí, ve kterém byly vykresleny. Emitory na vrcholu hierachie byly nakresleny jako poslední. Něco podobného platí i pro typy částic - typy, které jsou v hierarchii nahoře, byly vloženy jako poslední (neznamená to, že částice budou vykreslovány jako poslední, protože pořadí vykreslování částic se mění - viz debata o "zachování pořadí částic.") Pořadí typů částic v hierarchii není obvykle důležité, někdy ale má svůj význam.
Pořadí typů částic v hierarchii změníte kliknutím pravým tlačítkem na typ částice:
Přes menu Move Up-Posun nahoru a Move Down-Posun dolů můžete typy částic v hierarchii přemisťovat.
Poslední věc v dialogu vlastností je tlačítko Add to Library-Vložit do knihovny. Toto tlačítko vloží kopii emitoru v jeho současné podobě do knihovny emitorů. Pokud knihovna obsahuje více než jednu složku, bude emitor vložen do složky, která je momentálně otevřena. (Emitor lze také vkládat přímo ze scény do knihovny bez otevírání dialogu vlastností. O tom bude řeč v dalším tutoriálu.)
To je v tomto tutoriálu vše. Vlastnosti emitorů a typů částic nejlépe poznáte, když si s nimi pohrajete a také když vyzkoušíte různé emitory obsažené v knihovně.
V popisu vlastností budeme pokračovat příště v dalším tutoriálu .
Víme už, jak upravovat stávající typy částic. Co když ale potřebujeme vytvořit v emitoru nový typ částice nebo vymazat typ částice z emitoru? Musíme se podívat do okna hierarchie v dialogu vlastností:
Toto je tlačítko New Particle Type-Nový typ částice. Slouží k vložení nového (standardního) typu částice do emitoru nebo ke zkopírování stávajícího typu částice. tento typ částice zkopíruje a vloží do emitoru. Nový typ částice bude pojmenován stejně jako ten původní. Pokud při kliknutí na tlačítko není žádný typ částice vybrán, vytvoří se standardní typ částice. Nebude mít žádnou barvu. Použijte první tvar částice v knihovně a proveďte alespoň pár základních nastavení vlastností.
Jakmile emitor obsahuje více než jeden typ částice, zviditelní se při výběru typu částice v okně hierarchie tlačítko Delete Particle Type-Vymazat typ částice.
Tlačítko Delete-Vymazat je není aktivní, pokud emitor obsahuje jen jeden typ částice.
Asi si vzpomenete, že ve sruhém tutoriálu jsme měli nma scéně více emitorů a chtěli jsme změnit pořadí, ve kterém byly vykresleny. Emitory na vrcholu hierachie byly nakresleny jako poslední. Něco podobného platí i pro typy částic - typy, které jsou v hierarchii nahoře, byly vloženy jako poslední (neznamená to, že částice budou vykreslovány jako poslední, protože pořadí vykreslování částic se mění - viz debata o "zachování pořadí částic.") Pořadí typů částic v hierarchii není obvykle důležité, někdy ale má svůj význam.
Pořadí typů částic v hierarchii změníte kliknutím pravým tlačítkem na typ částice:
Přes menu Move Up-Posun nahoru a Move Down-Posun dolů můžete typy částic v hierarchii přemisťovat.
Poslední věc v dialogu vlastností je tlačítko Add to Library-Vložit do knihovny. Toto tlačítko vloží kopii emitoru v jeho současné podobě do knihovny emitorů. Pokud knihovna obsahuje více než jednu složku, bude emitor vložen do složky, která je momentálně otevřena. (Emitor lze také vkládat přímo ze scény do knihovny bez otevírání dialogu vlastností. O tom bude řeč v dalším tutoriálu.)
To je v tomto tutoriálu vše. Vlastnosti emitorů a typů částic nejlépe poznáte, když si s nimi pohrajete a také když vyzkoušíte různé emitory obsažené v knihovně.
V popisu vlastností budeme pokračovat příště v dalším tutoriálu .