Canon MVX4i umí všechno

31.1.2006, Marek Kuřina, recenze
Chcete fotografovat, ale občas si také natočit kvalitní ozvučený videozáznam? To můžete dnes již téměř s jakýmkoliv digitálním fotoaparátem, ovšem také digitální videokamery již umí velmi solidně zaznamenávat statické snímky. Tentokrát se podíváme na druhou stranu barikády této praktické kombinace - kamery a fotoaparátu v jednom. Do redakce nám totiž dorazila i designově povedená novinka od Canonu s označením MVX4i.
Videokamera Canon MVX4i nabízí nejenom kvalitní možnosti videozáznamu, ale také s ní pořídíte solidní fotografie při relativně slušných světelných podmínkách. Asi největším problémem bude udržet v klidu desetinásobný optický zoom (model je vybaven pouze elektronickou stabilizací), což ovšem hravě vyřešíte nákupem stativu. Jinak se model velmi příjemně ovládá i drží v jedné ruce, navíc je vybaven velkým množstvím snímacích i záznamových funkcí. Pokud tedy pořizujete záznam při dobrých světelných podmínkách, poskytne kamera relativně kvalitní obraz, při zhoršených či dokonce ve tmě je to již horší jak s ostřením, tak s expozicí, částečně to ovšem zachraňuje aktivace přisvětlovací lampy. Ve srovnání se samostatným digitálním fotoaparátem má největší slabiny tato kamera při snímání buď velmi rychlých dynamických akcí (delší zpoždění spouště), anebo při nočním snímání (pouze půlsekundovou expozici "zachraňuje" vyšší citlivost, což vede k velké zrnitosti snímků). Novinka je velmi dobrou volbou pro "filmaře", kteří chtějí ale také často fotografovat, ovšem kovanému fotografovi bych ji asi nedoporučil.

KladyZápory
funkční vybavení
ovládání