Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Digitest - testy fotografií

7.6.2006, Radek Martinka, Ivo Martinka, recenze
Dnešním dílem se posouváme do druhé poloviny našeho srovnávacího testu. Čeká nás bezmála 80 fotografií s ukázkou kvality, zjistíme, jak jsou na tom objektivy s optickými vadami a nebude chybět ani noční režim.
Hned v prvním testu zjistíme, jak jsou na tom kamery s kvalitou fotografií. Jedná se nám především o šum a podání barev, neboť tyto parametry u fotografií budou také vypovídající i pro video nahrávky. Levá fotka ukazuje wide záběr a pravá tele.


Canon MV900, wide
pro zvětšení klikněte
Canon MV900, tele
pro zvětšení klikněte

Panasonic GS37, wide
pro zvětšení klikněte
Panasonic GS37, tele
pro zvětšení klikněte

Kvalita fotografií u těchto dvou modelů odpovídá jejich cenové skupině. GS37 má podstatně ostřejší obraz, také méně šumu a věrnější podání barev, ovšem kvalita se dá označit za mizernou u obou. Navíc Canon silně zaostává v aberaci, jak můžete vidět u tele záběru (doporučujeme rozkliknout). Zajímavější bude srovnání následujících třech kamer:


Panasonic GS180, wide
pro zvětšení klikněte
Panasonic GS180, tele
pro zvětšení klikněte

Canon MVX460, wide
pro zvětšení klikněte
Canon MVX460, tele
pro zvětšení klikněte

Sony HC46, wide
pro zvětšení klikněte
Sony HC46, tele
pro zvětšení klikněte

Jednoznačně nejlépe dopadl Panasonic, který má sice stále mnoho šumu, ale barvy odpovídají realitě. MVX460 má šumu ještě více, obraz má přepálený a k HC46 se snad ani nemá smysl vyjadřovat. Tele záběry jdou ruku v ruce s popsanými wide, a i zde má objektiv Canonu velké problémy s aberací, což je stejně jako u MV900 vidět přímo u náhledů. Pojďme si zlepšit náladu k vyšším modelům:


Sony HC96, wide
pro zvětšení klikněte
Sony HC96, tele
pro zvětšení klikněte

Sony DVD505, wide
pro zvětšení klikněte
Sony DVD505, tele
pro zvětšení klikněte

Barvy u HC96 jsou podstatně skutečnější (505 je až příliš dožluta) a svou kvalitou je zhruba na úrovni podstatně levnějšího Panasonicu GS180. Co se však týče šumu, na prvním místě DVD505, pak dlouho dlouho nic, HC96 a potom GS180. Zajímavý je především rozdíl mezi DVD505 a HC96, protože obě kamery mají stejný objektiv a stejně veliký čip. Potvrzuje se tak, že CMOS mají s podáním barev větší problémy než technologie CCD.