Digitest - testy fotografií
Dnešním dílem se posouváme do druhé poloviny našeho srovnávacího testu. Čeká nás bezmála 80 fotografií s ukázkou kvality, zjistíme, jak jsou na tom objektivy s optickými vadami a nebude chybět ani noční režim.
Kapitoly článku:
- Digitest - testy fotografií
- Testy kvality fotografií - exteriér
- Testy kvality fotografií - interiér
- Ohniskové vzdálenosti
- Makro
- Vady objektivu - aberace
- Vady objektivu - vinětace
- Vady objektivu - reflexe
- Noční režim
Hned v prvním testu zjistíme, jak jsou na tom kamery s kvalitou fotografií. Jedná se nám především o šum a podání barev, neboť tyto parametry u fotografií budou také vypovídající i pro video nahrávky. Levá fotka ukazuje wide záběr a pravá tele.
Kvalita fotografií u těchto dvou modelů odpovídá jejich cenové skupině. GS37 má podstatně ostřejší obraz, také méně šumu a věrnější podání barev, ovšem kvalita se dá označit za mizernou u obou. Navíc Canon silně zaostává v aberaci, jak můžete vidět u tele záběru (doporučujeme rozkliknout). Zajímavější bude srovnání následujících třech kamer:
Jednoznačně nejlépe dopadl Panasonic, který má sice stále mnoho šumu, ale barvy odpovídají realitě. MVX460 má šumu ještě více, obraz má přepálený a k HC46 se snad ani nemá smysl vyjadřovat. Tele záběry jdou ruku v ruce s popsanými wide, a i zde má objektiv Canonu velké problémy s aberací, což je stejně jako u MV900 vidět přímo u náhledů. Pojďme si zlepšit náladu k vyšším modelům:
Barvy u HC96 jsou podstatně skutečnější (505 je až příliš dožluta) a svou kvalitou je zhruba na úrovni podstatně levnějšího Panasonicu GS180. Co se však týče šumu, na prvním místě DVD505, pak dlouho dlouho nic, HC96 a potom GS180. Zajímavý je především rozdíl mezi DVD505 a HC96, protože obě kamery mají stejný objektiv a stejně veliký čip. Potvrzuje se tak, že CMOS mají s podáním barev větší problémy než technologie CCD.
Canon MV900, wide pro zvětšení klikněte | Canon MV900, tele pro zvětšení klikněte |
Panasonic GS37, wide pro zvětšení klikněte | Panasonic GS37, tele pro zvětšení klikněte |
Kvalita fotografií u těchto dvou modelů odpovídá jejich cenové skupině. GS37 má podstatně ostřejší obraz, také méně šumu a věrnější podání barev, ovšem kvalita se dá označit za mizernou u obou. Navíc Canon silně zaostává v aberaci, jak můžete vidět u tele záběru (doporučujeme rozkliknout). Zajímavější bude srovnání následujících třech kamer:
Panasonic GS180, wide pro zvětšení klikněte | Panasonic GS180, tele pro zvětšení klikněte |
Canon MVX460, wide pro zvětšení klikněte | Canon MVX460, tele pro zvětšení klikněte |
Sony HC46, wide pro zvětšení klikněte | Sony HC46, tele pro zvětšení klikněte |
Jednoznačně nejlépe dopadl Panasonic, který má sice stále mnoho šumu, ale barvy odpovídají realitě. MVX460 má šumu ještě více, obraz má přepálený a k HC46 se snad ani nemá smysl vyjadřovat. Tele záběry jdou ruku v ruce s popsanými wide, a i zde má objektiv Canonu velké problémy s aberací, což je stejně jako u MV900 vidět přímo u náhledů. Pojďme si zlepšit náladu k vyšším modelům:
Sony HC96, wide pro zvětšení klikněte | Sony HC96, tele pro zvětšení klikněte |
Sony DVD505, wide pro zvětšení klikněte | Sony DVD505, tele pro zvětšení klikněte |
Barvy u HC96 jsou podstatně skutečnější (505 je až příliš dožluta) a svou kvalitou je zhruba na úrovni podstatně levnějšího Panasonicu GS180. Co se však týče šumu, na prvním místě DVD505, pak dlouho dlouho nic, HC96 a potom GS180. Zajímavý je především rozdíl mezi DVD505 a HC96, protože obě kamery mají stejný objektiv a stejně veliký čip. Potvrzuje se tak, že CMOS mají s podáním barev větší problémy než technologie CCD.