Digitest - testy fotografií
Dnešním dílem se posouváme do druhé poloviny našeho srovnávacího testu. Čeká nás bezmála 80 fotografií s ukázkou kvality, zjistíme, jak jsou na tom objektivy s optickými vadami a nebude chybět ani noční režim.
Kapitoly článku:
- Digitest - testy fotografií
- Testy kvality fotografií - exteriér
- Testy kvality fotografií - interiér
- Ohniskové vzdálenosti
- Makro
- Vady objektivu - aberace
- Vady objektivu - vinětace
- Vady objektivu - reflexe
- Noční režim
V druhém testu kvality se zaměříme na interiér, kdy při poměrně mizerných světelných podmínkách jsme pořídili fotografii kousku nábytku. Kamery jsme záměrně neomezili v použití blesků a lamp, aby bylo patrné, jak je který model schopný fotit uvnitř.
V souboji low endu opět jednoznačně vítězí za pomoci integrované videolampy Panasonic, jehož fotografie má oproti MV900 téměř nulový šum. Obrázek sice nepatří mezi nejostřejší (ostření u obou Panasoniců probereme u nočních snímků), ovšem v přímém srovnání kvality je Canon daleko za GS37.
Sony HC46
pro zvětšení klikněte
V luxusnější třídě jsou velké rozdíly - nejhůř je na tom GS180, kde je díky chybějícímu blesku či lampě tak tmavý obraz, že je na něm problém cokoli rozeznat. Naopak nejlépe hodnotíme MVX460, které sice nehorázně šumí, ovšem v tomto segmentu je obraz nejvěrnější. Nutno dodat, že ačkoli byly zapnuté obě LEDky, na výsledné fotce jsme pozorovali jen minimální změnu k lepšímu. Mezi oběma soupeři se nachází HC46, která připomíná víc černobílou než barevnou fotografii. Podtrženo sečteno - naše trio modelů se na fotografování interiéru nehodí vůbec. Jak by měly fotografie vypadat, nám ukážou dvě nejdražší kamery v testu:
Zde bychom hodnotili lépe levnější HC96, která zachovává barvy a obraz narozdíl od 505 není saturován. Obě kamery mají poměrně výkonný blesk, což je na kvalitě fotografií také vidět.
Canon MV900 pro zvětšení klikněte | Panasonic GS37 pro zvětšení klikněte |
V souboji low endu opět jednoznačně vítězí za pomoci integrované videolampy Panasonic, jehož fotografie má oproti MV900 téměř nulový šum. Obrázek sice nepatří mezi nejostřejší (ostření u obou Panasoniců probereme u nočních snímků), ovšem v přímém srovnání kvality je Canon daleko za GS37.
Panasonic GS180 pro zvětšení klikněte | Canon MVX460 pro zvětšení klikněte |
Sony HC46
pro zvětšení klikněte
V luxusnější třídě jsou velké rozdíly - nejhůř je na tom GS180, kde je díky chybějícímu blesku či lampě tak tmavý obraz, že je na něm problém cokoli rozeznat. Naopak nejlépe hodnotíme MVX460, které sice nehorázně šumí, ovšem v tomto segmentu je obraz nejvěrnější. Nutno dodat, že ačkoli byly zapnuté obě LEDky, na výsledné fotce jsme pozorovali jen minimální změnu k lepšímu. Mezi oběma soupeři se nachází HC46, která připomíná víc černobílou než barevnou fotografii. Podtrženo sečteno - naše trio modelů se na fotografování interiéru nehodí vůbec. Jak by měly fotografie vypadat, nám ukážou dvě nejdražší kamery v testu:
Sony HC96 pro zvětšení klikněte | Sony DVD505 pro zvětšení klikněte |
Zde bychom hodnotili lépe levnější HC96, která zachovává barvy a obraz narozdíl od 505 není saturován. Obě kamery mají poměrně výkonný blesk, což je na kvalitě fotografií také vidět.