Digitest - testy fotografií
Dnešním dílem se posouváme do druhé poloviny našeho srovnávacího testu. Čeká nás bezmála 80 fotografií s ukázkou kvality, zjistíme, jak jsou na tom objektivy s optickými vadami a nebude chybět ani noční režim.
Kapitoly článku:
Dnešní testování ukončíme fotografiemi pořízenými v noci, a to v automatickém režimu a následně v režimu noc. Stejně jako u některých testů, i zde budou výjimky způsobené špatným počasím - na ty vždy upozorníme.
V automatickém režimu má navrch zástupce Canonu, protože oproti GS37 je fotka podstatně ostřejší. Je to dáno především tím, že se oba Panasonicy, které máme v testu, v noci chovají jako kulomet. Ihned po zmáčknutí spouště prostě fotí a fotí, aniž by se aspoň trošku snažili zaostřit. Na výsledcích je to pak samozřejmě vidět. V nočním režimu má v rámci šumu zase navrch Panasonic. Co se však týče ostrosti, zde budeme vůči Panasonicu velmi kritičtí - v nočním režimu nefunguje automatické ostření! Noční režim se tak stává naprosto nepoužitelným nástrojem (u videa) a obtížně použitelným u fotek.
U naší trojice se opakuje nezdar Panasonicu, protože jednak fotí pouze 1/50 sec v automatickém režimu (umí i 1/25 sec), a navíc noční režim u fotografií nelze použít. Proto jsme přepnuli do manuálu a nastavili čas na 1/25 sec a výsledek je o poznání lepší. S časem 1/12 je pochopitelně na tom nejlépe MVX460, následované více černobílou než barevnou fotografií od HC46. V nočním režimu pak Canon nenechává nikoho na pochybách, že králem tmavých scén je pouze on. Sony pořídilo "cosi" šedého a nepoužitelného.
Jak má vypadat noční režim si ukážeme v následujících třech snímcích od Sony DVD505:
Sony DVD505, super noc
pro zvětšení klikněte
Jde nám především o režim super noc, který sice nelze použít pro klasické focení (je potřeba se přepnout do nahrávání na DVD a tam teprve fotit) a tím pádem jsou fotky pouze v 3 Mpix, ovšem výsledek stojí za to. Adekvátní snímek od HC96 jsme opět skrz počasí nebyli schopni pořídit, a tak předložíme aspoň slabou útěchu v podobě "infra" fotky pořízené za naprosté tmy a bez blesku.
Sony HC96, režim noc
pro zvětšení klikněte
Na "infra" snímky od DVD505 to sice zdaleka nemá, ale i tak je to paráda.
Tímto snímkem dnešní recenze končí a nám nezbývá nic jiného, než se těšit na poslední díl Digitestu, který vyjde příští středu.
Canon MV900, auto pro zvětšení klikněte | Canon MV900, noc pro zvětšení klikněte |
Panasonic GS37, auto pro zvětšení klikněte | Panasonic GS37, noc pro zvětšení klikněte |
V automatickém režimu má navrch zástupce Canonu, protože oproti GS37 je fotka podstatně ostřejší. Je to dáno především tím, že se oba Panasonicy, které máme v testu, v noci chovají jako kulomet. Ihned po zmáčknutí spouště prostě fotí a fotí, aniž by se aspoň trošku snažili zaostřit. Na výsledcích je to pak samozřejmě vidět. V nočním režimu má v rámci šumu zase navrch Panasonic. Co se však týče ostrosti, zde budeme vůči Panasonicu velmi kritičtí - v nočním režimu nefunguje automatické ostření! Noční režim se tak stává naprosto nepoužitelným nástrojem (u videa) a obtížně použitelným u fotek.
Panasonic GS180, auto pro zvětšení klikněte | Panasonic GS180, manuál pro zvětšení klikněte |
Canon MVX460, auto pro zvětšení klikněte | Canon MVX460, noc pro zvětšení klikněte |
Sony HC46, auto pro zvětšení klikněte | Sony HC46, noc pro zvětšení klikněte |
U naší trojice se opakuje nezdar Panasonicu, protože jednak fotí pouze 1/50 sec v automatickém režimu (umí i 1/25 sec), a navíc noční režim u fotografií nelze použít. Proto jsme přepnuli do manuálu a nastavili čas na 1/25 sec a výsledek je o poznání lepší. S časem 1/12 je pochopitelně na tom nejlépe MVX460, následované více černobílou než barevnou fotografií od HC46. V nočním režimu pak Canon nenechává nikoho na pochybách, že králem tmavých scén je pouze on. Sony pořídilo "cosi" šedého a nepoužitelného.
Jak má vypadat noční režim si ukážeme v následujících třech snímcích od Sony DVD505:
Sony DVD505, auto pro zvětšení klikněte | Sony DVD505, noc pro zvětšení klikněte |
Sony DVD505, super noc
pro zvětšení klikněte
Jde nám především o režim super noc, který sice nelze použít pro klasické focení (je potřeba se přepnout do nahrávání na DVD a tam teprve fotit) a tím pádem jsou fotky pouze v 3 Mpix, ovšem výsledek stojí za to. Adekvátní snímek od HC96 jsme opět skrz počasí nebyli schopni pořídit, a tak předložíme aspoň slabou útěchu v podobě "infra" fotky pořízené za naprosté tmy a bez blesku.
Sony HC96, režim noc
pro zvětšení klikněte
Na "infra" snímky od DVD505 to sice zdaleka nemá, ale i tak je to paráda.
Tímto snímkem dnešní recenze končí a nám nezbývá nic jiného, než se těšit na poslední díl Digitestu, který vyjde příští středu.