Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Digitest - testy fotografií

7.6.2006, Radek Martinka, Ivo Martinka, recenze
Dnešním dílem se posouváme do druhé poloviny našeho srovnávacího testu. Čeká nás bezmála 80 fotografií s ukázkou kvality, zjistíme, jak jsou na tom objektivy s optickými vadami a nebude chybět ani noční režim.
Dnešní testování ukončíme fotografiemi pořízenými v noci, a to v automatickém režimu a následně v režimu noc. Stejně jako u některých testů, i zde budou výjimky způsobené špatným počasím - na ty vždy upozorníme.


Canon MV900, auto
pro zvětšení klikněte
Canon MV900, noc
pro zvětšení klikněte

Panasonic GS37, auto
pro zvětšení klikněte
Panasonic GS37, noc
pro zvětšení klikněte

V automatickém režimu má navrch zástupce Canonu, protože oproti GS37 je fotka podstatně ostřejší. Je to dáno především tím, že se oba Panasonicy, které máme v testu, v noci chovají jako kulomet. Ihned po zmáčknutí spouště prostě fotí a fotí, aniž by se aspoň trošku snažili zaostřit. Na výsledcích je to pak samozřejmě vidět. V nočním režimu má v rámci šumu zase navrch Panasonic. Co se však týče ostrosti, zde budeme vůči Panasonicu velmi kritičtí - v nočním režimu nefunguje automatické ostření! Noční režim se tak stává naprosto nepoužitelným nástrojem (u videa) a obtížně použitelným u fotek.


Panasonic GS180, auto
pro zvětšení klikněte
Panasonic GS180, manuál
pro zvětšení klikněte

Canon MVX460, auto
pro zvětšení klikněte
Canon MVX460, noc
pro zvětšení klikněte

Sony HC46, auto
pro zvětšení klikněte
Sony HC46, noc
pro zvětšení klikněte

U naší trojice se opakuje nezdar Panasonicu, protože jednak fotí pouze 1/50 sec v automatickém režimu (umí i 1/25 sec), a navíc noční režim u fotografií nelze použít. Proto jsme přepnuli do manuálu a nastavili čas na 1/25 sec a výsledek je o poznání lepší. S časem 1/12 je pochopitelně na tom nejlépe MVX460, následované více černobílou než barevnou fotografií od HC46. V nočním režimu pak Canon nenechává nikoho na pochybách, že králem tmavých scén je pouze on. Sony pořídilo "cosi" šedého a nepoužitelného.

Jak má vypadat noční režim si ukážeme v následujících třech snímcích od Sony DVD505:


Sony DVD505, auto
pro zvětšení klikněte
Sony DVD505, noc
pro zvětšení klikněte


Sony DVD505, super noc
pro zvětšení klikněte

Jde nám především o režim super noc, který sice nelze použít pro klasické focení (je potřeba se přepnout do nahrávání na DVD a tam teprve fotit) a tím pádem jsou fotky pouze v 3 Mpix, ovšem výsledek stojí za to. Adekvátní snímek od HC96 jsme opět skrz počasí nebyli schopni pořídit, a tak předložíme aspoň slabou útěchu v podobě "infra" fotky pořízené za naprosté tmy a bez blesku.



Sony HC96, režim noc
pro zvětšení klikněte

Na "infra" snímky od DVD505 to sice zdaleka nemá, ale i tak je to paráda.

Tímto snímkem dnešní recenze končí a nám nezbývá nic jiného, než se těšit na poslední díl Digitestu, který vyjde příští středu.