Panasonic SDR-SW21: i pro potápěče
14.10.2009, Jan Vítek, recenze
Dnes testovaná videokamera Panasonic je poněkud speciální, ovšem ne zrovna technickými vymoženostmi. SDR-SW21 totiž není určena pro běžné použití, ale pro aktivní uživatele, kteří se k ní nebudou vždy chovat v rukavičkách.
Kapitoly článku:
Fotografické testy budou celkem jednoduché, protože v tomto ohledu toho kamera tolik nenabízí. Maximální rozlišení fotografií 640 x 480 je dnes zoufale málo i na mobilní telefon, ovšem z jakým telefonem je vám dovoleno na druhou stranu fotit také dva metry pod vodou, že?
Vzhledem ke kapacitám dnešních SD/SDHC karet nemá smysl si při focení nastavovat horší ze dvou možných nastavení kvality fotografií, a tak se podíváme pouze na tu lepší. Kamera se zde tedy ukáže ve standardních testech - snímání v exteriéru, snímání v interiéru, fotografie při plném zazoomování a také schopnosti zachytit detaily. K tomu zde však chybí makrorežim. Takže se nezdržujme...
Vzhledem ke kapacitám dnešních SD/SDHC karet nemá smysl si při focení nastavovat horší ze dvou možných nastavení kvality fotografií, a tak se podíváme pouze na tu lepší. Kamera se zde tedy ukáže ve standardních testech - snímání v exteriéru, snímání v interiéru, fotografie při plném zazoomování a také schopnosti zachytit detaily. K tomu zde však chybí makrorežim. Takže se nezdržujme...
Exteriér
Zde jsou dvě fotografie z venkovního prostředí, kde jedna zabírá město a druhá stromy s oblohou. Na nich je jasně patrné, že s fotoaparáty tato kamera rozhodně soutěžit nebude, ale to musí být každému jasné již podle rozlišení 640 x 480, které je nejvyšší a vlastně jediné pro fotografie u tohoto Panasonicu.
- stiskněte pro zvětšení -
|
- stiskněte pro zvětšení -
|
Nízké rozlišení tedy nutně přinese málo detailní fotografie, jež na základní rozlišení ani nejsou příliš ostré. Problémem jsou také málo výrazné a mdlé barvy a všimnout si můžeme také náznaků chromatické aberace. Kamera bohužel do EXIF nezaznamenává informace o cloně ani závěrce, natož pak o hodnotě ISO, takže to se nedozvíme. Jisté ale je, že už nyní je naprosto jasné, že z hlediska fotografií zde není o co stát, pokud tedy plánujeme kameru takto využít nad hladinou.
Interiér
Nyní se podíváme na dvě fotografie z interiéru, kdy první byla pořízena při jakž takž dobrém světle a druhá již při nízkém a nerovnoměrném osvětlení. Uvidíme tedy, jak si kamera poradí s tímto.
- stiskněte pro zvětšení -
|
- stiskněte pro zvětšení -
|
První fotografie je evidentně vyvážena spíše do modré barvy, než do bílé a zase se projevuje nízká sytost barev. U druhé se již projevují menší problémy s ostřením, ale tomu se nemůžeme divit. Výsledky tedy vzhledem k předchozím zkouškám nemohou překvapit, ale ani zklamat.
Zoom a "makro"
Nyní je čas na poslední dva obrázky, kde první je brán při maximálním optickém zoomu, tedy desetinásobném. Dále si ukážeme detailní fotografii, ovšem kamera pro toto postrádá režim makro.
- stiskněte pro zvětšení -
|
- stiskněte pro zvětšení -
|
Potěšitelné je, že při maximálním přiblížení nezaznamenáme v podstatě žádné zhoršení obrazu. To napovídá, že i při natáčení videa bychom se měli dočkat podobného výsledku. Detailní fotografie nepřinese nic neočekávaného. Barvy by měly být zářivější a pak už je vše vina nízkého rozlišení.