Samsung: Rok 2011 patří Smart TV
29.6.2011, Pavel Zubatý, aktualita
Smart TV, televizory využívající internet, jsou nyní v kurzu. Svědčí o tom i prohlášení jihokorejského giganta o jejich prodeji: 2 milióny kusů za první 3 měsíce od uvedení na trh. Zřejmě i proto Samsung věří v potenciál této platformy.
Na poli obchodu s televizory je Smart TV označením pro takové televizory, které využívají různých internetových služeb. Jde především o služby nabízející video na požádání (americké Netflix, Vudu nebo CinemaNow), přístup k YouTube, Skype, Facebook, Twitter nebo ovládání přes smartphone. Vzorem pro ostatní je přitom Samsung se 2 miliony prodaných inteligentních televizí v období pouhých tří měsíců (od 15. dubna do 15. června) dostupnosti.
Smart TV – nejen online videopůjčovna na dosah.
Ve srovnání s 3D televizory jde o propastný rozdíl. Těch se v minulém roce prodalo 500 000 kusů za první tři měsíce od uvedení na trh. Trochu to ale kazí fakt, že funkce Smart TV jsou letos dostupné na více přístrojích Samsung než loni prodávaných variant 3D televizorů stejné značky. Nesmíme ale zapomenout, že Smart TV není úplnou novinkou. Poprvé se internet začal do televizorů Samsung drát už v r. 2009, ale až v r. 2011 přišel Samsung s označeními Smart TV a Smart Hub. Navíc se mezitím rozjel jejich obchod s TV aplikacemi (TV App Store).
Podle zástupců společnosti se v Severní Americe prodalo 730 000 Smart TV, dalších 710 000 v Evropě a 560 000 kusů se pak prodalo na Středním Východě, v Africe a Jihovýchodní Asii. Samsung má proto pádný důvod k optimismu ohledně této platformy a může si dovolit prohlásit, že tento rok je rokem Smart TV. Podle statistik je to zrovna onen přídomek Smart, který láká víc než nějaké 3D. Znamená to snad další útlum 3D, jako tomu bylo po nástupu širokoúhlého formátu na konci 50. let minulého století? Kdo ví…
Zdroj: Flatpanels HD
Smart TV – nejen online videopůjčovna na dosah.
Ve srovnání s 3D televizory jde o propastný rozdíl. Těch se v minulém roce prodalo 500 000 kusů za první tři měsíce od uvedení na trh. Trochu to ale kazí fakt, že funkce Smart TV jsou letos dostupné na více přístrojích Samsung než loni prodávaných variant 3D televizorů stejné značky. Nesmíme ale zapomenout, že Smart TV není úplnou novinkou. Poprvé se internet začal do televizorů Samsung drát už v r. 2009, ale až v r. 2011 přišel Samsung s označeními Smart TV a Smart Hub. Navíc se mezitím rozjel jejich obchod s TV aplikacemi (TV App Store).
Podle zástupců společnosti se v Severní Americe prodalo 730 000 Smart TV, dalších 710 000 v Evropě a 560 000 kusů se pak prodalo na Středním Východě, v Africe a Jihovýchodní Asii. Samsung má proto pádný důvod k optimismu ohledně této platformy a může si dovolit prohlásit, že tento rok je rokem Smart TV. Podle statistik je to zrovna onen přídomek Smart, který láká víc než nějaké 3D. Znamená to snad další útlum 3D, jako tomu bylo po nástupu širokoúhlého formátu na konci 50. let minulého století? Kdo ví…
Zdroj: Flatpanels HD