Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
24.5.2010, Jiří Piškula, reportáž
České Radiokomunikace (ČRa) uspořádaly odbornou konferenci s názvem „Svět televizní budoucnosti“, v rámci které proběhlo první „ostré vysílání“ televize s vysokým rozlišením ve standardu DVB-T2 v České republice. Byli jsme u toho.
Grifin.net (4) | 13.7.201016:38
Pokud si nekdo koupil STB, TV nebo recorder s tunerem s DVB­-T­(mpeg4­) tak nemusi nadavat ale mnout si ruce ze konecne prijde doba kdy mozna uvidi vysilani v HD kvalite. Ty tupci kteri tady hazi s pojmy DVB­-T1 a DVB­-T2 nevedi vubec nic. DVB­-T je jenom jedno je to pojem zpusobu distribuce signalu, ten zustava stejny. Co se bude menit neboli pridavat je zpusob dekodovani.
Dnes se pouziva mpeg2 coz je jednoduchy ale nehospodarny kodek. Jelikoz HD vysilani potrebuje vetsi datovy tok, tak se musi vysilat v jinem kodeku a to mpeg4, ten umi lepe vyuzit prostor v multiplexu. Takze se tam vejde vic programu s nekolikanasobne vetsim datovym tokem. Tento standart pojmenovali jako DVB­-T2, coz je stejne jako DVB­-T­(mpeg4­). Ted slo o to s jakymi parametry se bude vysilat. Tuner s normou DVB­-T­(mpeg4­) koupeny driv si se soucasnym testovacim vysilanim poradi jen je nekdy potreba po zmene testu znovu nacist stanice. Nic vic. Stoprocentne soubeh obou norem bude hodne dlouhy jelikoz po vypnuti analogu bude pasmo pridelene pro nasi republiku volne.
Jeste k tem lidem kteri siri famy o nejakem vztahu s volbou tuneru a uhlopricky vzkazuji ze i 22 palcu ma HD rozliseni, ono totiz lze bezproblemu k STB pripojit monitor teda pokud maji HDMI vstup a pouzivat ji jako televizi. Obecne ale plati ze TV na malych uhloprickach se HD rozliseni nedelaji neb to nema smysl. Nic mene muze mit DVB­-T2 tuner ale vysilani bude mit jen SD.
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 13.7.201023:46
Hluboce se mýlíte, pokud se domníváte, že standard DVB­-T2 používá pouze jiný kodek mpeg4 místo mpeg2. Standard DVB­-T2 vůbec nereší jaké kodeky se budou používat, ale naopak přináší modernější kódování ­(LDPC­) pro zabezpečení dat při přenosu digitálního signálu, přidává další vnitřní modulaci 256QAM, jiné ochranné intervaly, jiný počet nosných a mnoho dalších změn, které nejsou kompatibilní se současnými tunery­/demodulátory pro DVB­-T.
Napsal jste ­"standart pojmenovali jako DVB?­-T2, coz je stejne jako DVB?­-T?­(mpeg4?­)­", což je totální NESMYSL a důkaz toho, že jste naprosto neinformovaný a ke všemu sprostý hulvát.
Odpovědět0  0
Grifin.net (4) | 14.7.20108:33
Nevim kde berete tu jistotu, mam stary tuner s mpeg4 a testovaci provoz v DVB­-T2 jsem sledoval. Tuner ma natolik siroky zaber v nastaveni ze pojmou veskere zmeny v nastaveni vysilacich parametru. Jen se musi obcas znovu naladit na automat aby se zmeny provedli. ­(dokud neskonci testy­).
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 14.7.20109:52
Napište jaký máte ­"tuner s mpeg4­" a jaké testovací vysílání DVB­-T2 jste pomocí něj sledoval.
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 14.7.201015:18
Mě připadá, jestli si pán neplete DVB­-T2 s vysíláním HD na multiplexu 4 .
Odpovědět0  0
tomy5559 | 29.1.201112:37
Rozdíl mezy DVBT1 a DVBT2 je jako rozdíl mezi DVD a Bluray diskem a jak příjde norma DVBT2 tak jsi koupím satelit ,tam jsou ty pořady v lepší kvalitě a jejich daleko víc, zatím se satelitem otálim kvůly té nové Kartě Ice irdeto
Odpovědět0  0
DejvCZ | 6.6.201011:03
Tak jsem trošku studoval jak je to s tou dostupnosti TV s DVB­-T2 tunerem prodavaných v Anglii kde již DVB­-T2 vysílani nějak ten čas běží. Koukal jsem na Anglické stránky samsungu www.samsung.co.uk kde jsem zjistil že DVB­-T2 tuner maji jen nejvyžší modely LCD a LED TV a teke dva nejvyžší stupně Plazmy. Zbytek TV o DVB­-T2 ani nezavadilo. Tudiž nástup DVB­-T2 televizoru v cenove relaci 10 až 15000 u nás očekávám za dosti dlouho. No nadávat na to nebudu bo už mě to nebavi ale je to bordel.
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 6.6.201011:29
to jsou hezké poznatky. to mě jenom utvrzuje v tom, že přejdu na satelit.
Odpovědět0  0
olihně | 14.6.20107:53
Přejdi třeba ­- víš kam :­-D
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 14.6.20109:37
taky smysluplný příspěvěk
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 25.6.201022:25
SONY UK má v nabídce 32 televizí s DVB­-T2 tunerem ­(FreeviewHD­) z celkového počtu 54 FullHD televizí.
Recenze dalších televizí vybavených DVB­-T2 tunery:
http:­/­/www.reghardware.com­/2010­/06­/10­/grouptest_freeview_hd_tvs_intro­/
nebo DVB­-T2 settopboxy:
http:­/­/www.reghardware.com­/2010­/05­/20­/grouptest_freeview_hd_set_tops/
Odpovědět0  0
DejvCZ | 5.7.201018:43
S uhlopříčkou pod 80cm TV s DVB­-T2 nenabizi ani jednu.
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 5.7.201020:23
To je pochopitelné, kdo by kupoval FullHD TV s úhlopříčkou pod 80cm? Podobně byste mohl argumentovat tím, že pod 82cm nejsou v nabídce televize s LED podsvícením.
Odpovědět0  0
DejvCZ | 6.7.20100:02
Pochopitelné? A to jakože televizory s uhlopříčkou menši než 80cm budu v budoucnu moct provozovat pouze s DVB­-T2 set­-top­-boxem?
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 6.7.20109:16
Televize s úhlopříčkou menší než 80cm nemají FullHD rozlišení ­(aspoň v případě SONY TV je tomu tak­), takže i DVB­-T2 je pro tyto televize bezpředmětné. Pro standardní rozlišení plně postačí dosavadní DVB­-T. Minimální úhlopříčka pro TV s FullHD rozlišením je 32­"/81cm a u těchto je nabídka s DVB­-T2 tunerem již dostatečně široká.
Odpovědět0  0
DejvCZ | 6.7.201019:25
Až se vypne vysíláni v DVB­-T tak tuner DVB­-T nebude stačit ani těm televizím které mají uhlopříčku menši než 80cm.
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 6.7.201020:26
Termín vypnutí vysílání ve standardním rozlišení v DVB­-T pravděpodobně ještě není znám ani v U.K., kde se v DVB­-T2 vysílá od podzimu 2009. Můžeme jen spekulovat, že to nebude dřív než po pěti letech od spuštění DVB­-T2. Každopádně opět musím zmínit doporučení v současné době už NEKUPOVAT novou televizi bez DVB­-T2 tuneru, to platí samozřejmě i pro Česko, kde Čra plánují spuštění pilotního vysílání v DVB­-T2 již na podzim 2010.
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 3.6.201020:39
Pro zdejší odpůrce nové technologie DVB­-T2: můžete nadávat pouze sami sobě, že jste si v nedávné době pořídili televizi jen s DVB­-T1. Je pouze váš problém, že si před nákupem nezjistíte jaký je vývoj příslušných technologií. O příchodu DVB­-T2 se i v Česku diskutuje již roky a např. v květnu 2008 vyšel článek, že Samsung vyvíjí televizory s digitálním tunerem pro formát DVB­-T2.
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 3.6.201021:13
ááá , pán je děsně chytrej. Nejsi ty náhodou nějakej politik, nebo prablb z ČRa ?

Kolik běžných lidí si myslíš , že čte každý článek na netu ohledně elektroniky? ty chytráku!!!
Koho budeš poučovat?
Když se o DVB­-T2 diskutuje roky, proč se to teda nezavedlo dřív?
Kdybych měl čekat pořád na něco, tak si nikdy nic nekoupím.
Jsi ignorant a sobec !!! a nediv se, že tě nikdo nemá ráth !!!
Odpovědět0  0
dvb-t2 | 4.6.201023:17
Tak prvně, projevujete se jako hulvát, ale ani váš vztek nic nezmění na faktu, že DVB­-T2 je realita a budoucnost. Digitální pozemní vysílání v Česku se bude vyvíjet dál. Ostatně je už na čase, nové programy se natáčejí v HD rozlišení, ČT dokonce převádí staré filmy taktéž do HD. A protože HDTV v DVB­-T1 nemá perspektivu z důvodu, že do jednoho muxu se vejdou prakticky jen dva HD programy, takže náklady na vysílání takového HD programu by byly pro televize nepřijatelně vysoké a s charitativní činností provozovatele muxu4 Telefonica O2 s dvěma HD programy v DVB­-T1 nelze dlouhodobě počítat, přichází nový standard DVB­-T2 :­-­)
A protože rozhodně nejsem sobec a zlomyslný jako vy, dám závěrečné doporučení všem, kteří chtějí ochránit svoje investice: teď je NEJNEVHODNĚJŠÍ doba pro nákup nové televize, POČKEJTE tak rok ­(do 2011­), až bude i v Česku dostatečná nabídka LED­/LCD televizi s DVB­-T2 tunery. Jedině DVB­-T2 ready televize vám technologicky nezastará v horizontu osmi, deseti let. V UK, kde se již DVB­-T2 vysílá od podzimu 2009 se teď prodávají prakticky jen DVB­-T2 ready televize.
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 4.6.201023:28
Ano přiznávám, jsem jako hulvát. Protože jsem totálně nasra..nej !!!
Tak proč proboha, když se prodávají DVB­-T2 televize v Anglii, proč se neprodávají už i tady ?????
Hlavně že se prodávají TV co umí poprděný 3D na který jsou cca 3 filmy a to si ještě musíte koupit nový 3D blu­-ray. to je úroveň. to jsou loby. to si zase někdo namastí kapsu...
Odpovědět0  0
radek.s | 5.6.20108:13
S tímhle názorem souhlasím. Já jsem si o možnosti zavedení DVB­-T2 v dudoucnosti přečetl už v tom roce 2008 a tak jsem si ke své stávající CRT televizi zatím koupil jen set top box na DVB­-T za 1500,­-Kč ­(chtěl jsem nějaký lepší, jinak bylo možné koupit i levnější­) a vyčkávám co bude dál. Sice zatím nemám HD příjem, ale v SD!! má ta moje CRT ještě pořád kvalinější obraz než dnešní LCD a plazmy. Podle mě nemá nyní cenu kupovat novou LCD nebo plazmu, pokud jí nutně nepotřebujete. A když jí nutně potřebujete, počítejte s tím, že za pár let budete muset dokoupit set top box na DVB­-T2, nebo si k ní kupte satelitní přijímač s DVB­-S2. Ale možnost sateliního přímu nemá každý, názory zde v diskuzi, že se z trucu všichni vyprdneme na terestrál, jsou scestné. Zdaleka ne každý má výhled na satelt nebo možnost na budovu umístit anténu. Těch, kdo tu možnost nemají je celkem hodně a to hlavně ve městech. Ale ruku na srdce, komu vydrží LCD nebo plazma 10 let? Životnost je při trochu intenzinějším používání přilbilžně tak 5 let. Uvědomte si, že už to není ta stará trvanlivá CRT, ale úplně jiná technologie. Pracuju v servisu a tak vím co píšu. No a pět let ještě normální SD vysílání v DVB­-T ještě utrčitě pojede. A tak opakuji, neutrácejte nyní zbytečně peníze, sledujte informace na netu jako já. A nebo utrácejte, ale smiřte se s tím, že je to tak, jak to je. DVB­-T se prostě stále vyvýjí tak, jako jiné obory a s tím nic neuděláme...
Odpovědět0  0
DejvCZ | 5.6.201019:26
Já mam letos kupovane LCD DVB­-T mpeg4 a hodlám ji vyměnit až když odslouži, po vypnuti DVB­-T si koupím set­-top­-box DVB­-T2. Za televizní techniku již nehodlám utratit již ani korunu navíc než by bylo nutné. Takove kur.. zlodějské nehodlám podporovat. Na TV koukám max 2 hodiny denně což je nějakých 700 hodin ročně. 7000 hodin za 10 let, věřím že mi TV vydrží 20let.
Odpovědět0  0
radek.s | 7.6.201021:25
20 let ani náhodu, to je hodně naivní. Dělám v servisu. Při těchto hodinách by ti LCD panel nemusel odejít i když to taky není vyloučené. Pkud ti po 5­-7 letech neodejde podsvětlovací trubice nebo zdroj podsvětlení, tak vyschnou kondenzátory v napájecím zdroji. Vyskytují se i různé jiné závady. Při méně intenzivním používání počítej, že za tak maximálně 8­-10 let to odejde, možná i dříve. Výrobci to dělají schválně, aby měli do budoucna pořád kupce. Tak asi tak.
Odpovědět0  0
slepicak | 3.6.201015:52
K čemu mít kvalitní HD vysílání když obsah vysílání českých TV stojí za starou belu.
Odpovědět0  0
Anunnaki2 | 31.5.201019:15
Obecne jsem pro reseni, aby se z TV stalo neco jako obycejne zobrazovaci zarizeni ala MONITOR. Bez dalkoveho ovladani, s jedinym HDM vstupem a dvema analogovymi reproduktorama. Neni tam zdna specialni technika na vylepseni obrazu, skratka jen zobrazvat 1:1 toho, co dostane z HDMI=DVI­-D. Tedy jedine co bude delat cenu tohoto zarizeni je typ obrazovky LCD­/PLAZMA a jeho podsviceni.

Nasledne pak zakoupit STB zalozeny na PC, neco na styl HTPC, se sbernicema PCIE. Nejenom ze se pak muzete ­"pres televizi­" dostat na internet, koukat internetove TV stanice a radio stanice, ale zaroven prehravat filmy ... blueray­/dvd disky, prohlizet FOTO a byt online na ruznych socialnich sitich nebo messengerech. V takovem HTPC muzete mit az 8 ruznych TUNERu, zalezi jen na poctu PCIE slotu pro rozsireni. Ruznych mysleno pridavne karty s DVB­-S1, DVB­-S2, DVB­-T1, DVB­-T2 a jejich ruzne kombinace. A az prijde DVB­-T3 nebo DVB­-S3, pak jen za 1000 az 2000KC vymenite dany dualni tuner. Zaroven Vam HTPC dokaze dekodovat MPEG4 daleko lepe a kvalitneji nez drahe TV. Zaroven zalezi jen na poctu tuneru pro danou technologii .... kolik programu budete moct nahravat­/sledovat soucasne. K HTPC si muzete koupit ruzne inteligentni dalkove ovladace, o kterych se Vam k TV ani nesnilo nebo pripojit levnou 5.1 reproduktorovou soustavu, protoze kazde HTPC dokaze dekodovat 5.1 zvuk rovnou ze zvukovy, takze nepotrebujete ani zvukovy dekoder 5.1.

Bohuzel ma to i hacek. Jelikoz tyto zarizeni nejsou zastiteny velymi spolecnostmi, tak jejich pocatecne rozbehnuti a dalsi provozni udrzba je daleko narocnejsi na znalost vladani PC, a to jak Windows Media Center, nebo nejakeho LINUX reseni.
Odpovědět0  0
Anunnaki2 | 31.5.201016:00
Odbornici a lide, ktery se zajimaji o vysilani v CR­/SR tedy hlavne DVB celkove, tak jiz davno vedeli a protestovali, aby se u nas nezavadel DVB­-T1­-MPEG2 alebo rovnou DVB­-T1­-MPEG4. O DVB­-T2 se samozrejme nemluvilo, protoze to bylo tehda jen na papire.

Kazdopadne v zahranici jiz jely na DVB­-T1­-MPEG4, coz je standard u vsech dnesnich LCD­/PLASMA TV. Pokud by se tehda jak intelektualove a odbornici navrhovali zacalo rovno s DVB­-T1­-MPEG4, ktere tehda bylo v hlavnim proudu zatim co DVB­-T1­-MPEG2 byl jen vyprodej zastaralych sracek, pak by se dnes DVB­-T1­-MPEG4 televize mohli klidne vyuzivat naplno a prechod na DVB­-T2­-MPEG4 jiz byl nebyl tak nutny nebo presneji tak nespechal, protoze pro divaka by kvalita obrazu byla prakticky bez rozdilu v HD, protoze DVB­-T1 a DVB­-T2 znamena jenom sirsi pasmo = vice TV stanic na jednom kanale ­( multiplexu ­).

Zaroven vsak je potreba, aby se cim drive preslo jiz na DVB­-T2­-MPEG4 a nezavadel se dalsi oddalovaci stupen DVB­-T1­-MPEG4, ktery tady mel byt uplne na zacatku. Jde o to, aby i bezny spotrebitel mohl jednoduse odlisit TV ­(DVB­-T2­), ktera mu do budoucna skutecne technicky vydrzi a HD na ni skutecne vyuzije.

Jinak dnes kupovat TV za 30litru je dle meho hloupost. Jako koukat na takove virtualni technologie jako 600MHz motion a podobne, kdyz tu 50­" obrazovku krmime porad 20let stejnym SDTV signalem, to jsou fakt vyhozene penize. A jelikoz situace neni jasna do budoucna, daleko lepsi investice je koupit ­"hloupou­" LCD­/Plasma TV s FullHD a velkou obrazovkou ovsem bez ­"chytrych­/hloupych funkci­" a radeji koupit externi STB na aktualni potrebu. Pozdeji pak bude stacit vymenit jen tento STB a TV muze zit dal.
Odpovědět0  0
DejvCZ | 31.5.201016:41
Promiň ale blbej seš u mě ty když mě nazýváš blbým. Já kupoval TV půl roku zpět v té době bylo rozšířené DVB­-T SD mpeg2, dále bylo na pár vysílačích provozováno ­"testovaci­" vysílániv DVB­-T mpeg4 v HD. Tudiž každy inteligentní člověk předpokládal že z testovacího vysílani v mpeg4 se časem stane plnohodnotný mderní standart ktery tu nějakou tu dobu vydrží. Celkem by mě zajímalo o kolik se zvedne datový tok multiplexu na kanál oproti nynějšímu systému.
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 31.5.201017:08
Přesně tak. Říkat o lidech že jsou blbci je při nejmenším drzé!!! Já kupoval TV loni a o DVB­-T2 napadlo ani slovo. Testovací vysílání DVB­-T1 MPEG4 v HD se vysílá v Praze, Brně a Ostravě již delší dobu, proto byl předpoklad, že to bude dobrá investice do budoucna.

A ne , že pitom.ci budou pořád vymýšlet nějaký novinky, aby tahali z našich kapes další prachy. Těm inženýrům z ČRa bych dal nejradši přes držku !!!!
Odpovědět0  0
Anunnaki2 | 31.5.201017:55
Prominte, nemyslel jsem to jako urazku, ale spise ze tyhle sraci co zavedli DVB­-T1­-MPEG2 udelali z lidi co si koupili jiz tehda drahe DVB­-T1­-MPEG2 televize BLBCE. A ted se situace opakuje :­)

Pokud se zavede DVB­-T1­-MPEG4 tak sice soucasny majitele drahych TV budou spokojeni, ovsem spousta dalsich lidi si zakoupi DVB­-T1­-MPEG4 televize, pricemz jiz dnes je jasne, ze DVB­-T2­-MPEG4 stejne prijde, takze udelaji pak z vice lidi blbce.

Tedy i kdyz jiz napachali hodne skody se zavedenim DVB­-T1­-MPEG2 misto tehdy standardniho DVB­-T1­-MPEG4, mely by ted prejit rovnou na DVB­-T2­-MPEG4 a nenachytat dalsi lidi jiz dnes koncici technologii.

Rozdil mezi DVB­-T1­-MPEG4 a DVB­-T2­-MPEG4 je skutecne jen v prijimaci, MPEG4 dekoder, ktery je z te elektroniky daleko nejdrahsi spucast zustava prakticky nezmenen, takze prechod TV z DVB­-T1 na DVB­-T2 neni spojen s vyssi porizovaci cenou, meni se jen prijimaci cast obvodu.

Ovsem daleko drahsi je prechod ze MPEG2 na MPEG4, protoze diky vysokym tokum a zlozite komprimaci je potreba 10x silnejsi dekoder nez u MPEG2 coz je skutecne drahe.
Odpovědět0  0
DejvCZ | 31.5.201018:11
A jakou životnost dáváš te skvělé technologii DVB­-T2?
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 31.5.201018:12
Dobrá, ale obrovský problém je v tom, že oni začínají testovat DVB­-T2 a chtějí ho zavést!!! Ale ukaž mi jediný e­-shop v České republice, kde prodávají jakýkoliv DVB­-T2 televizor !!! Pro Českou Republiku se dosud neprodává !!! Protože v současné době na mnoha místech končí analogové vysílání a lidé nakupují nové TV budou to další ztracené investice a to především u fajnšmekrů co jdou do 3D TV ­- ty budou teprve nasraní .

A už vidím výrobce televizorů jak prodávají nějaký kit na úpravu DVB­-T2 . Promiň, ale tak naivní nejsem. Výrobcům jde především o peníze. Prodat celý TV je výhodnější, než nějakou úpravu.A nedivil bych se, kdyby v tom zavádění DVB­-T2 měli prsty.
Odpovědět0  0
DejvCZ | 31.5.201018:26
A ty jejich kecy že by chtěli aby pro velkou část obyvatel v ČR bylo DVB­-T2 dostupné proto aby si v ni mohli vychutnat olympijské hry v Londýně :D. dyť oni to s nám vlastně myslej dobře :­).

PS: Vytvořil jsem na facebooku skupinu s názvem STOP DVB­-T2 aneb za 8 let vám bude vaše TV s DVB­-T mpeg4 tunerem na nic

Pokud se chcete přidat stači jit na facebook a dát vyhledat tento název.
Odpovědět0  0
Anunnaki2 | 31.5.201018:54
Ale preci to je to o cem pisu ! Kapitaliste si proste namasti kapsi opet !

Ted vsichni prechazeji na DVB­-T1­-MPEG2 protoze se blizi analogova tma. Ja jen rikam ze radeji pockat a nezavadet ted DVB­-T1­-MPEG4, a take nekupovat zbytecne televize s DVB­-T1 tunerem a MPEG4, pokud maj vyssi cenu nez DVB­-T1­-MPEG2.

Za rok nebo dva budou mit vsechny televize DVB­-T2­-MPEG4 ktery je 100% spetne kompatibilni s DVB­-T1­-MPEG2­/4 a pak zavest rovnou DVB­-T2­-MPEG4. Jak jsem psal, DVB­-T1 a DVB­-T2 jsou technologicky podobna a energeticky a financne stejne draha reseni. Takze nasazeni DVB­-T2 do novych televizi nebude drahsi a ani casove dlouhodobe, jak tomu bylo v pripade prechodu z MPEG2 na MPEG4.

Pokud to tak neudalame, tak nam tady budou v obchodech prodavat vybehove TELEVIZE s DVB­-T1­-MPEG4 bez podpory DVB­-T2 ktere budou v zapadnich zemich neprodejne !!!

A az je u nas doprodaji, tak za 2 roky udelaj opet prechod ... a nekterym lidem zustanou oci pro plac.
Odpovědět0  0
DejvCZ | 31.5.201019:12
Za rok za dva všechny TV s DVB­-T2 tunerem? To nemyslíš vážně? Dyť jak dlouho už tu je DVB­-T a stále se prodávaji TV bez podpory DVB­-T mpeg4. Za dva roky tu bude možna par předražených modelu s DVB­-T2 tunerem zbytek bude to same co je dnes, tudiž klasika DVB­-T tuner. Tudiž opět párset tisíc prodaných kousku které za par let díky nástupu DVB­-T2 zprovozníte pouze se set­-top­-boxem přijimajícím DVB­-T2.
Odpovědět0  0
SimonkaV | 9.6.20109:17
vidis a neni drze psat ze by jsi dal inzenyrum pres drzku? myslis ze inzenyr ­(spolecnost­-firma­) nemaji pravo na zdokonalovani technologii? sak na tu TV cumet nemusis, PC komponenty jsou take stale novejsi a nemuzu se rozcilovat nad AMD ze mam ATI4870x2 a oni udelaji 5970 s DX11 proc? Vsak alespon se bude moc pohnout vyvoj her kupredu.
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 9.6.201015:58
to zase ale mícháš jablka s hruškama. Tady jde o jiný nekompatibilní systém a pro 100% diváků.
K PC to nemůžeš v žádným případě přirovnávat.
Odpovědět0  0
DejvCZ | 29.5.201022:34
Tak tepr teď jsem dočet celý článek a jsem toho názoru že ty podplacene HO...A z Českého telekomunikačního úřadu je třeba co nejdřív nakopat do prdele a dat jim okamžitou výpověď bez udani důvodu.
Odpovědět0  0
tuty | 29.5.201021:57
ty pozemní ­"experimenty­" úplně zrušit ?? víte kolik by se ušetřilo peněz ?? vše by se řešilo satelitem ­- jednoduše a hlavně levně ...
Odpovědět0  0
Martin S | 2.6.201010:11
presne tak, kdyby se na to vyprdli a dali me misto toho prispevek na satelit, tak jsme uz davno vsichni sledovali HDTV.

pripomina to Telecom a jejich slavne ISDN v dobe, kdy se jinde zavadelo ADSL :DDD
Odpovědět0  0
CRYSIS (12) | 29.5.201021:41
Myslím, že by bylo dobré začít zde testovat domácí kina.
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 28.5.201020:48
Tak to jsou idio.ti na n­-tou....
Loni jsme si koupil TV za 30000,­- s MPEG­-4 s tím, že jsem připraven na HD vysílání.
A teď zjišťuju, že mi ta TV je na hov.no!!!
Tak já ji odvezu na slavné ČRa a ať mi vrátí mé tvrdě vydřené a našetřené peníze.
Ty mago.ři si asi myslí, že každý vydělává jenom proto, abych si mohl každý půl rok kupovat novou telku. A to potom zase příjdou stím, že se zavede DVB­-T3 kvůli poprděný 3D technologii. To jsou pitomci jako ty v parlamentu....
Nemám slov a mám zkažený celý víkend, dopr.... s nima !!!

Měli by jste dát tuto zprávu do TV novin, aby si lidi uvědomili, že nemá cenu dnes kupovat předražený TV, když za chvilku jim budou na hov.no a budou si k nim muset kupovat set­-top boxy ­- nebo přejít na satelit.
Už vidím ty filmový maniaky který si letos berou na splátky cca 60000,­- na 3D televize, a než ji splatí, můžou kupovat novou s DVB­-T2 a 3D. Ty budou strašně šťastný co ty inženýři vymýšlí za kraviny. Tak nějak mi to smrdí i nějakým tím lobingem ze strany výrobců TV.

Moje volba je jasná, přecházím na satelit!!!
Odpovědět0  0
DejvCZ | 29.5.201021:58
Taky tak. 4 měsice zpět jsem našim koupil Multimedialni přehrávač za 8500Kč s HDD a dvěma mpeg4 HD tunery s tím že jim to na dvacet roku vydrží. jsou na duchodu a byla to pro ně jedna z největších investic za poslední dobu. No nevím jak jim teď budu vysvětlovat že to s tou životnosti 20 let asi nebude reálne.
No pokud To slavne DVB­-T2 zavedou no tak uvažuju že na ten zk...ny vysilač vylezu a ta anteny jim tam rozm.... na padrť !!!
Odpovědět0  0
Handam (2) | 30.5.201018:05
Uprime receno dneska nekomu u elektroniky rict, ze to ma na 20let, to jste docela optimista. :­) Jestli to prezije 10, tak to bude hodne. A za 10 let to bude stejne zastaralej kram, doba je hold takova. Bud u toho odejde trafo nebo disk, vyrobci to maj dobre spocitany, aby si clovek musel koupit novej a lepsi model nejepe po 3­-4 letech. Prodavam settopboxy a satelity, tak vim, ze to proste odchazi, a je celkem putna co je za znacku, jestli cinskej smejd za par stovek nebo znackovej x krat drazsi
Odpovědět0  0
jenda-78 (11) | 30.5.201019:05
Ale tady přece nejde o výdrž elektroniky. Tady se mění systém vysílání.
To je jako by jste si koupil nové benzínové auto na které splácíte leasing 5 let a po třech letech by se ukončil prodej benzínu. A nějakej chytrolín přišel s tím, že musíte auto sešrotovat, nebo předělat motor na vodík ­(alší težký peníz­). Čili splácíte auto které vám je na hov.no !!!
Odpovědět0  0
Co s tím? | 30.5.201019:24
Chtělo by to vymyslet nějakou protiakci na tuto hovadinu. Třebas na Facebooku založit skupinu proti zavaděni DVB­-T2 vysíláni a tim pádem pro brzké zrušeni vysíláni DVB­-T. Ty kecy o tom že diváci si přeji technický pokrok jim nežeru.
Už jsem poslal mejl na věci veřejne ať se tim zabývaj ale v kladny výsledek po mém jediném mejlu nepředpokládam.
Odpovědět0  0
theo2 (9) | 31.5.201012:30
Hmm, taky jsem se připravil na HD vysílání v mpeg­-4 :­-­(
Odpovědět0  0
eMKejx | 9.6.201022:03
co by som dodal? Cesko je cesko a vy ste v tomto o 1 000 000 svetelnych rokov vpred.... nasa zaeb*ta krajina ide smerom do ri*i.... my tu ledva mame dvb­-t i to su tu kauzy kto a za akych podmienok bude vysielat cez dvb­-t a dalsia vec... kapacita u nas cez sirku pasma su 4 KANALY?! to je co za pi...!!!! akoze mam poriadne nervy... zrusili uz STV3 ­- cize MS Afrika2010 len na stv1 mozem kuk zapasy inac si budem muset na kablovku chodit do obyvacky.... nasraaaaaaaaaaaaaaa* im do hlav aj s towecomom a reformou digitalizacie na slovensku, tu je to zial este doba kamenna a kebyze mam lowe uz byvam v takej krajine kde je secko normalne a kde secko napreduje nie cuuuva....
Odpovědět0  0
gebu (2) | 25.5.201010:11
Doma máme pořád analogový příjem ­- zapínat to tady mají na podzim a tak jsem hokej sledoval analogově. Chvilkama se obraz jakoby zastavil. Zaregistrovali jste to také? To jsem zvědavý jak to bude až nás přepnou.
Odpovědět0  0
Lms | 25.5.201010:18
ano té jsem to zaregistroval. Nebylo to ale způsobeno přenosem televize ­(způsobem příjmu­) u nás. Ale byly nějaké problémy přímo u zdroje ­(v Německu­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.