Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně
Komentáře od vlada
Podpora 64 bitů nemá žádný vliv na výkon. Aplikace pouze mohou adresovat více paměti, ale zároveň se tím stávají paměťově náročnější. Vliv na výkon má použitá architektura. Ta je u Intelu x86, což dává několikanásobně vyšší výkon než konkurenční ARMv7. Mnohem vyšší výkon na takt dá nová architektura ARMv8 ­(která je shodou okolností 64bitová, což ale nemá na její výkon žádný vliv­).

Každopádně by bylo fajn, pokud by se někomu na tenhle přístroj podařilo dostat například Ubuntu. To by se využitelnost takového přístroje posunula o pořádný kus dál...
Odpovědět0  0
No není to vyloučený. Základním problémem, proč OpenShot neběžel pod Windows, bylo použití MLT, který pod Windows neběžel. Ale dneska už funguje.

Mě by hlavně potěšilo, kdyby uměl OpenShot smart rendering, tedy nepřepočítával části obrazu, který jsou nezměněný. Zvlášť u formátů jako AVCHD ­(tedy H.264­) to ušetří spoustu času a zachová originální kvalitu obrazu.
Odpovědět0  0
A bude tam i HCenc? Ten je momentálně asi nejlepší.
Odpovědět0  0
No já jsem to tedy naposled zkoušel někdy před rokem a AVCHD video z kamery Panasonic hrálo v MPlayeru, VLC i přes ffdshow. Naopak nefungovale ve Vegasu a musel jsem to převést do AVI a dekódovat ve Vegasu pomocí ffdshow.

Dlouhou dobou byl zádrhel v PAFF prokládání, které libavcodec ­(FFmpeg­) neuměl a všechny kamery to používaly. Ale tohle už je víc než rok vyřešené. Pokud ale používáš Ubuntu, tak tam je nějaká prehistorická verze MPlayeru. Možná i další knihovny jsou zastaralé a v tom bude ten problém.

Mimochodem na některých grafikách nVidia by dokonce v Linuxu mělo fungovat i dekódování přes GPU.
Odpovědět0  0
Dynamická komprese je věc zcela nezávislá na formátu. Dá se aplikovat na PCM, MP3 i AAC. S kompresnim formátem to nemá nic společnýho.
Odpovědět0  0
Já si myslím, že ne. Kodeky pracují na 8x8 nebo 16x16 makroblocích. V podstatě komprese HD videa spočívá v tom, že vedle sebe poskládáš 4 SD videa. Nečekal bych žádný rozdíly.
Odpovědět0  0
To záleží na Vaší konfiguraci. CoreAVC je nejrychlejší softwerový dekodér. Pokud máte dobrou grafickou kartu, tak bych použil Cyberlink H.264 ­(je bundlovaný také k nejdražší verzi PowerDVD 7.3­). S Elecardem nemám žádné osobní zkušenosti. Tyhle dva ale fungují dobře a spolehlivě. Volba závisí na tom, jestli máte grafickou kartu schopnou akcelerovat dekódování. Používat Cyberlink na SW dekódování je téměř nemožné kvůli jeho nízké rychlosti.
Odpovědět0  0
Miku myslím si, že tady nemáš pravdu. Microsoft kdysi stvořil kodek, který se pokoušel být ISO MPEG­-4 SP kompatibilní, ale nebyl. Vznikl MS MPEG4v3, ze kterého bych následně stvořen DivX 3.11. Potom Microsoft opustil jakoukoliv snahu držet se MPEG­-4 ASP standardu a stvořil WMV1, WMV2 a WMV3 ­(číslovaný taky 7, 8 a 9 podle verzí WMP­). To, že libavcodec umí dekódovat WMV, je zásluha reverzního inženýrství vývojářů ffmpegu. WMV3 je rozumně podporovaný až od zveřejnění VC­-1 specifikace. A prokládaný VC­-1 ­(WMV3­) libavcodec stejně pořád nezvládne.

Současný postoj Microsoftu je takový, že VC­-1 vs. WMV3 je jako MPEG­-4 ASP vs. DivX nebo MPEG­-4 AVC vs. x264. Tedy VC­-1 je standard a WMV9 je jedna z jeho konkrétních implementací. Spolu s WMP 11 Microsoft dodává WMV Advanced Profile kodek, který už nemá 4CC WMV3, ale používá WVC1. Lze jej přehrát pouze pomocí WMP 11 nebo libavcodecu ­(ffdshow­). Není to prostě ten samý kodek jako WMV3­/9 dodávaný s WMP 9, který jsi zřejmě testoval. Oba se samozřejmě vejdou do VC­-1 specifikace. Stejně jako se do MPEG­-4 ASP sepcifikace vejdou DivX 4, XviD i DivX 6.

Myslím si, že VC­-1 nemá k MPEG­-4 ­(máš na mysli ASP nebo AVC?­) o nic blíž než MPEG­-2. Algoritmy a metody jako DCT nebo I­/P­/B­-frames používají snad všechny současný formáty. To není žádná výsada MPEG­-4. Dle mého je za prvé nutné důsledně rozlišovat ASP a AVC. Jsou to dva dost odlišné a vzájemně nekompatibilní formáty. Za druhé bych jako MPEG­-4 kodek bych nazýval pozue ty, které odpoovídají jednomu ze zmíněných ISO standardů. Jinak v tom uděláš lidem zmatek.

P.S. Myslím si, že motiv k přejmenování WMV3­/9 na VC­-1 byl vyhnout se patentům, které MS ve svém kodeku zneužívá. Paradoxně několik z těch patentů vlastní MPEG LA. MS zase prý má jeden patent na MPEG­-4 AVC.
Odpovědět0  0
Wolfalack> Asi bude nějaká chyba ve skriptu. Napiš, jak Tvůj skript vypadá.
Odpovědět0  0
Testovat jiný rozlišení zase až tak dobrý nápad není. Výsledky budou úplně stejný, akorát se posunou hodnoty bitrate pro dosažení stejný kvality. Ten posun bude samozřejmě přímo úměrný navíšení počtu pixelů. Takový test by tedy neřekl vůbec nic nového.
Odpovědět0  0
ffdshow je jeden samostatný program, není to žádný balík kodeků a filtrů. Navíc má vynikající možnosti povolovat a zakazovat dekódování jednotlivých formátů. Je to jediný zdarma dostupný filtr, který umí dekódovat MPEG­-4 Advanced Video Coding ­(= MPEG­-4 AVC = H.264­). Pokud by ses chtěl vyhnout ffdshow ­( i když opravdu nevidím žádný důvod proč­), máš možnost zakoupit CoreAVC, Elecard H.264 nebo Cyberlink H.264.

Pokud nechceš, aby ffdshow dekódovalo jiné formáty, můžeš ho nainstalovat s podporou pouze pro MPEG­-4 AVC. Do ostatních videí se nebude montovat. U ffdshow se opravdu nemáš čeho bát.

A ještě poznámka k terminlogii ­- rozlišuj pojmy kodek, dekodér, filtr a formát. Například to Tvé video nebylo komprimované žádným MPEG­-4 ISO kodekem ­(nic takového neexistuje­), ale dal bych ruku do ohně, že to bylo komprimované x264 enkodérem ­(viz. testy­). K přehrání nepotřebuješ kodek, ale dekodér, což jeden z druhů filtrů. Ostatně žádný kodek ­(v původním smyslu slova­) pro formát MPEG­-4 AVC ani neexistuje. x264 umí AVC jenom komprimovat a libavcodec ­(ffdshow­) to umí zase jenom dekomprimovat.

V kontejneru Matroška už se upustilo od značení, jakým kodekem bylo video zkomprimované ­(tak jak to dělá AVI nebo ASF­), ale označuje se formát, což je správné a smysluplné. Takže pokud budeš mít třeba v MKV video zkomprimované DivXem nebo XviDem, bude označené jako ISO MPEG­-4 ASP a nemáš šanci poznat, který z těch kodeků se pro kompresi použil. A kormě těchhle dvou to klidně ještě mohl být 3ivX, Nero Digital ASP nebo libavcodec.
Odpovědět0  0
Ještě poznámka k VP6 a YouTube. Takové video jsem tam ještě neviděl. Všechny videa z YouTube, který jsem si kdy stáhnul, měly kompresi FLV1, tedy H.263. Ono to souvisí i s tím, že YouTube použí pro překódování videa do FLV ffmpeg. Ten sice umí VP6 dekomprimovat, ale neumí do něj komprimovat. Výstup do FLV­-H.263­/MP3 ale zvládá bez problémů a tenhle formát je také na YouTube používaný.
Odpovědět0  0
Já jenom doplním, že nepotřebuješ kodek, ale DirectShow filtr, konkrétně dekodér. Pro přehrání každého videa potřebuješ minimálni tři různé filtry ­- splitter, dekodér videa a dekodér zvuku. Evidentně máš splitter ­(Haali­), dekodér zvuku a chybí Ti dekodér videa. Napravíš to nainstalováním ffdshow, což je filtr, který umí dekódovat skoro všechny existující komprese videa.

Víc se dozvíš v mym článku ­- [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ­- pokud máš zájem.
Odpovědět0  0
Já mám ještě jednu poznámku k terminologii. Napsat, že WMV9 je MPEG­-4 kodek je del mého nesmysl. DivX a XviD jsou implementací MPEG­-4 ASP ­(to ASP tam je důležité, protože od odlišuje od AVC­). WMV9 je implementací VC­-1. Není niajk kompatibilní s žádbným MPEG­-4 standardem, ASP ani AVC. Žádný kodek od Microsoftu nikdy nebyl kompatibilní s nějakým ISO standardem, to si hoši z Redmondu dost zkazili renomé ;­-­). Je pravda, že WMV9 používá stejné techniky jako MPEG­-4, ale to asi skoro všechny současné video komprese.

Každopádně bych do testu, pokud možno, ještě dotlačil WMV9 High Profile, alias VC­-1. Dá se použít například pomocí WMNicEnc ­- http:­/­/nic.dnsalias.com­/wm9enc.html

A kdyby jsi měl ještě náladu, mohl bys vyzkoušet ffmpeg MPEG­-4 ASP kodek ­(přes ffdshow nebo Avidemux­). Plno lidí tvrdí, že je lepší než XviD, jehož výsledek mě celkem zklamal. Je holt vidět, že se na něm už nějaký ten pátek nepracuje.

A kdyby si měl ještě větší náladu a chuť nebylo by od věci zařadit nějaký kvalitní MPEG­-2 enkodér, třeba HCEnc. Ať je srovnání všech formátů používaných na HD discích ­- MPEG­-2, MPEG­-4 AVC a VC­-1.

A ještě jedna poslední poznámka na závěr. Možná by mohl být zmíněné, že kodek, který dopadne líp v ­"objektivním­" testu nemusí ještě nutně vypadat líp v reálu. Navíc někomu se může víc líbit rozmazamý, ale hladký, video z WMV9, někdo jiný zase ocení spíš zachování detailů XviD kodeku. Tohle je hlavně hodně markantní u audio kodeků, kde kodeky s papírově nejlepšíma výsledkama zcela propadnou ve slepym poslechovym testu. U videa ale zorganizování něčeho podobnýho je dost nemožný, kvůli datový náročnosti.
Odpovědět0  0
Jenže z VfW kodeku dostaneš jedině AVI. Chce to potom převést na něco rozumnýho, například MP4 nebo MKV. Do MKV to umí přímo z AVI MKVToolnix.
Odpovědět0  0
Mike> Bylo by taky dobrý, pokud by se podařilo dostat do testu i HW kodeky. Například nechat nějaký stolní rekordér komprimovat do MPEG­-2 přes HDMI. Nevím, jestli jsou nějaké HDV nebo AVCHD kamery s vhodným vstupem. Ty by bylo taky zajímavé prověřit.

Mimochodem mluvit u MPEG­-4 AVC nebo u MPEG­-2 o kodeku, je trochu zmatečné. Umí snad některý z nich také dekódovat? Většinou ne, x264, MC H.264 ­(dnes už DivX­), CCE, HC a další jsou pouze kompresory.

ai> Co je špatného na nahrávání si ze satelitu? To je legální dokonce snad i v USA. :­-­) A pokud se jedná o nějaký seriál, je téměř nutné ty nahrávky nějak dál komprimovat.
Odpovědět0  0
V článku se bohužel opět objevil nesmysl, podle kterého to vypadá, že XviD a DivX kodeky produkují jiný formát videa. To je ale nesmysl, pokaždé to je ten samý MPEG­-4 ASP. Tedy s výjimkou DivX 3.11, což je MS MPEG4v3 a není kompatibilní s žádným standardem. Porovnávat samostatně DivX a XviD je asi stejná hloupost jako porovnávat samostatně DVD z ProCoderu, MainConcpetu, CCE a Pinnaclu a tvářit se, že to je pokaždé jiný formát. Případně to ještě rozepsat na DVD Pinnacle 9, DVD Pinnacle 10 a DVD Pinnacle 11­- má to smysl? Podle mě nemá. Tak proč to dělat u MPEG­-4?

Naopak u MPEG­-4 videí chybí ­(nebo jsou nesrozumitelné­) informace o B­-frames ­(1 a 2 za sebou­), Q­-PEL, N­-VOP, GMC ­(2­- a 3­-bodové­), Packed Bitstream atd., což jsou parametry, které by asi čtenáře těchto stránek zajímaly. Místo složité tabulky zvlášť pro DivX a XviD ­(což je nesmysl­) stačilo napsat Q­-PEL ­- ano, GMC ­- ne. Podporované fourCC kódy by mohly být dalším zajímavým parametrem. Jen tak od boku mě napadají DIV3, DIV4, DX50, DIVX, XVID, 3IVX nebo FMP4. Plno dalších se jich dá najít v nastavení ffdshow. Které z nich ten přehrávač zná?

Také se mi zdá podezřelé, že video s ABR zvukem trhá a s VBR zvukem je O.K. Problém bude zaručeně někde jinde. ABR je totiž VBR akorát s menším rozptylem bitrate, není tedy vůbec žádný rozumný důvod, aby způsoboval problémy. Příčinu vidím spíš v tom, že byl ABR zvuk dodaný k videu ve VirtualDubu a tudíž je nesprávně uložený jako CBR a ne jako VBR.
Odpovědět0  0
A to ještě v seznamu výrobců TV chybí plzeňský Tatung, který je nedaleko od Panasonicu.
Odpovědět0  0
Například videa na Stage6 (DivX) jsou většinou ve velmi slušné kvalitě. Jenže kvalita lidi evidentně nezajímá a tak vládne YouTube.
Odpovědět0  0
10.000 € je pro SONY asi jako kdyby mně dali pokutu 1 korunu. Vlk se nažral a koza zustala celá.
Odpovědět0  0
Ahoj Miku,
moc pěkný článek. Jenom bych doplnil pr věcí:

1) Podle českých zákonů je povoleno překonávat ochrany proti kopírování, pokud to je nutné pro přehrání díla. To je právě případ DVD-Video s CSS. Bohužel plno distribucí je stavěno pro americký trh s jejich zákony. Ale například francouzská Mandriva si s CSS nebo patenty k MP3 vůbec neláme hlavu.

2) Zmínil bych určitě přehrávač videa VLC, který zná plno lidí i z Windows. Umí i nějaké základní konverze videa.

3) Hugin umí automaticky hledat společné body na fotkách. Používá k tomu programy Autopano nebo Autopano-SIFT (C# - Mono), které jsou oba dostupné i pro Linux. Ve verzi 0.7 je i jednoduchý wizard.

4) Proč myslíš, že Avidemux neumí h.264? Na dekódování používá libavcodec a pro kompresi x264. Umí i kontejner MP4.

5) Z audio přehrávačů by si zmínku určitě zasloužil i AmaroK. Je to výchozí přehrávač KDE a ukázka dokonalého opensource software. Mimochodem na ABCLinuxu zrovna vyšel parádní článek o audio přehrávačích v Linuxu, možná by si na něj mohl dát odkaz.

6) Pokud píšeš o MythTV, možná by si zmínku zasloužil i MediaPortal

Myslím si, že v dalším díle by mělo být něco o kodecích a filtrech. Vysvětlení multimediálních frameworků - VfW, DirectShow, GStreamer, FFMPEG atd. To mi při prvním zkoušení Linuxu dělalo nejvíc problémů.

Ještě poznámka jak je to s Qt: Qt ve verzi 3.x je dodáváno s GPL licencí pro Linux, verze pro Windows je pouze komerční. U verze Qt 4 je ale i GPL verze pro Windows, dá se bez jakýchkoliv restrikcí stáhnout. Lze ji ale využívat pouze pro vývoj opensource programů. GTK+ 2 má určitě mnohem otevřenější filosofii, ale mně se prostě Gnome nelíbí a jsem spíš příznivcem KDE. Po přechodu na Qt4 (KDE 4) prý bude možné všechny linuxové Qt programy bez problémů používat ve Windows.
Odpovědět0  0
Uvidíme, jak si povede Corel s UMS, byl to jeden z prvních editorů videa, se kterými jsem pracoval a nebyl vůbec špatný.

Naopak produktům od InterVideo jsem se pokud možno vyhýbal.
Odpovědět0  0
25 Hz je dost na filmy točený filmovou kamerou, kde je tzv. motion blurr - máznutí pohybem. Navíc 25 Hz stačí, pokud tam není moc pohybu.
Pokud ta značka, se kterou máš co do činění je Panasonic, tak se podívej na plasmovou TV s HD signálem, když je tam třeba nějaký švunk kamerou. Seká se to jako blázen. Nedovedu si představit, jak by na tom vypadal třeba hokej nebo jiný rychlý záběry.
Odpovědět0  0
Budoucí čas není na místě. Veškeré linky na CRT televize jsou už demontované a výroba vakuovek již byla minulý týden oficiálně ukončena.
Odpovědět0  0
Tak sem to otestoval - chová se podle očekávání. XviD video bez GMC s FourCC nastaveným na DX50 šlape jako hodinky. GMC nefunguje, jiný fourCC než DX50 (nevim jakej kód má DivX6) vyhodí hlášku o nepodporovanym formátu. Zvuk může být asi jakákoliv MP3, umí i jiný samplovací frekvence než 44.1 a 48.
Ale je divný, proč nefunguje GMC, protože normální dekoder DivX ho už umí. Zřejmě se snaží vypíchnout ten rozdíl mezi DivX a jinejma MPEG-4 ASP kodekama, aby to vypadalo, že nebudou fungovat.
Odpovědět0  0
Jakmile vidím někde napsáno "Formát DivX", tak se mi otevírá kudla v kapse. Co si pod takovým pojmem vlastně představuješ, Miku? Na bulváru typu Živě nebo Technet bych to očekával, ale tady ne :-(
No každopádně jsem udělal vlastní průzkum. Ukázkový videa jsou AVI s FourCC kódem DX50. Jakmile změním FourCC kód na XviD, video se nepřehraje. To je podobně zoufalej trik jako používá SONY. Proč ten plugin odmítá cokoliv co není komprimovaný DivXem? No ale je to asi pochopitelný. Naštěstí změnit FourCC kód je otázka asi 2 vteřin a XviD videa budou normálně hrát. Večer to ještě trochu víc otestuju.
Spíš by se mi líbil nějaký plugin pro MP4/AVC s podporou HTTP streamingu. Zatím existuje jenom zoufale pomalý QuickTime, který má navíc s podporou MPEG-4 AVC značný problémy, neumí pořádně ani Main Profile. Druhý plugin - VLC - je sice rychlý a nemá žádné problémy ani s MPEG-4 AVC High Profile, ale neumí HTTP streaming a funguje jenom v Mozille.
Odpovědět0  0
A v jakym je to video teda formátu (kompresi)? MPEG-2 asi ne, tipnul bych si spíš na WMV.
Odpovědět0  0
Je trošku jinak. 25 celých snímků vidíš v televizi téměř každý večer. Všechny filmy určený pro kina jsou neprokládaný. Dva po sobě jdoucí půlsnímky tvoří jeden kompletní, bez časovýho posunutí. Pocházejí z jednoho snímku. Že to je přenesený na 2 kusy nemá v podstatě žádnej vliv. Vypadá to úplně normálně.
V podstatě jsou, pokud vím, dva typy 100 Hz obrazovek. Jedny dělají to, co píšeš ty. Zobrazují každý půlsnímek 2x. Druhý typ zobrazuje progresivně - půlsnímek dopočítá na dvojnásobnou výšku a zobrazí ho 2x po sobě přes celou obrazovku (všechny řádky). Tohle třeba dělají taky počítačový monitory. Pokud se pletu, tak mě prosím někdo opravte.
Odpovědět0  0
Já akorát nevim, co potom budu dělat s tim videem pro PSP. Nějak mi doma chybí palička pro UMD disky. A ani několika gigový MemoryStick karty se mi ňák nikde neválí. Ať žijou proprietární formáty.......
Odpovědět0  0
Neboj se, v dalšim dílu už bude zase živej :-)
Odpovědět0  0
Na tenhle test neni vůbec nutný používat Applovskej QuickTime. Momentálně asi nejkompletnější implementace h.264 High Profile je opensource kodek x264, hodně používaný je také Nero Digital AVC, ale nevím, jestli má pouze Main Profile nebo i High Profile. Video lze zpětně přehrát pomocí nějakýho novýho FFDShow nebo VLC. Na mém počítači spotřebovávalo klasický PAL video - 720x576@25 asi 60% CPU. Mám Athlon XP 2000+, tedy žádný zázrak. Video ve standardnim rozlišení neni problém ani pro současný počítače střední třídy. Na druhou stranu z toho vyplývá, že 720p už třeba můj počítač nezvládne. Na druhou stranu je momentálně x264 ve stádiu přidávání funkcí a onějaké optimalizaci se zatím moc nemluví. Pokud máte někdo další zkušenosti, podělte se.
Odpovědět0  0
Mike měl pravdu. MJPEG dekoder je ve VD i VDM, VDM sice nemá DV dekoder, ale VD 1.6.3 ho už má.
Jinak v systému po nainstalování nejsou žádné MJPEG dekodery, ale v DirectX 9 je DirectShow DV dekoder. Ten je ale pro VD/VDM nepoužitelný. Ty potřebujou VfW dekodery.
Odpovědět0  0
"Pokud jde o typ komprese, který je přesně specifikován, tak ho umí VirtualDub dekomprimovat sám. Konkrétně jde o MJPEG, DV a MPEG-1."

Miku jsi si tímhle jistý? VD samozřejmě umí MPEG-1, ale pokud vím bez patřičnýho kodeku neotevře ani MJPEG ani DV. Pokud máš možnost dostat se k čistýmu systému, tak to prosím zkus.
Ohledně tohoto bych ještě možná zmínil fakt, že FFDShow má samostatné nastavení pro VfW, kde je možné povolit dekompresi kromě jiného taky pro DV a MJPEG.
Odpovědět0  0
Jsou nějaké informace jak to vypadá s licencemi na tento formát? Bude jeho použití zadarmo?
Odpovědět0  0
Jojo, o kolečku myši vim. Dělá to na některych počítačích, jinde (třeba u mě) to je O.K. Ve FF 1.1 to prý bude opraveno. Není to moje chyba.
Co se týká vzhledu, měl by být identický (v rámci možností) pro všechny prohlížeče. Jenže vzhledy tam jsou 2 - jeden pro všechny browsery a druhej pro ne IE prohlížeče. Ten druhej se automaticky zvolí pokud se připojíš s FF, Operou nebo Safari. Používá fixní menu a zápatí, což se mi zdá praktický. V IE tohle ale nejde udělat.
Mezi oběma vzhledy se dá v zápatí přepínat a stránka si to bude napříště pamatovat. Takže si každej může vybrat, co mu vyhovuje víc. Samozřejmě ten druhej vzhled v IE nepoběží.
Odpovědět0  0
Jasně - Maxthon používá pro zobrazování jádro IE. To je značně zastaralý. Neumí korektně XHTML, CSS2 a průhledný PNG. Proto to upozornění. Prohlížeče s jádrem KHTML, Gecko a Opera nemají problém. Bohužel MS na jejich IE nasáhnul už několik let a proto logicky JE zastaralý. Maxthon je dobrý UI, ale to zobrazovací jádro stojí zaprd.
Odpovědět0  0
Opravy: Slovo "dvoumi" neexistuje, má tam být dvěma
AVI bez indexu je většinmou možné přehrát, ale umí to jenom pár programů
Doplnění: U programů pro vytváření Matroška souborů bych ještě zmínil MKVToolnix.
Možná by bylo ještě vhodné doplnit alespoň základní informace o kontejneru VOB.
Odpovědět0  0
Jo a ještě sem zpomněl - Díky za skvělej článek.
Vláďa
Odpovědět0  0
vlada (41) | 3.5.20050:00|Úvod do HDV
Já moc nerozumim tomu, proč se u HDTV standardizuje nějaké rozlišení s prokládánim. Existuje snad nějaké HD zařízení, které prokládá? Já o takovém nevím a pochybuju, že vůbec někdy vznikne. HD umí zobrazit počítačové monitory, některé plasmy, LCD a 100Hz televize. Všechny tyhle zařízení pracujou progresivně.
Taky se mi zdá škoda, že se zatim nevyužívají formáty 50p a 60p. Nevim, jestli bude pohyb snímaný s 25p úplně plynulý, ale možná to bude stačit, nevím.
A ještě poslední poznámka - pro další generaci DVD jsou pokud vím standardizovaný formáty MPEG-2, VC-1 a MPEG-4 AVC. S posledně jmenovanym ale neni problém dostat HD záznam na běžné DVD ve velmi dobré kvalitě.
Odpovědět0  0
Podle mě ty rozmáznutý fotbalistí nejsou kvůli DNR, ale kvůli prokládání. Televize si s tim moc poradit neumí. Aspoň co sem porovnával v práci (Panasonic, Plzeň), tak tim dost trpí i LCD a plazmy. Jediná televize, která se mi líbila byl model GP1 (32-36", CRT, 100Hz nebo 75Hz a 825 řídků), kterej byl ale nakonec téměř zrušenej kvůli vysokej ceně a problémum při výrobě. Jen málo lidí tu kvalitu opravdu ocení. Některý modely GP1 by se ale za nějakej měsíc mohly na trhu objevit.
Vláďa
Odpovědět0  0
V poslední dově se v FFDShow pracuje hlavně na vylepšení MPEG dekoderů a podpoře přehrávání DVD. Ve verzi z 2. 1. 2005 je nový VfW enkoder pro Theoru..
Odpovědět0  0