Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Vyhledávání v multimediálních souborech

30.11.2004, Radek Jahoda, článek
Nedávno jsme informovali o vyhledávací službě Marvel pro video od IBM, nyní se objevují nové informace na toto téma.
Podobnou služnu pro vyhledávání multimedíálních souborů (video i audio) totiž připravují i Google, Microsoft a Yahoo. Vše je zatím přísně tajné a ukázku služby vidělo jen několik vyvolených. Zdá se ale, že vyhledávání nebude podobné jako u Marvelu, který analyzuje obrázky videa. Google plánuje indexovat pouze popis videa a jeho skryté titulky (closed captions) a už si v létě podal několik žádostí o patenty. Spojil se dokonce s National Public Radio, což je agentura pro distribuci nekomerčních zpráv, a spolu pracují (snad) na rozpoznávání řeči ve zvukových souborech, které by usnadnilo indexování. Jsou ale velice skoupí na informace a vypadá to, že problémy zatím převažují nad úspěchy, protože rozpoznávání není zdaleka stoprocentní. Přesto Google plánuje spuštění služby již příští rok. Microsoft k tomuto přistupuje rozdílně (mimochodem právě spustil beta verzi vyhledávací služby beta.search.msn.com, která má konkurovat Googlu) a hodlá se spojit s distribučními společnostmi a interaktivními TV a poskytovat vyhledávání v jejich obsahu pomocí Media Center PC. Znovuobrození vyhledávací služby Altavista chce Yahoo založit i na vyhledávání a distribuci multimediálního obsahu a spojuje se s Hollywoodskými společnostmi, kteří už poskytli několik exkluzivních videí "behind the scenes" pro několik reality show. Společnost ale spíše směřuje k zábavě než ke klasickému vyhledávání na internetu. No nechme se překvapit, zda příští rok uvedené společnosti představí nějaké ucelené produkty.

Pokud chcete vědět víc, zkuste:
Striking up digital video search
Search engines try to find their sound
At Yahoo, signs point to bigger media move